TomyMörth skrev:
Ge Er! Frågan är om Challe kunde berätta att han skrivit på för Timrå?? Är det rätt mor våra spelare? Är det rätt mot Timrås spelare? Rävspel är vanligt under säsongen! Nästa fråga är vad DIF erbjöd Challe? Challe fullföljde sitt kontrakt! Punkt Slut! Ge er med att Challe pissade på oss! Det finns bara en spelare som har pissat på DIF! Och det är Mats Sundin!
Jag tycker du ställer fel fråga, för mig är frågan om det var rätt av Challe att förhandla med Timrå under pågående säsong?
Är det rätt mot hans tränarkollega? Är det rätt mot spelarna i laget? Är det rätt mot oss fans? Är det rätt mot DIF?
Hockey är ett lagspel, och där ingår även tränarna. Att förhandla med en annan klubb, speciellt när det handlar om en elitseriekonkurrent, under en pågående säsong tycker jag är uselt gjort.
Vilka signaler ger det till spelarna om man förhandlar med en annan elitserieklubb samtidigt som man tillsammans med sin nuvarande kämpar om slutspel? Hur påverkar det lagandan och lagmoralen?
Hur kan man vara säker på var fokus och lojaliteten finns? Speciellt i matcher där de två klubbarna möts...
Är det dessutom som Frasse skriver, att han var ”klar” för Timrå på ett tidigt stadium är hela situationen än mer äcklande. Vad Challe gör eller inte gör efter att kontraktet med DIF gått ut, eller iaf efter att säsongen sportsligt är slut, skiter jag i, men så länge han hade kontrakt med DIF ville iaf jag se odiskutabel lojalitet och fokus på DIF. Något annat tycker jag inte är rätt mot mig som Djurgårdare.
Hade Challe börjat förhandla efter säsongen hade jag hyllat honom. Jag tycker inte han pissat på DIF men jag anser att hans agerande var lågt och riktigt uselt. Och för mig är hans agerande mer än nog skäl för att jag inte tänker hylla eller applådera honom på något sätt, speciellt inte så länge han är tränare hos Timrå.