Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av Donkels »

Bra av ledningen att frångå Mårtspolicyn att ta ut menlösa spelare från SHL typ Jimmy Jump
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels skrev:Bra av ledningen att frångå Mårtspolicyn att ta ut menlösa spelare från SHL typ Jimmy Jump
Ruggigt besviken på den liraren.
Han är verkligen inte ens i närheten av vad som förväntas. Som en blek variant av Rehnberg med allt vad det innebär.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey

Inlägg av Puckey »

DIF_Soldier skrev:Tycker synd om Gustav Nyquist faktiskt. Bland alla tröttgubbars nej tack kom han till VM och var vår solklart bästa spelare. Märkligt att förbundet inte vill värna om hans inställning för landslaget, särskilt då det numer är väldigt sällsynt. Sen förstår jag att man prioriterade Söderberg för hans defensiv, men när en spelare har en stark känsla för sitt land och inte skulle göra bort sig så borde man kanske tänkt om.
Ja, jag tyckte att Nyquist låg skapligt till redan innan VM och att han efter skytteligasegern skulle vara given.
Rix

Inlägg av Rix »

Puckey skrev:
DIF_Soldier skrev:Tycker synd om Gustav Nyquist faktiskt. Bland alla tröttgubbars nej tack kom han till VM och var vår solklart bästa spelare. Märkligt att förbundet inte vill värna om hans inställning för landslaget, särskilt då det numer är väldigt sällsynt. Sen förstår jag att man prioriterade Söderberg för hans defensiv, men när en spelare har en stark känsla för sitt land och inte skulle göra bort sig så borde man kanske tänkt om.
Ja, jag tyckte att Nyquist låg skapligt till redan innan VM och att han efter skytteligasegern skulle vara given.
Nyquist borde gått före Silfverberg. Tråkigt att han missar, men han är ung och det kommer fler chanser.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Fan vad dålig Håkan Södergren är som "expert". Sitter och sågar Ovetjkin genom hela sändningen, när Ovie varit bästa ryss ihop med typ Orlov och Bobrovskij. Det hela kulminerar med att han tycker "Znarok ska bänka Ovie, annars så har ryssarna ingen chans att vinna." Då kliver karln fram och gör två mål (ett godkänt). Du kan ju för i helvete inte bänka världens bästa målskytt. Sen kan Håkan inte ens erkänna sitt misstag utan fortsätter plädera om att Ovetjkin skjuter 1-2-målet från ett dåligt skottläge. Förväntar mig mycket mer av en djurgårdslegend som Håkan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

pulverapa skrev:Fan vad dålig Håkan Södergren är som "expert". Sitter och sågar Ovetjkin genom hela sändningen, när Ovie varit bästa ryss ihop med typ Orlov och Bobrovskij. Det hela kulminerar med att han tycker "Znarok ska bänka Ovie, annars så har ryssarna ingen chans att vinna." Då kliver karln fram och gör två mål (ett godkänt). Du kan ju för i helvete inte bänka världens bästa målskytt. Sen kan Håkan inte ens erkänna sitt misstag utan fortsätter plädera om att Ovetjkin skjuter 1-2-målet från ett dåligt skottläge. Förväntar mig mycket mer av en djurgårdslegend som Håkan.

..å andra sidan är ju inte du helt neutral i frågan, du höll väl lika mycket på USSR? :wink:

Jag tycker "Ovie" var rätt så blek-fet-anonym igår, han åkte mest runt och grinade.

Men visst, han förtjänade knappast att bli bänkad.
Precis såna där mål har han ju gjort under hela sin karriär, liksom från ingenstans
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Lee Harvey Oswald skrev:
pulverapa skrev:Fan vad dålig Håkan Södergren är som "expert". Sitter och sågar Ovetjkin genom hela sändningen, när Ovie varit bästa ryss ihop med typ Orlov och Bobrovskij. Det hela kulminerar med att han tycker "Znarok ska bänka Ovie, annars så har ryssarna ingen chans att vinna." Då kliver karln fram och gör två mål (ett godkänt). Du kan ju för i helvete inte bänka världens bästa målskytt. Sen kan Håkan inte ens erkänna sitt misstag utan fortsätter plädera om att Ovetjkin skjuter 1-2-målet från ett dåligt skottläge. Förväntar mig mycket mer av en djurgårdslegend som Håkan.

..å andra sidan är ju inte du helt neutral i frågan, du höll väl lika mycket på USSR? :wink:

Jag tycker "Ovie" var rätt så blek-fet-anonym igår, han åkte mest runt och grinade.

Men visst, han förtjänade knappast att bli bänkad.
Precis såna där mål har han ju gjort under hela sin karriär, liksom från ingenstans
Jag försvarar alltid spelare som inte förtjänar att mobbas. T.ex. Jaromir Jagr som okunnigt folk kallar för diva.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Loui. E är verkligen begränsad

Vilken unken match hittills, SVE-FIN, zzz.......zzz.............zzz.....zzz.....zzz
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Ja det där var verkligen en trött match.
Får väl säga att vårat extremt upphaussade PP inte är på den nivån som man hade velat se.
Besvikelsen så här långt måste annars vara EK.

edit. nu ska jag dock inte vara helt negativ, alltid skönt att tvåla ditt finnarna, oavsett hur matchen såg ut.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Haha, helt överkörda av kidsen :lol:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vi ska vara glada att vi bara ligger under med ett mål. U23 laget har en jävla fart.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Vilken bra förberedelse till denna match, både FIN och RYS har ju blivit helt sönderåkta, självgoda Sverige med Grönborg i spetsen trodde uppenbarligen på ett helt annat scenario just idag
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Utslagna av veteran-Europa efter en halvhjärtad insats med en halvtaskig målvaktsinsats (tre mål av tre får Henke ta på sig, vi snackar ju ändå om en Gud enligt de flesta förståsigpåare).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Kul för Hultström att återigen få dra på sig landslagsdressen.
Kan göra honom bra att få några extra matcher i benen och på så sätt komma in i spelet igen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Kan sätta min blindtarm på att han blir skadad, 2016/2017 är en sådan säsong
Skriv svar