SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 25/10-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 25/10-2016

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Vi borde köra över lejkers nio dagar av tio. De suger verkligen.
Men vi är tyvärr inte bättre än så här.
Tycker ändå att vi stundvis gör det jävligt bra ikväll så här långt när det väl rullar på, problemet är att vi ibland är katastrofalt (KATASTROFALT) dåliga under vissa sekvenser och sånt håller inte i dagens SHL.

Saknar faktiskt Säcken och Zabels junior-style-disciplin där man gnuggade på och prioriterade grunderna som bankas in redan i hockeyskolan och som gör att lag som lyxfällan, örebro mfl befinner sig i SHL.
Senast redigerad av Praetori den 2016-10-25 19:32:04, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

android skrev:Corsin i andra perioden i spel fem mot fem enligt officiella: 14-4 (77,78%, Positiv!)
Totalt i matchen i spel fem mot fem enligt officiella: 29-19 (60,42%, Positiv!)
Phew, det var ju för väl... då är Tjomme nöjd och allt är enligt plan! Success!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vårat försvar är verkligen uselt.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Bernhardt bör bänkas i tredje. Han är en riktig riskfaktor bakåt!
Det där 3-1-målet alltså... Så jäkla onödigt! Vi har dem ju spelmässigt...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:Undrar hur långt tålamod tjomme å Jocke kommer ha innan man börjar ifrågasätta spelarmaterialet, stor risk att vi redan spelar bort slutspelsplats.
Tror inte de ifrågasätter fler än möjligen Jeff. Vi har spelat om 33 av 156 möjliga poäng vilket ger vid handen att det är 123 pinnar kvar att lira om. Svårt att vinna serien om man inte överpresterar något groteskt men direktplatserna är en öppen historia, men då måste man börja få upp lägstanivån på laget med mer än bara ett par snäpp.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Skidlöparn skrev:Bernhardt bör bänkas i tredje. Han är en riktig riskfaktor bakåt!
Det där 3-1-målet alltså... Så jäkla onödigt! Vi har dem ju spelmässigt...
Jajemän, han fortsätter bjuda på puck. Hade bud på mer när han på offensiv blå slår pucken rätt i gapet på första bästa Lakej.

Period 2:

- Ser vi ett PP i paritet med vårt egna i Växjös?
- Hur länge får Bernhardt spela?
- Hur många gånger ska vi bli bjudna på puck utan att näta?

- VEM ÄR TILLTÄNKT MÅLSKYTT I DET HÄR BYGGET?
25/4-2025
BigJ

Inlägg av BigJ »

Mattias_87 skrev:Vårat försvar är verkligen uselt.
Tanken med spelsystemet, om jag har förstått det rätt, är att vi ska vinna genom mycket puckinnehav och ett i första hand offensivt lag. Laget är alltså uttaget i första hand för sina offensiva kvaliteter, backar som forwards.

Problemet är att detta öppnar upp bakåt och våra målvakter blir mycket mer utlämnade. När dessutom då inte den offensiv vi söker fungerar, ja då går det åt h-e.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Tellqvist 50%-ig i andra perioden. Jeff är sämre än "hank the tank". Inte bra investerade pengar. Gissar, utan att veta, att Tellqvist är den bäst betalda spelaren i hela truppen. Är han värd det Praetori m.fl. "jag-älskar-Tellqvist-alltid-oavsett-det-är-alltid-någon-annans-fel-personer"
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om det finns några siffror eller tecken som talar för oss så är det 4A, det vill säga att jag precis fick ett SMS från bolaget att min beställning på Alberget 4A just inkommit.
Nu vänder det!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

rikkard skrev:Gissar, utan att veta, att Tellqvist är den bäst betalda spelaren i hela truppen
Det hoppas jag verkligen inte att han är. Men förmodligen inte långt ifrån.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Trots att Jeff har sugit inledningsvis så vill jag ändå se honom spela med Matt. Tycker att både Brodin och bröderna Davidsson sliter sönder spelet. Kanske hade de hade passat bättre ihop?

Och nej.. jag säger inte att någon av varken bröderna Davidsson eller Brodin är dåliga hockeyspelare... Tvärtom! De är de bland det bästa vi har tillsammans med Hultström så här långt. Men de spelar en annan hockey. Hård press, smäller tungt och med en riktig vilja! Står sällan för spelmål utan mer kämparmål.

Jag vill ha tillbaka försäsongs Jeff :cry:
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Praetori skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Undrar hur långt tålamod tjomme å Jocke kommer ha innan man börjar ifrågasätta spelarmaterialet, stor risk att vi redan spelar bort slutspelsplats.
Tror inte de ifrågasätter fler än möjligen Jeff. Vi har spelat om 33 av 156 möjliga poäng vilket ger vid handen att det är 123 pinnar kvar att lira om. Svårt att vinna serien om man inte överpresterar något groteskt men direktplatserna är en öppen historia, men då måste man börja få upp lägstanivån på laget med mer än bara ett par snäpp.
Ja absolut men uppförsbacken blir brantare och brantare. Var inte direkt en peak utan undrar mer bara hur mycket tålamod grabbarna har, kommer de forsatta hoppas på en vändning med nuvarande trupp även efter 15-20 omgångar om corsin är fortsatt positiv? Tror dock fortfarande inte den här truppen kommer få kvala men hoppas verkligen på en vändning snart

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori

Inlägg av Praetori »

rikkard skrev:Tellqvist 50%-ig i andra perioden. Jeff är sämre än "hank the tank". Inte bra investerade pengar. Gissar, utan att veta, att Tellqvist är den bäst betalda spelaren i hela truppen. Är han värd det Praetori m.fl. "jag-älskar-Tellqvist-alltid-oavsett-det-är-alltid-någon-annans-fel-personer"
Gissar, utan att veta, att du aldrig lirat hockey, åtminstone inte på någon nivå utöver knattehockey. Om Tellan släppt in skott med helt fri sikt, utan några tvingade förflyttningar eller ens om han släppt några idiotiska returer hade jag inte varit nådig men det är möjligen EN puck av tre som han hade en vettig chans på (och det är 2-0) men inte med en fri motståndare vid högra stolpen (eftersom det enda rätta där är att INTE koncentrera sig helt och fullt på skytten eftersom en egen spelare är där och således kan han inte gå ner och täcka efter isen).

Tellan har inte varit DÅLIG den här säsongen, han har inte stått på huvudet på något överdrivet sätt heller men statistik efter 11 matcher säger noll och ingenting och målvaktsstatistik med vårt försvarsspel säger ännu mindre. Om det är någon i laget som varit DÅLIG så är det Jeff så där håller jag med dig.
Sjöbba

Inlägg av Sjöbba »

Vi är ju så sjukt dåliga i egen zon...
rikkard

Inlägg av rikkard »

Tacka stolpen Tellqvist. Det var en av alla puckar du inte hade koll på.
Skriv svar