Inte för att det ser bra ut, men hur många matcher sen var det vi tog in Hultström?..Bengan08 skrev:Nuvarande trupp ska vända det här!
SHL 2016-17
Re: SHL 2016-17
Har en fundering som jag tänkt en del på när jag har tittat på årets matcher. Robert Ohlsson står nästan alltid med en tavla i handen och ger taktiska anvisningar till spelarna. Oavsett om det är power break eller bara vanligt byte. Nu ser man ju inte alltid båset men det är slående hur ofta det är på tv men även när man är på plats. Känns som en överambition som gör spelarna osäkra, det är knappast bra att få så mkt taktiska tips under spelet. Det får man ta efter i så fall. Dessutom, borde inte andra tränarna snarare stå med tavla och Robban se till helheten? Bara en spaning från någon som inte är insatt men intresserad.
Hoppas det vänder snart!!
Tack och lov att han gör det istället för att spela fickpingis!bubba skrev:Har en fundering som jag tänkt en del på när jag har tittat på årets matcher. Robert Ohlsson står nästan alltid med en tavla i handen och ger taktiska anvisningar till spelarna. Oavsett om det är power break eller bara vanligt byte. Nu ser man ju inte alltid båset men det är slående hur ofta det är på tv men även när man är på plats. Känns som en överambition som gör spelarna osäkra, det är knappast bra att få så mkt taktiska tips under spelet. Det får man ta efter i så fall. Dessutom, borde inte andra tränarna snarare stå med tavla och Robban se till helheten? Bara en spaning från någon som inte är insatt men intresserad.
Skickat från min HTC One via Tapatalk
- ALLTID DIF
Bengan08 skrev:Nuvarande trupp ska vända det här!
Och Jocke den Allsmäktige kan gå på Vatten !

Det är väl klart han ska ska ge direktiv under matchen. Efter är det försent.bubba skrev:Har en fundering som jag tänkt en del på när jag har tittat på årets matcher. Robert Ohlsson står nästan alltid med en tavla i handen och ger taktiska anvisningar till spelarna. Oavsett om det är power break eller bara vanligt byte. Nu ser man ju inte alltid båset men det är slående hur ofta det är på tv men även när man är på plats. Känns som en överambition som gör spelarna osäkra, det är knappast bra att få så mkt taktiska tips under spelet. Det får man ta efter i så fall. Dessutom, borde inte andra tränarna snarare stå med tavla och Robban se till helheten? Bara en spaning från någon som inte är insatt men intresserad.
Finns endel likheter mellan förra årets Modo och årets DIF:
En tidigare spelare som inte vet vad han sysslar med (Svartvadet/ Jangler/Jocke)
En tränare vars spelsystem inte funkar (Hurras/Ohlsson)
Ett praktsåll i mål (Reideborn/Reideborn)
Ständiga skadeproblem
En kvinnlig VD som drabbas av cancer
En spelare som kommer till aka från NHL-camp men som kanske försvinner tillbaka (Nylander/Hultström)
Oförmåga att vinna matcher
En tidigare spelare som inte vet vad han sysslar med (Svartvadet/ Jangler/Jocke)
Ständiga skadeproblem
En spelare som kommer till aka från NHL-camp men som kanske försvinner tillbaka (Nylander/Hultström)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skillnaden är dock att vi har någon slags stomme av hungriga spelare och inte bara föredettingar eller inhyrda jänkare. (Även om t ex Jeff får räknas som en sån i nuläget).DRC skrev:Finns endel likheter mellan förra årets Modo och årets DIF:
Ständiga skadeproblem
Hahaha precisALLTID DIF skrev:Bengan08 skrev:Nuvarande trupp ska vända det här!
Och Jocke den Allsmäktige kan gå på Vatten !![]()
![]()
Då var vi på kvalplats.
Lär väl ligga kvar där resten av serien.
Får hoppas ledningen sväljer sin stolthet och värvar in en ny målvakt då det är skillnaden mellan SHL och Allsvenskan nästa år.
KHK värvade Honken och han räddade dem i kvalet, Modo lirade Reideborn och åkte ur trots ENORMT spelövertag i hela den serien.
Lär väl ligga kvar där resten av serien.
Får hoppas ledningen sväljer sin stolthet och värvar in en ny målvakt då det är skillnaden mellan SHL och Allsvenskan nästa år.
KHK värvade Honken och han räddade dem i kvalet, Modo lirade Reideborn och åkte ur trots ENORMT spelövertag i hela den serien.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Den som gör flest antal mål vinner.
Den som släpper in minst antal mål vinner också.
Vi kanske bör rätta in oss på vår plats i näringskedjan?
Den som släpper in minst antal mål vinner också.
Vi kanske bör rätta in oss på vår plats i näringskedjan?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nog för att jag också ser ett behov av att stärka upp truppen om vi vill vara säkra på att slippa kval, men det känns bara larvigt att slänga ut den klyschan när våra sportchefer för en gångs skull har agerat och alldeles nyligen plockat in en av ligans bästa backar. Det finns mycket man kan kritisera dem för, förstår inte varför man ska blaja till det på den enda punkten de faktiskt har lyckats göra något riktigt bra.Bengan08 skrev:Hahaha precisALLTID DIF skrev:Bengan08 skrev:Nuvarande trupp ska vända det här!
Och Jocke den Allsmäktige kan gå på Vatten !![]()
![]()
Min budgetlösning för att få till förändring:
Sparka Hank. Ge Urbom kaptensbindeln.
Det lär skicka en del signaler till resten av laget. Och det är absolut ingen förlust för oss att Hank försvinner.
Sparka Hank. Ge Urbom kaptensbindeln.
Det lär skicka en del signaler till resten av laget. Och det är absolut ingen förlust för oss att Hank försvinner.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är något riktigt unket i den här föreningen. Vi har underpresterat i så jävla många år oavsett med bra eller dåliga förutsättningar så blir det flopp, undantaget då vi gick upp i SHL igen.
Avskaffa tre mot tre.
- diftobbe89
Undantaget heter Säcken, i flera olika perioder från år till år, men honom bryter man kontraktet med och verkar ha någon form av hybris, då hoppas jag verkligen man har koll på läget och vet vad man håller på med... Lös denna skiten nu eller betala för det i längden..Mattias_87 skrev:Det är något riktigt unket i den här föreningen. Vi har underpresterat i så jävla många år oavsett med bra eller dåliga förutsättningar så blir det flopp, undantaget då vi gick upp i SHL igen.
Spela fult