Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Det är Jockes lagbygge som är helt åt helvete och Robban får jobba med skiten
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det är ju tydligt att det inte finns någon kemi bland kedjorna förutom den med bröderna Davidsson. Skulle vi kunna göra en rejäl blandning i kedjorna och hoppas att det blir bättre? Och isåfall hur ska det se ut?

Det här är en riktigt jobbig söndag. Mår så fruktansvärt dåligt att jag inte har lust att göra något alls.
Avskaffa tre mot tre.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Mattias_87 skrev:Det är ju tydligt att det inte finns någon kemi bland kedjorna förutom den med bröderna Davidsson. Skulle vi kunna göra en rejäl blandning i kedjorna och hoppas att det blir bättre? Och isåfall hur ska det se ut?

Det här är en riktigt jobbig söndag. Mår så fruktansvärt dåligt att jag inte har lust att göra något alls.
Jag skulle gärna se en stor förändring, gör om hela första kedjan. Eller möjligtvis sätta Ridderwall och Ikonen med Anderson. Tror det skulle bli bra fart och rörelse på den kedjan då.
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av emilin »

Ska vi försöka se klart på situationen, Vad är det som så många kritiserar Jocke för, spelare som försvinner ut i världen kan han inte påverka ett jävla dugg, inför säsongen så hördes det inte många kritiska röster för utom en värvning och på den posten hade säker Jocke med fler helt räknat att vi skulle ha kvar samma besättning som förra året.
Tränare där såg jag inte en ända kritisera ny tillskottet( fanns vissa negativa röster angående Säcken)
Jeff såg jag ingen kritisera.
Mikko inget negativt
Calle inget negativt(utom vissa råkar ha varit hammarbyare i unga år)
Urbom inget negativt
Juuso där hade vi inga synpunkter(förutom efternamnet) visste ej vem han var
Emil inget negativt
Ville inget negativt
Förlängning med Matt fanns vissa röster som inte trodde att han skulle lyckas lika bra utan sin vapendragare, men i det stora hela så inget negativt
Peppe inget negativt
Possler inget negativt
Hultström garanterat inget negativt
Sen har vi några hack kycklingar som ständig får ta kritik för att de förlängdes men ska man vara helt ärlig så är det inte dessas fel att vi befinner oss där vi gör.
Vi måste vara ärliga mot oss själva och inse att det finns ingen skattkista som vi kan plocka pengar ifrån och det står inte 20 st NHL spelare och väntar utanför Hovet som är redo att kliva in på isen helt gratis.
Jag ansåg att Jocke hade gjort ett bra jobb innan säsongen drog igång och måste då naturligtvis anse det fortfarande.
Sen att i stort sett varenda en har underpresterat något så fruktansvärt är inte Jockes fel det sitter i spelarnas huvuden vi vet att kapaciteten finns i vår trupp till och med Hultström spelar ju inte så bra som vi vet att han kan.
Det kan ju inte vara våra juniorer(där finns det inget att klaga på) som ska hålla båten flytande.
Men att lägga allt ansvar på Jocke för denna start anser jag helt fel, ansvaret måste läggas på de spelare i truppen som har varit med ett tag och säker upplevt liknande dippar i sin karriär, det är dessa herrar som måste resa sig upp höja rösten och visa vart skåpet ska stå.
Jag tror att om det skulle studsa stolpe in istället för ut i någon match så kommer detta att vända
denna trupp ÄR tillräckligt bra för att kunna vara med och kriga bland de 8 bästa, sen kan man hålla i slantarna och se vad som finns på marknaden i slutet av säsongen och då se vart det bör fyllas på.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Målvakter:
X / Tellan

Backar:
Urbom-Hultström
Varakas-Emil J
Bernhardt-Kousa
AOM-Falk
Extra: Westlund/Press

Forwards:
Ridderwall-Anderson-X
Lundh-Ljungh-Ikonen
J.Davidsson-Linus.J-M.Davidsson
Ahlen-Vejdemo-Brodin
Extra: Lundin/Hank. När Possler är tillbaka då får Ahlen flytta på sig.

Prio 1: En stabil första målvakt måste in. Kan inte tänka mig att Jocke blåst allt han haft till dessa spelare som finns i truppen nu.

Prio 2: Jeff.T? Här måste en lösning ske omgående. Så pengar kan frigöras till ny spetsforward.

(Utse ny kapten. Ridderwall eller Urbom. Någonting måste göras för att väcka hela laget.)
rikkard

Inlägg av rikkard »

TheForsa skrev:Målvakter:
X / Tellan

Backar:
Urbom-Hultström
Varakas-Emil J
Bernhardt-Kousa
AOM-Falk

Forwards:
Ridderwall-Anderson-X
Lundh-Ljungh-Ikonen
Ahlen-Vejdemo-Brodin

Prio 1: En stabil första målvakt måste in. Kan inte tänka mig att Jocke blåst allt han haft till dessa spelare som finns i truppen nu.

Prio 2: Jeff.T? Här måste en lösning ske omgående. Så pengar kan frigöras till ny spetsforward.

(Utse ny kapten. Ridderwall eller Urbom. Någonting måste göras för att väcka hela laget.)
Bra förslag.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

TheForsa skrev:Målvakter:
X / Tellan

Backar:
Urbom-Hultström
Varakas-Emil J
Bernhardt-Kousa
AOM-Falk

Forwards:
Ridderwall-Anderson-X
Lundh-Ljungh-Ikonen
Ahlen-Vejdemo-Brodin

Känns som en lösning, sen är det ju naturligtvis frågan hur våra målvakter reagerar på planen om vi skulle få lite stolpe in för som det är nu så underpresterar alla utom våra juniorer, där emot så får jag jätte konstiga vibbar kring Jeff känns rent spontant att det är en spelare som spelar mer för sig själv än för laget, sen har vi ju denna ständiga fråga kring kaptenen där är jag splittrad Hank var kapten förra året och trots lite knackiga resultat så får han nytt förtroende så något måste han ju göra helt rätt visst att man alltid har funderingar på vem som skulle passa bäst i den rollen men rent spontant så hoppas jag att de personer som är med laget 24-7 bör veta vem som passar bäst, men som du skriver så behövs det något som skakar om, byte av kapten kanske kan vara en sådan grej och kostar ju inte klubben några slantar.
Så din 2:a skulle jag vilja höja till en 1:a(där finns det nog en fin slant att hitta någon för) och få in någon ny och skulle det inte ändra spelbilden så får man väl titta på dit alternativ 1, kommer
dock kosta en del och man kanske riskerar att bränna chansen att kunna värva in lite spets mot slutet av säsongen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Har inte Adam fått sparken ännu?
DIF!
jarnkamin136

Inlägg av jarnkamin136 »

Skulle Mario Kempe vara en bra värvning i dagsläget? Tänker helt å hållet teoretiskt, har ingen som helst koll på hur det går för honom eller hans kontraktsituation. Såg bara att han var uttagen till landslaget.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Det skulle vara skönt med en rubrik som "Reiderborn lånas ut till Allsvenskt lag, Jensen plockas hem" Det hade visat att någonting är i görningen. Sedan hade man presenterat ny målvakt under landslagsuppehållet. Jag förstår att man inte vill värva och presentera någon helt ny målvakt precis innan uppehållet. Det kanske kan sprida oro i leden och ge den nya målvakten en tuff start.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror inte man kommer värva en ny målvakt, tror faktiskt inte ens man diskuterat det alternativet seriöst.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Ren spekulation och önsketänk:

Zackrisson sägs på relativt god grund vara diskuterbar med Lugano, och påstås på (väldigt) lös grund vilja till Stockholm. Skulle Växjö som går knackigt ha något intresse av att återförena duon Hennessy & Tambellini till ~75% av lönekostnaden? Eller är Tambellini rökt på marknaden efter årets inledning?
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Puckey skrev:Ren spekulation och önsketänk:

Zackrisson sägs på relativt god grund vara diskuterbar med Lugano, och påstås på (väldigt) lös grund vilja till Stockholm. Skulle Växjö som går knackigt ha något intresse av att återförena duon Hennessy & Tambellini till ~75% av lönekostnaden? Eller är Tambellini rökt på marknaden efter årets inledning?
Win-win även fast att jag tror att Jeff kommer igång snart.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

MarcusDaze skrev:
Puckey skrev:Ren spekulation och önsketänk:

Win-win även fast att jag tror att Jeff kommer igång snart.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Är nästan säker på att Zacke är vad för typ av spelare som skulle få igång Jeff oxå för den delen !!!

ut med matt på ena vingen jeff på andra Zacke i mitten tror det skulle bli skitbra !
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Och där kom det officiellt: Nuvarande lag ska vända skeppet

Vi tror på ledarna och den spelartrupp vi har - Jocke Eriksson
Låst