SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 25/10-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 25/10-2016

Inlägg av daaviid »

rikkard skrev:Tacka stolpen Tellqvist. Det var en av alla puckar du inte hade koll på.
Är du blind? Den tog ju inte ens i stolpen.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Och där kom den... Släpper två solklara utvisningar för oss och tar en väldigt petig crosscheck på Hulta framför eget mål...

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Den såg jag komma!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Och hade Tellan släppt den hade servern för forumet brunnit upp
Praetori

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev: Ja absolut men uppförsbacken blir brantare och brantare. Var inte direkt en peak utan undrar mer bara hur mycket tålamod grabbarna har, kommer de forsatta hoppas på en vändning med nuvarande trupp även efter 15-20 omgångar om corsin är fortsatt positiv? Tror dock fortfarande inte den här truppen kommer få kvala men hoppas verkligen på en vändning snart
Det är slarvet och bristen på disciplin som ställer till det och vårat total värdelösa PP som gör att vi inte riktigt har "råd" att vänta på att det vänder tyvärr. Jag tror att laget möjligen kan ha potential men uppförsbacken blir som du säger bara brantare och brantare. Får vi tex ordning på PP så ger det oss en möjlighet att fortsätta gnugga på att få ordning på Jeff mfl men utan varken fungerande grunder eller PP så blir det jävligt vanskligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Herregud, sluta ge mig hopp... det gör så ont att falla!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

#10 skrev:Och hade Tellan släppt den hade servern för forumet brunnit upp

Det ligger mycket i det du säger. Tycker Tellan får onödigt mycket skit.

Visst, han storspelar inte i de lägen han har makten att avgöra varje gång, men han får ju knappt någon hjälp i de lägen försvaret måste ta ansvar.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Den såg jag komma!
Jag bytte sida på snusen eftersom jag glömde från förra så jag tar åt mig den.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Ge mig ett mål till nu.
Avskaffa tre mot tre.
furan85

Inlägg av furan85 »

Ikonen skadad?

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

"Mad Andersson", piraten?

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Morwin

Inlägg av Morwin »

furan85 skrev:Ikonen skadad?

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Ja tyvärr.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
rikkard

Inlägg av rikkard »

Praetori skrev:
rikkard skrev:Tellqvist 50%-ig i andra perioden. Jeff är sämre än "hank the tank". Inte bra investerade pengar. Gissar, utan att veta, att Tellqvist är den bäst betalda spelaren i hela truppen. Är han värd det Praetori m.fl. "jag-älskar-Tellqvist-alltid-oavsett-det-är-alltid-någon-annans-fel-personer"
Gissar, utan att veta, att du aldrig lirat hockey, åtminstone inte på någon nivå utöver knattehockey. Om Tellan släppt in skott med helt fri sikt, utan några tvingade förflyttningar eller ens om han släppt några idiotiska returer hade jag inte varit nådig men det är möjligen EN puck av tre som han hade en vettig chans på (och det är 2-0) men inte med en fri motståndare vid högra stolpen (eftersom det enda rätta där är att INTE koncentrera sig helt och fullt på skytten eftersom en egen spelare är där och således kan han inte gå ner och täcka efter isen).

Tellan har inte varit DÅLIG den här säsongen, han har inte stått på huvudet på något överdrivet sätt heller men statistik efter 11 matcher säger noll och ingenting och målvaktsstatistik med vårt försvarsspel säger ännu mindre. Om det är någon i laget som varit DÅLIG så är det Jeff så där håller jag med dig.
Feministerna får sin bild av manlighet bekräftad i dig. Ja, jag har spelat hockey! Har du varit tränare/målvaktstränare? Nästa fråga; är Tellqvist viktigare än DIF för dig.

Edit: Heja Tellqvist igen!
Senast redigerad av rikkard den 2016-10-25 20:05:00, redigerad totalt 1 gånger.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Mata inte trollet nu.

Inlägg av #10 »

rikkard skrev:
Praetori skrev:
rikkard skrev:Tellqvist 50%-ig i andra perioden. Jeff är sämre än "hank the tank". Inte bra investerade pengar. Gissar, utan att veta, att Tellqvist är den bäst betalda spelaren i hela truppen. Är han värd det Praetori m.fl. "jag-älskar-Tellqvist-alltid-oavsett-det-är-alltid-någon-annans-fel-personer"
Gissar, utan att veta, att du aldrig lirat hockey, åtminstone inte på någon nivå utöver knattehockey. Om Tellan släppt in skott med helt fri sikt, utan några tvingade förflyttningar eller ens om han släppt några idiotiska returer hade jag inte varit nådig men det är möjligen EN puck av tre som han hade en vettig chans på (och det är 2-0) men inte med en fri motståndare vid högra stolpen (eftersom det enda rätta där är att INTE koncentrera sig helt och fullt på skytten eftersom en egen spelare är där och således kan han inte gå ner och täcka efter isen).

Tellan har inte varit DÅLIG den här säsongen, han har inte stått på huvudet på något överdrivet sätt heller men statistik efter 11 matcher säger noll och ingenting och målvaktsstatistik med vårt försvarsspel säger ännu mindre. Om det är någon i laget som varit DÅLIG så är det Jeff så där håller jag med dig.
Feministerna får sin bild av manlighet bekräftad i dig. Ja, jag har spelat hockey! Har du varit tränare/målvaktstränare? Nästa fråga; är Tellqvist viktigare än DIF för dig.
Men lägg ner, 50%-ig, 2 skott varav 1 är han skymd och touch rakt upp i krysset, vad fan ska han göra.
Skriv svar