Challe spottar på oss igen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Micke Nylander skrev:Mörth,

Allvarligt talat, du har fan rätt. Allt Challe har gjort bör prisas, hyllas och jublas åt... Förutom det faktum att han ljög oss supportrar rakt upp i ansiktet. Visst, jag kan förstå att han vill utvecklas som ledare och bli huvudtränare i ett lag, men då ska han inte ljuga om det.

Bara 1-1, jag är besviken!

Challe vill utvecklas som tränare i en bättre klubb....då handlar det absolut inte om att vara (pengakåt)
Bröderna Holmqvist, Fernholm mm blir (pengakåta) när dom kanske vill utvecklas som spelare i bättre klubbar!!
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Jag har inget emot att Challe gått till Timrå som huvudtränare. Inget alls. Men sättet han ljög för alla DIFare när han sa att han inte ens diskuterat med någon annan klubb, då det i själva verket(?) varit klart länge. Då kändes det ... tomt.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Crashmash skrev:Jag har inget emot att Challe gått till Timrå som huvudtränare. Inget alls. Men sättet han ljög för alla DIFare när han sa att han inte ens diskuterat med någon annan klubb, då det i själva verket(?) varit klart länge. Då kändes det ... tomt.
Challe är och kommer alltid att vara en av de allra största för mig. Precis som föregående skribenter kan jag inte heller doch förlåta att han ljög oss rätt upp i ansiktet och snackade om att "DIF vad den enda kluben för honom osv när han i själva verket redan var klar för Timrå".

Hade han sagt att han inte kunde komma överens med ledningen eller att han ville utvecklas som tränare så hade det varit hatten av och stående ovationer när han kom på besök i Globen med sitt nya lag - nu kommer han dock föralltid att bli ihågkommen som lögnare, svikare och skitsnackare.

Att säga att han pissar på oss fans och Djurgårdens färger är starkt, dessvärre är det ack så sant...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Andy skrev:
Crashmash skrev:Jag har inget emot att Challe gått till Timrå som huvudtränare. Inget alls. Men sättet han ljög för alla DIFare när han sa att han inte ens diskuterat med någon annan klubb, då det i själva verket(?) varit klart länge. Då kändes det ... tomt.
Challe är och kommer alltid att vara en av de allra största för mig. Precis som föregående skribenter kan jag inte heller doch förlåta att han ljög oss rätt upp i ansiktet och snackade om att "DIF vad den enda kluben för honom osv när han i själva verket redan var klar för Timrå".

Hade han sagt att han inte kunde komma överens med ledningen eller att han ville utvecklas som tränare så hade det varit hatten av och stående ovationer när han kom på besök i Globen med sitt nya lag - nu kommer han dock föralltid att bli ihågkommen som lögnare, svikare och skitsnackare.

Att säga att han pissar på oss fans och Djurgårdens färger är starkt, dessvärre är det ack så sant...
Andy, alltid lika kloka ord.
Sjunger avgå Johnny...
Kojak

Inlägg av Kojak »

Andy skrev:

Jag bugar och höjer hatten för ditt inlägg Andy!
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Tisdag 9 oktober kommer Timrå på besök till Globen. En banderoll om lögn borde väl sitta på sin plats?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

För mig kommer Challe alltid bli ihåg kommen för bl.a. Karlstad 2001 när han räckte över bucklan till Micke Johansson.

Hur är det med Nisse förresten, han velade hit och dit och visste hela tiden att han skulle nappa på det högsta budet och att DIF inte skulle kunna matcha detta.

Han lät oss Djurgårdare tro att vi hade en chans att signa honom.

Har Nisse också pissat på DIF?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Bautabröl skrev:För mig kommer Challe alltid bli ihåg kommen för bl.a. Karlstad 2001 när han räckte över bucklan till Micke Johansson.

Hur är det med Nisse förresten, han velade hit och dit och visste hela tiden att han skulle nappa på det högsta budet och att DIF inte skulle kunna matcha detta.

Han lät oss Djurgårdare tro att vi hade en chans att signa honom.

Har Nisse också pissat på DIF?
En skillnad möjligen är att Nisse är Hammarbyare och aldrig stuckit under stol med det...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Crashmash skrev:Tisdag 9 oktober kommer Timrå på besök till Globen. En banderoll om lögn borde väl sitta på sin plats?

Ge Er! Frågan är om Challe kunde berätta att han skrivit på för Timrå?? Är det rätt mor våra spelare? Är det rätt mot Timrås spelare? Rävspel är vanligt under säsongen! Nästa fråga är vad DIF erbjöd Challe? Challe fullföljde sitt kontrakt! Punkt Slut! Ge er med att Challe pissade på oss! Det finns bara en spelare som har pissat på DIF! Och det är Mats Sundin!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

TomyMörth skrev:Det finns bara en spelare som har pissat på DIF! Och det är Mats Sundin!
Sluta nu! Det finns bara två personer som pissat på DIF. Den ene är Göran Fritzell (tillsammans med aiks ordförande) som i sin giriga iver beträffande kosing såg till så att stockholmshockey dog en smula genom att tillse att systemet med derbygrupperna infördes samt Lars Hedström som systematiskt tömde DIF:s konton och satt sprätt på pengarna.
isolerad

Inlägg av isolerad »

TomyMörth skrev:
Crashmash skrev:Tisdag 9 oktober kommer Timrå på besök till Globen. En banderoll om lögn borde väl sitta på sin plats?

Ge Er! Frågan är om Challe kunde berätta att han skrivit på för Timrå?? Är det rätt mor våra spelare? Är det rätt mot Timrås spelare? Rävspel är vanligt under säsongen! Nästa fråga är vad DIF erbjöd Challe? Challe fullföljde sitt kontrakt! Punkt Slut! Ge er med att Challe pissade på oss! Det finns bara en spelare som har pissat på DIF! Och det är Mats Sundin!
Det där är nog det mest vettiga jag har sett dig skriva.

Hade Challe gått ut med att han var klar för Timrå mitt under pågående säsong hade all fokus hamnat där istället för på att försöka ta sig till slutspel. Självklart kan han inte gå ut med såna uppgifter då!

Dessutom om han hade gått ut med det under pågående säsong hade det blivit en ännu värre hets i det här forumet än vad det är nu. Skärp er!

Lycka till Challe! Hoppas du kommer tillbaka. :)
i
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Folk har olika åsikter.

Jag tycker som sagt att Challe är en av dom största spelarna i DIF under min levnadstid. Men jag kommer inte ifrån den där känslan att han ljög (enligt mig mig mig mig) ändå.

Det är min åsikt, ni andra får tycka vad ni vill.
Kojak

Inlägg av Kojak »

På vilket sätt ljög Challe?

Fråga: Stämmer det att du förhandlar med Timrå?

Svar: Nej verkligen inte! Hur ska det gå till? Min stuga där uppe i Norrland har inte ens el. Det är helt felaktigt!

Lögn rakt upp i ansiktet på oss? JA!

Men ändå, han var stor på isen och i båset, en underbar människa. Men en sådan lögn som den nyss nämnda är tillräcklig för att jag inte ska vilja hylla den mannen när Timrå är på besök här nere!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Challe var dessutom "klar" för Timrå på ett tidigt stadium.
Lite uppriktighet hade inte skadat då han faktiskt hade "goda" skäl för att röra på sig. Som det blev nu så har han skadat sitt anseende bland dem som håller Mesta Mästarna varmt om sitt hjärta.

Han kommer dock alltid att vara en legend i min ögon för det han utförde på isen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

TomyMörth skrev: Ge Er! Frågan är om Challe kunde berätta att han skrivit på för Timrå?? Är det rätt mor våra spelare? Är det rätt mot Timrås spelare? Rävspel är vanligt under säsongen! Nästa fråga är vad DIF erbjöd Challe? Challe fullföljde sitt kontrakt! Punkt Slut! Ge er med att Challe pissade på oss! Det finns bara en spelare som har pissat på DIF! Och det är Mats Sundin!
Jag tycker du ställer fel fråga, för mig är frågan om det var rätt av Challe att förhandla med Timrå under pågående säsong?
Är det rätt mot hans tränarkollega? Är det rätt mot spelarna i laget? Är det rätt mot oss fans? Är det rätt mot DIF?

Hockey är ett lagspel, och där ingår även tränarna. Att förhandla med en annan klubb, speciellt när det handlar om en elitseriekonkurrent, under en pågående säsong tycker jag är uselt gjort.

Vilka signaler ger det till spelarna om man förhandlar med en annan elitserieklubb samtidigt som man tillsammans med sin nuvarande kämpar om slutspel? Hur påverkar det lagandan och lagmoralen?
Hur kan man vara säker på var fokus och lojaliteten finns? Speciellt i matcher där de två klubbarna möts...

Är det dessutom som Frasse skriver, att han var ”klar” för Timrå på ett tidigt stadium är hela situationen än mer äcklande. Vad Challe gör eller inte gör efter att kontraktet med DIF gått ut, eller iaf efter att säsongen sportsligt är slut, skiter jag i, men så länge han hade kontrakt med DIF ville iaf jag se odiskutabel lojalitet och fokus på DIF. Något annat tycker jag inte är rätt mot mig som Djurgårdare.
Hade Challe börjat förhandla efter säsongen hade jag hyllat honom. Jag tycker inte han pissat på DIF men jag anser att hans agerande var lågt och riktigt uselt. Och för mig är hans agerande mer än nog skäl för att jag inte tänker hylla eller applådera honom på något sätt, speciellt inte så länge han är tränare hos Timrå.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Skriv svar