Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:
mb81 skrev:Varför låna vi ut Lundin just nu. Så Hank ska få spela center igen? Han har bevisat att han håller i SHL och dessutom är Matt med all säkerhet avstängd i några matcher.
Kan tänka mig att beslutet har gjorts innan match? För övrigt hade Hank 3:26 i istid igår, minst i laget, måste ju vara något rekord som lagkapten?
Han spelade väl nästan bara bp. Så konstigt att vi inte bytte kapten till denna säsong.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Att säga att vi behöver värva en målgörare är ett ruggigt understatement!!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:
Henke_F skrev:
MarcusDaze skrev:
ALLTID DIF skrev: Och att låta Linus försvinna till HV för att ta hem Adam
Linus försvann för att man valde att satsa på Mantas. När Mantas sedan försvann plötsligt så var Linus redan borta ur bilden. Jag försvarar dock inte värvningen av Adam än men han har gjort ett fantastiskt jobb hittills sett till förväntningarna.
Skulle kunna vara en förklaring men om den är sann varför har då inte vårt kära DIF tagit på sig det "felbeslutet" och gått ut med den förklaringen officiellt? Den förklaringen trampar inte någon spelare på tårna och allas anseende skulle höjas i alla eventuella kritikers ögon. Alltså en rätt klar win-win situation.

Sen inte direkt menat till dig utan mer min allmänna åsikt:

..för det fjärde så gillar inte jag detta med ryggdunkar-grupperingar (+1:ande av inlägg som klagar på andra användare etc). Gillar man inte någon på ett forum kan man ta sån skit i PM. Eller anmäla inlägget om det nu bryter mot någon självklar regel.
+1.
+2
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Skoj förresten med Linus Söderström i HV igår, släppte inte han in 5 av 16 skott?

Tänkte främst på de som alltid klagar på valet av Adam före Linus. Nu säger ju naturligtvis inte en match någonting, men...
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Enligt mrmadhawk jobbar Vi med att få Cruseman och Cehlin till nästa säsong

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Benjamin L. Willard skrev:Enligt mrmadhawk jobbar Vi med att få Cruseman och Cehlin till nästa säsong

Det förutsätter att vi spelar i SHL nästa säsong.

Jag tvivlar något enormt.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Vikas skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Enligt mrmadhawk jobbar Vi med att få Cruseman och Cehlin till nästa säsong

Haha den var bra! :lol:
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rocky3000 skrev:
Vikas skrev:

Vem fan är Cruseman.....allvarligt....?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Rocky3000 skrev:
Vikas skrev:

Vem fan är Cruseman.....allvarligt....?
Asså, grejjen är ju att han börjat i våra junior-lag, så förstår att man vill plocka hem stockholmarna.. det är ju det vi alltid gör... jagar alla som har anknytning till stan först och främst, och ser till spelkvaliteten som nummer två! Sann svensk stil, huvudsaken är att alla mår bra, har kul tillsammans och trivs... efter det tar man itu med hur bra man utför sitt jobb! ;)

Möjligen han är bra nu, har inte sett mer än när vi mött KHK, men känns som en dussinlirare.. kan ju lika gärna dra hem Guter också i så fall, same same!

Sillen är välkommen dock, han anser jag är snäppet över mellanmjölk, så honom skulle vi säkert kunna peta in i nån kedja!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

captcash skrev: Asså, grejjen är ju att han börjat i våra junior-lag, så förstår att man vill plocka hem stockholmarna.. det är ju det vi alltid gör... jagar alla som har anknytning till stan först och främst, och ser till spelkvaliteten som nummer två! Sann svensk stil, huvudsaken är att alla mår bra, har kul tillsammans och trivs... efter det tar man itu med hur bra man utför sitt jobb! ;)
Bang-On-Target-Pal!

Precis så, jag skiter högaktningsfullt i om vår förstalina onanerat till aik-posterns i ungdomen eller om huvudtränaren kommer från Uganda.
Är så brutalt less på all denna rekrytering av "Riktiga Djurgårdare", liksom hur jävla bra är vi efter år av sånt tänk?!

Förmodar att vi delas in i två läger här, för vissa är samhörighet & broderskap viktigare än sportslig framgång.
Men visst, vi kan fortsätta att hålla i den idén krampaktigt, så plötsligt en solig söndag är dag är det derby mot Bajen Fans
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Lee Harvey Oswald skrev:
captcash skrev: Asså, grejjen är ju att han börjat i våra junior-lag, så förstår att man vill plocka hem stockholmarna.. det är ju det vi alltid gör... jagar alla som har anknytning till stan först och främst, och ser till spelkvaliteten som nummer två! Sann svensk stil, huvudsaken är att alla mår bra, har kul tillsammans och trivs... efter det tar man itu med hur bra man utför sitt jobb! ;)
Bang-On-Target-Pal!

Precis så, jag skiter högaktningsfullt i om vår förstalina onanerat till aik-posterns i ungdomen eller om huvudtränaren kommer från Uganda.
Är så brutalt less på all denna rekrytering av "Riktiga Djurgårdare", liksom hur jävla bra är vi efter år av sånt tänk?!

Förmodar att vi delas in i två läger här, för vissa är samhörighet & broderskap viktigare än sportslig framgång.
Men visst, vi kan fortsätta att hålla i den idén krampaktigt, så plötsligt en solig söndag är dag är det derby mot Bajen Fans

Ps Är med i ditt läger i den frågan Skiter fullständigt i gamla sthlm are Endast resultat som gäller !
Puckey

Inlägg av Puckey »

ALLTID DIF skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Bang-On-Target-Pal!

Ps Är med i ditt läger i den frågan Skiter fullständigt i gamla sthlm are Endast resultat som gäller !
Hur mycket hade ett guld räknats om vi fyllt laget med Rajala, Sweatt, Lasch & co? Djurgården ska ha en stor andel spelare som definierar sig som Djurgården, men man kan för den sakens skulle inte klämma in vem som helst bara för att den är Djurgårdare. Cruseman förstår jag inte hur vi ska få plats med, om han nu inte fortsätter att snitta 1p per match säsongen ut. Tar vi in Sillen har vi redan:

Ridderwall - X - Cehlin
Lundh - Ljungh - Brodin
Possler - Johansson - (J. Davidsson)

Sen är det inte säkert att Vejdemo får NHL-kontrakt, Lundin ser riktigt lovande ut, Marcus Davidsson borde få chansen på allvar och därtill sitter vi redan med kontrakt på Hank och Ahlén. Om något sitter vi redan på någon spelare för mycket som ligger i skiktet mellan andralina/tredjelina och skulle behöva spetsa till det en aning.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

ALLTID DIF skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Bang-On-Target-Pal!

Står man och väger mellan två jämn-bra spelare så är det klart att man ska välja den med Djurgårdsrötter. Men behöver man spets av klass så är Djurgårdskopplingen mindre viktig. Och det tror jag även Jocke är införstådd med. Det folk dock glömmer är att vi saknar 10-20miljoner i sponsring från kommunen som våra konkurrenter som Växjö, SAIK, Linköping osv. får...

Det ända som kan göra oss slagkraftiga över tid är om vi lyckas höja publiksiffran, lyckas få bredare sponsring från mindre företag med Djurgårdshjärta och på andra sätt lyckas öka våra intäkter. Annars kan vi inte värva det säkra kortet Mr X som redan bevisat att han klarar av att ösa in poäng i SHL.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Cruise-man och sillen ligger väl i den kategori som tjocke benämner som framtida stomspelare. Sillen ligger väl på EHT-klass men lär inte vara aktuell för NHL. Cruseman är väl kompetent frågan är om han inte blir överflödig.

Angående att värva djurgårdare/stockholmare så är väl inte det fallet för tillfället. Linus och emil Johansson, varakas, Kousa, ikonen, tambellini är alla utan någon koppling till staden eller laget.

Enda undantagen är väl Lundh och Urbom egentligen. Lundh är väl svår att gnälla på och urbom är det många som verkar gilla. Ridderwall är stockholmare men har ingen tidigare anknytning till föreningen.

DIF producerar väldigt många duktiga ishockeyspelare. Det finns även andra, ekonomiska, fördelar med att värva stockholmare.
Född till sportchef.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev: Hur mycket hade ett guld räknats om vi fyllt laget med Rajala, Sweatt, Lasch & co?
Det är något som skiljer klubbar som Djurgården och möjligtvis Brynäs från resten av bajsmackorna. Jag kommer aldrig kunna motivera hjärtat att banka lika hårt för en uppsättning legoknektar som tex ett strykjäng med äkta järnkaminer. Vi har sexton guld och det sjuttonde skall inte bärgas med köpeskräp. Det finns ingen stolthet eller själ i en klubb som Växjö tex där man knappt har en enda lokalt fostrad talang i lineupen. Själen hos klubben är viktigare än topplaceringar i min mening och det gör eventuella segrar och medaljer värdefulla på riktigt, både för föreningen och Svensk hockey som helhet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst