Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Jim Morrison »

Puckey skrev:
mb81 skrev:Hur ska vi matcha backarna nu när vi får in Hultström? Han blir givetvis vår försteback nu.
Varakas-Hultström
Urbom-Emil
AOM-Kousa

Press eller Falk som extra. Antar att man släpper Westlund nu. Han har bara ett år kvar på kontraktet och fått spela sporadiskt.
Tror att Falk är bättre lämpad än Press att gå som sjundeforward med några minuters speltid per match. Press behöver fullkomligt äta istid för att få karriären på rätt köl igen, förväntar mig en utlåning till Almtuna eller Södertälje inom en vecka.
Press går definitivt före AOM och Falk. I min bok före Urbom också, som trots att han varit bättre än mina förväntningar inför säsongen, fortfarande inte kan lägga en ordentlig breakout-pass utan att den hamnar i knähöjd eller på skridskon.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev:
Puckey skrev:
mb81 skrev:Hur ska vi matcha backarna nu när vi får in Hultström? Han blir givetvis vår försteback nu.
Varakas-Hultström
Urbom-Emil
AOM-Kousa

Press eller Falk som extra. Antar att man släpper Westlund nu. Han har bara ett år kvar på kontraktet och fått spela sporadiskt.
Tror att Falk är bättre lämpad än Press att gå som sjundeforward med några minuters speltid per match. Press behöver fullkomligt äta istid för att få karriären på rätt köl igen, förväntar mig en utlåning till Almtuna eller Södertälje inom en vecka.
Press går definitivt före AOM och Falk. I min bok före Urbom också, som trots att han varit bättre än mina förväntningar inför säsongen, fortfarande inte kan lägga en ordentlig breakout-pass utan att den hamnar i knähöjd eller på skridskon.
:lol: :lol:
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev:
Jim Morrison skrev:
Puckey skrev:
Varakas-Hultström
Urbom-Emil
AOM-Kousa

:lol: :lol:
Någon gång vore det roligt att läsa en åsikt från dig också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Jim Morrison a.k.a Robin Press? :lol:

Förutom Emil har ju Urbom varit den som funkat bäst av backarna. AOM gillar jag. Bra storlek. Falk eller Press är en smaksak. Både har någon sorts uppsida men samma problem. De är inne/inblandade i väldigt mycket baklängesmål och mycket få eller inga framåt. Tror Falken hade sämst +/- förra säsongen tillsammans med Henke. Press spelar på för små marginaler. Det må vara förlåtet om det någon gång leder till en genial passning. Upplever att han hamnat fel hos oss. Väldigt lite speltid är skadligt för en sådan spelare. Låna ut till Södertälje eller Almtuna så killen får tillbaka det man såg för några år sedan. Då var han en helt annan lirare och det lyste självförtroende om honom. Nu lyser det av panik. Då blir det ofta fel när en vanligtvis enkel passning blir en utmaning då man redan i huvudet börjar tvivla på resultatet av det man försöker göra.. En kille under Press kan man säga....

Tycker inte vi får glömma Bernhardt. En utvecklingsbar back som kan bli en viktig kugge inom ett par år. Ge honom lite istid. Westlund skickar vi hästen skulle jag tro.
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 16/17

Inlägg av DRC »

Tycker Urbom har varit en av få positiva överraskningar bland de nyanländna. Och att han också varit bättre i offensiv zon än förväntat.

Press kan väl gott få fortsätta spela. Inte minst pga hans "break out pass", som man inte minst såg prov på vid hans läckra assist till HVs 4-1 mål förra helgen.

Falk får gärna spela betydligt mindre. Eller kanske inte öns alls.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

2 matcher och 25000 i böter för Matt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

MarcusDaze skrev:2 matcher och 25000 i böter för Matt.

Känns ganska rimligt. Ful grej, samtidigt så tycker jag att det ser ut som att han både siktar och träffar på byxan och inte mot känsligare delar.

Luleåfansen lär väl tycka att det är ett kort straff när deras dubbla crosscheckingar mot huvudet gav fem matcher.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

android skrev:

Känns ganska rimligt. Ful grej, samtidigt så tycker jag att det ser ut som att han både siktar och träffar på byxan och inte mot känsligare delar.

Luleåfansen lär väl tycka att det är ett kort straff när deras dubbla crosscheckingar mot huvudet gav fem matcher.
Ja två matcher är rimligt. Det hade säkert blivit fler matcher om spearingen träffat mellangärdet.

Luleåfansen har väll aldrig varit kända för att vara vettiga?

Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

android skrev:

Ja tycker det också är rimligt. Tar trots allt på byxan precis som du säger. Luleåfansen har redan börjat skrika på twitter, kul att de såklart glömt bort Bill Sweatts pungslag förra säsongen som vart 3 matcher varav en omvandlades till böter...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag tyckte inte att nått av grejjerna var så farligt.

Jag vet att det kommer invändningar om att det är så fruktansvärt hemskt och han kunde dö och fan och hans moster. Men typ sådär böjar en del fajter i NHL och efter en kortare holmgång så är det inget mer med det, alla går hem lyckliga.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

sensei skrev:Jag tyckte inte att nått av grejjerna var så farligt.

Jag vet att det kommer invändningar om att det är så fruktansvärt hemskt och han kunde dö och fan och hans moster. Men typ sådär böjar en del fajter i NHL och efter en kortare holmgång så är det inget mer med det, alla går hem lyckliga.
Händer nog en hel del liknande på plan men andra är lite skickligare att dölja det. Hehe fick höra av spelare att Micke Samuelsson var riktigt jävlig på plan när han spelade med oss.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Den är lika dum som den är solklar.
25/4-2025
mb81

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:
sensei skrev:Jag tyckte inte att nått av grejjerna var så farligt.

Händer nog en hel del liknande på plan men andra är lite skickligare att dölja det. Hehe fick höra av spelare att Micke Samuelsson var riktigt jävlig på plan när han spelade med oss.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fast det såg man mycket. Famförallt när man var på plats. Sådär lagom grisig som gör att man får motståndarna ur balans.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Efter att ha tappat 3-0 till förlust mot cluben är det nog på plats med en analys. Vad är fel med dagens Djurgården? Jag tror jag är något på spåren i och med att jag så klart reagerade inom mig när jag hörde Jocke berätta på intervjun i säsongsbaren före matchen hur killarna laddade före match. Alla satt med sina egna pluggar i öronen. Om det stämmer blir jag rädd att vi inte har något lag, ingen stomme och ingen kultur i dagens gäng. Vem ska då ta ansvar när det går tungt? Vi har ett gäng juniorer, ett gäng finnar, några amrisar, några hemvändare, en inlånad veteranback, ett gäng brunkare med allsvensk klass, några som åker fram och tillbaka till hockeyallsvenskan, en målvaktsveteran, en målvaktstalang(?) utan självförtroende och en tränare som är helt ny i rollen som head coach. Hur ska det bli ett lag av det om alla sitter och lyssnar på sitt eget blandband? Boork skulle skickat ut alla på en huggormsätarhajk, men vad ska Jocke göra? Det saknas ryggrad i det här laget. Det är därför det skiter sig fullständigt när det blir minsta svårighet. Den absolut enklaste lösningen vore att ta in Säcken, han kan sånt här. Men jag tror inte Jocke har balls för att göra något sådant. Då behöver han göra något annat och närmast till hands är att byta kapten - Urbom blir nya Ragge, och köpa en riktigt dyr målvakt. Sedan får vi en tillräcklig boost för att lyfta till ett play-in åtminstone.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 16/17

Inlägg av DRC »

Också dags att klubben tar tag i någon slags krishantering. Att bara strutsa och twittra lite förstrött ger bara en bild av att hela organisationen är helt handfallen utan plan.

Hitta en plan att enas runt. Bjud in till informationsträff eller i allafall en längre intervju med tränare/sportchefer/ordförande.

Ge oss något att hoppas på efter den i särklass sämsta säsongsinledningen i modern tid.

För hur ska vi annars orka fortsätta denna nattsvarta vandring? När den enda kommunikationen till supportrar i princip är Bagdad Bobs förskönade matchreferat så undrar man hur det står till med ledarskapet både i lag och ledning. Och Jangler som snackat oavbrutet i över ett år är plötsligt, sånär som på några tweets knäpptyst. Och Ohlssons förskräckta blick i intervjuer... Deer in headlights. Och alla i styrelsen som ser blicken tänker garanterat alla samma sak, Hasse Säcken, var har vi han? Jo visst fan, honom sparkade Tjocke.
Skriv svar