SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av mb81 »

Andspe skrev:◆ Vi har en Scoring Efficiency på 6,22% hitintills och placerar oss näst sist framför SAIK. Är det fel på avsluten eller kommer siffrorna vända?

◆ Hultström sköt igår 6 skott på mål. 2 Skott mindre än vad E. Johansson, Kousa, Urbom och Falk gjort på samtliga matcher de spelat. Resterande backar har mindre skott på mål.

◆ Jeff Tambellini har flest antal skott på mål inledningsvis. 1 skott mer än Markus Ljungh som snittar 3,5min mer istid per match.

◆ Vi placerar oss på en delad 10:onde plats tillsammans med Rögle inledningsvis i antal skott på mål. Efter oss har vi lag lag i ordningen: Leksand, KHK, Örebro.
Det skiljer dock inte jättemycket i tabellen.

◆ Vi har skjutit 209 skott mot mål och 151 av dessa är i skottsektorn. Vilket placerar oss 2:a bakom Malmö som har skjutit 214 varav 165 har varit i skottsektorn.

◆ Vårt powerplay är sämst i ligan med en Scoring Efficiency 6,45%. Det skiljer alltså 0,23 procentenheter mellan powerplay och fullt mannskap. Vi behöver alltså skjuta 16 skott 5mot5 för att göra 1 mål, alternativt 15,5 skott i numerärt överläge för att göra 1 mål.

◆Vi har släppt till 205 skott mot eget mål, vilket är 4:de bäst. Dock har 145 av dessa varit innanför skottsektorn.

◆Sett till räddningsprocent så placerar vi oss på en 12:te plats med 87,8%.

Vi skjuter inte så mycket men släpper inte heller till mycket skott mot eget mål. 209-205 i skott på mål. En stor del av våra skott kommer dessutom ifrån skottsektorn då vi ligger tvåa som du säger i den statistiken med 151 skott där.
Men vi släpper till rätt många skott där också, 145 st. Men ändå positiv statistik. 151-145 i skott i skottsektorn alltså.
I totala antal skott om man även räknar med missade och blockerade skott så har vi också ett positivt antal. 412-388.
Fortsätter vi så kommer givetvis målen komma. Vi har en ovanligt låg skott%. Den borde åtminstone ligga på runt 8-10%. Räddningsprocenten borde också öka till att ligga någonstans runt 89-90% iaf.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

mb81 skrev:
Andspe skrev:◆ Vi har en Scoring Efficiency på 6,22% hitintills och placerar oss näst sist framför SAIK. Är det fel på avsluten eller kommer siffrorna vända?

◆ Hultström sköt igår 6 skott på mål. 2 Skott mindre än vad E. Johansson, Kousa, Urbom och Falk gjort på samtliga matcher de spelat. Resterande backar har mindre skott på mål.

◆ Jeff Tambellini har flest antal skott på mål inledningsvis. 1 skott mer än Markus Ljungh som snittar 3,5min mer istid per match.

◆ Vi placerar oss på en delad 10:onde plats tillsammans med Rögle inledningsvis i antal skott på mål. Efter oss har vi lag lag i ordningen: Leksand, KHK, Örebro.

◆ Vi har skjutit 209 skott mot mål och 151 av dessa är i skottsektorn. Vilket placerar oss 2:a bakom Malmö som har skjutit 214 varav 165 har varit i skottsektorn.

◆ Vårt powerplay är sämst i ligan med en Scoring Efficiency 6,45%. Det skiljer alltså 0,23 procentenheter mellan powerplay och fullt mannskap. Vi behöver alltså skjuta 16 skott 5mot5 för att göra 1 mål, alternativt 15,5 skott i numerärt överläge för att göra 1 mål.

◆Vi har släppt till 205 skott mot eget mål, vilket är 4:de bäst. Dock har 145 av dessa varit innanför skottsektorn.

Vi skjuter inte så mycket men släpper inte heller till mycket skott mot eget mål. 209-205 i skott på mål. En stor del av våra skott kommer dessutom ifrån skottsektorn då vi ligger tvåa som du säger i den statistiken med 151 skott där.
Men vi släpper till rätt många skott där också, 145 st. Men ändå positiv statistik. 151-145 i skott i skottsektorn alltså.
I totala antal skott om man även räknar med missade och blockerade skott så har vi också ett positivt antal. 412-388.
Fortsätter vi så kommer givetvis målen komma. Vi har en ovanligt låg skott%. Den borde åtminstone ligga på runt 8-10%. Räddningsprocenten borde också öka till att ligga någonstans runt 89-90% iaf.
Är ju den statistiken Tjomme hela tiden syftar på och ja jag tror också det kommer vända. Speciellt nu när Hultström är med i leken igen, man såg direkt vilken nytta han kommer göra i pp. Förstår inte att folk kan skrika att man ska sparka Robban eller värva massa nytt redan nu, vinsterna kommer komma. Om man ska göra något så är det mindre ändringar som kanske kan väcka målskyttet, som t ex en ny röst istället för Musse eller kanske någon annan som får ta över C och leda mer på planen.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

mb81 skrev:

Precis som du säger ang. Jeff. Dock så tror jag han kommer hamna högre än 10% om han får chansen. Jag menar Matt hade 16,82% förra säsongen och har hitintills 18,75% i SE. Förmodligen hamnar han efter säsongens slut någonstans mellan 14-17 i SE vilket borde gälla Jeff också. Jeff hade dessutom en SE på 16,67% i Växjö säsongen 14/15 och i MODO säsongen 13/14: 14,61%.

Sen vet jag dock inte om vi klarar det psykiskt. Förra säsongen när MODO åkte ur så hade de en SE på 8,58% och ett icke fungerande PP med 8,96%.

Ridderwall kommer göra sina poäng, men vår trupp har ingen given karakteristisk målskytt i dagsläget. Jeff tror jag kan blomstra om vi börjar få lite puckar med oss liksom många andra spelare i laget. Men vi har ingen direkt Thoresen, Sörensen osv som kan förändra en matchbild på egen hand. Därför gäller det att vi börjar få med oss lite treor. Då kan det bli bra till slut, annars kvarstår min orolighet.

Därför tror jag Hultström också kommer bli oerhört viktig för oss. För han är det närmsta vi kan komma en "match-förändrare" i truppen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
mb81

Inlägg av mb81 »

DRC skrev:

Jangler låter hälsa på Twitter att allt är lugnt; Corsin ser nämligen bra ut och det här med att vinna och förlora är inte så viktigt.
Det är väl bra att han tror på idén och inte bara ser till resultat utan kollar prestation också. Jag vill inte att vi gör som Färjestad för några år sen när de ville spela en offensivare hockey vilket funkade bra för de men de fick inte resultaten med sig och därför gick tillbaka till sin vanliga ryggsäckshockey.
Desssutom borde det bli bättre och bättre med tiden. Det har bara gått åtta omgångar med massor av skador, nya spelare, ny tränare och nu har vi fått in ett nyförvärv som borde passa perfekt in i hockeyn vi vill spela.

Sen är jag också otroligt besviken över våra resultat hittills. Man njuter inte direkt av att se oss på tolfte plats med endast två poäng före Leksand.
Användarvisningsbild
DRC

SHL 2016-17

Inlägg av DRC »

mb81 skrev:
DRC skrev:

Jangler låter hälsa på Twitter att allt är lugnt; Corsin ser nämligen bra ut och det här med att vinna och förlora är inte så viktigt.
Det är väl bra att han tror på idén och inte bara ser till resultat utan kollar prestation också. Jag vill inte att vi gör som Färjestad för några år sen när de ville spela en offensivare hockey vilket funkade bra för de men de fick inte resultaten med sig och därför gick tillbaka till sin vanliga ryggsäckshockey.
Desssutom borde det bli bättre och bättre med tiden. Det har bara gått åtta omgångar med massor av skador, nya spelare, ny tränare och nu har vi fått in ett nyförvärv som borde passa perfekt in i hockeyn vi vill spela.

Sen är jag också otroligt besviken över våra resultat hittills. Man njuter inte direkt av att se oss på tolfte plats med endast två poäng före Leksand.
1. Frågar du mig så var det inget fel på hockeyn som spelades förra säsongen.

2. Frågar du mig så försöker man laga något som inte är trasigt. Jag har inget problem med att över tid utveckla spelet men att avsluta med Säcken i förtid (trots otillräckliga ekonomiska resurser) och redan under försäsongen snacka en massa om att inte ta burskydd är för mig bara förhastat och borderline högmod.

3. Frågar du mig så är bara att snacka en sån förfärligt massa om rolig, offensiv, framåtlutad hockey bara onödigt.

4. Att ta 3 poäng i den här ligan, bra corsi eller inte, är riktigt förbannat svårt. Och oavsett vad Janglers corsi säger så har inte bara resultaten utan också spelet , sedan Almtuna borta, med undantag av en period mot Skellefteå sett ut som en liten kasse skit.

5. Att TJ lyssnar på sig själv är toppen, på riktigt. Kommentaren om att supportar inte ska bry sig om vinster efter 6/8 torsk är dock bara korkad.
Senast redigerad av DRC den 2016-10-17 20:36:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
android

SHL 2016-17

Inlägg av android »

mb81 skrev:
Andspe skrev:Jämför Man Jeff:s scoring efficiency från förra säsongen i AHL så hade han 17,26% så det borde börja lossna för honom. Med samma SE hade han nu haft 3 mål så här långt.

Matt Anderson hade högst scoring efficiency hos oss förra året med 16,82%. Därefter kommer Thoresen med 14,85%, Alvarez med 13,21% och Sörensen med 13,16%. Så visst kan han ha överpresterat i AHL förra säsongen, men det borde börja lossna för honom snart. Någon som har koll på om man kan se hur många av en spelares skott som är innanför skottsektorn?
17% är väl väldigt högt. att ligga på runt 10% är väl mer sannolikt. Men då skulle tex Jeff ha gjort två mål just nu. Men fortsätter vi skjuta kommer givetvis målen komma för dessa spelare.
Jeff har legat runt 15% senaste åren.

Edit: redan uppmärksammat. Såg likadant ut i swiss.
Född till sportchef.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Inse,vi är inte bättre än så här. Vi har inte spelarmaterialet. O sedan tjomme o musse snälla lämna!!

Hockeyn åt helvete fotbollen likaså. Va fan har hänt med DIF?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

"Vi behöver inte frossa i tacklingar, SHL!"
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ingar-shl/

Höken börjar tappa det, och det rejält... herrejävlar vilket uselt inlägg. :lol:
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Nuvarande trupp ska vända detta!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Bengan08 skrev:Nuvarande trupp ska vända detta!
Nuvarande skadefria trupp kommer att vända det här. Då räknar jag inte med Fällström och Possler.
Avskaffa tre mot tre.

Inlägg av #10 »

Skellefteå, 3 mål med dragskott från blå i kväll, 2 skymningar och en styrning, behöver inte vara svårare.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

#10 skrev:Skellefteå, 3 mål med dragskott från blå i kväll, 2 skymningar och en styrning, behöver inte vara svårare.
Det är väl sätten att göra mål i modern hockey. Annars skall det ju till ett målismisstag i stort sett för att sätta en oskymd puck som ej styrs.

Sen en helt annan grej, bentacklingar? Har ju varit situationer i andra matcher där det blivit avstängningar för bentacklingar. Självklart är en riktig bentackling ett av de fulare "cheap shots" man kan göra på isen.

Men vad jag kan se efter att ha stilstuderat dessa senaste situationer så ser det mer ut som att den som skulle bli tacklad försöker att kroppsfinta och sträcker ut sitt egna ben och tacklingen tar då fel. Tycker det hela börja likna det här med att vända ryggen och böja sig med huvudet mot sargen till precis i ögonblicket när någon försöker tackla en spelare i bröstet initialt.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Torsk mot Linköping imorgon och då är krisen ett faktum.

Vi måste konvertera fint spel till mål och poäng nu. Alternativt slopa det fina spelet och ta poäng. Torskar vi "rent" mot LHC imorgon har vi 8p på 11 matcher. Det kommer fan inte hålla någonstans.

Då har vi dessutom torskat mot i princip allt mellan plats 6-11, för att inte tala om topplagen...
25/4-2025
EspenK

Inlägg av EspenK »

Värsta formen av självskadebeteende att vara en hängiven supporter till den här klubben just nu.
Efter gårdagen (3-0 till 4-5) så kretsar även denna dag kring klubben i mitt hjärta och returmötet.

Spelar ju ingen roll hur det går. Det här är min klubb ändå.

Men om det är möjligt att önska något så är det bara 3 poäng annars känns det nattsvart.

KÄMPA!!!
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Nuvarande trupp ska vända det här! :lol:
Skriv svar