SHL: Djurgården-Örebro 15/10 2016
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL: Djurgården-Örebro 15/10 2016
TEXT och en jävla massa mer text och tid senare
Bäst att radera allt .......
Funderar.......
Jag är.....
Äh...
.
.
.
Gonatt.
Bäst att radera allt .......
Funderar.......
Jag är.....
Äh...
.
.
.
Gonatt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Typ så..
Amen på det

Amen på det

Tycker i alla fall dom två senaste matcherna sett något bättre ut än tidigare. Nu kommer vi i alla fall till anfall och och avslut. Nu saknas bara det sista runt kassen och få in puckarna så ska vi nog börja plocka lite poäng i alla fall..
- ALLTID DIF
Att spela Hank är tjänstefel inte ens Allsvensk standard tyvärr medioker Div 1 spelareEspan86 skrev:+1dutti skrev:Det är ju sjukt att det fortfarande finns sopor här på forumet som vill lägga skulden på målvakten när vi är totalt jävla inkapabla till att sätta varken pass, mottagning, dribbling eller markering ute på plan. Avgå snarast.
Blir lite irriterad varje gång jag ser Hank nu. Framförallt i intervjun efter matchen.
"Jag tror på det här laget. Det är bara in och köra, det är 20 minuter hockey kvar." Han är en hjälte och järnkamin men ska fan inte vara på isen eller vår kapten
Skickat från min iPhone med Tapatalk
och han får ett C

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ju mer jag tittar på tabellen ju större lust får jag att hoppa från västerbron.
Avskaffa tre mot tre.
Helvete vad dystert detta är. 8 matcher och det händer absolut ingenting med spelet. Ser lika tafatt ut. Saknas speed, skill och smartness.
Och vad har hänt med Ljungh? En mycket pålitlig och stabil spelare förra säsongen, nu osäker och malplacerad mest hela tiden.
Och vad har hänt med Ljungh? En mycket pålitlig och stabil spelare förra säsongen, nu osäker och malplacerad mest hela tiden.
- Lee Harvey Oswald
Fantastisk ändå, att människor i alla tider försökt se ljuset i tunneln.
-Vad vet man, det kanske blir bättre sedan...lite längre fram, nästa säsong...då jävlar
Inför varje säsong tänds ett litet hopp om att DIF kanske är nåt på spåren, nåt som får oss att drömma om revansch.
Så bara en bit in i oktober, senast inträdet november varje säsong släcks allt hopp om förändring, vi står där igen med begränsad begåvning i spelartruppen, precis noll verklighetsförankring i spelidé kontra spelarmaterial, mer lättlästa än Max Kaka
Alla dessa år efter år av hockey, som i sin struktur endast bestått av livsuppehållande åtgärder, så fattigt, så utarmat, så lite DIF
-Vad vet man, det kanske blir bättre sedan...lite längre fram, nästa säsong...då jävlar
Inför varje säsong tänds ett litet hopp om att DIF kanske är nåt på spåren, nåt som får oss att drömma om revansch.
Så bara en bit in i oktober, senast inträdet november varje säsong släcks allt hopp om förändring, vi står där igen med begränsad begåvning i spelartruppen, precis noll verklighetsförankring i spelidé kontra spelarmaterial, mer lättlästa än Max Kaka
Alla dessa år efter år av hockey, som i sin struktur endast bestått av livsuppehållande åtgärder, så fattigt, så utarmat, så lite DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- diftobbe89
Tack Salas.Salas skrev:Jag tycker skottet som träffade Ahlén i bröstet symboliserar vårt spel ganska väl. Skottbanan var helt fri från 3-4 meter, ingen täckande Örebrospelare, men ändå lyckas den skjutande backen (vem det nu var?) trots all tid i världen att sikta att träffa Ahlén i bröstet, 3-4 dm ovanför ribban.
Vi kan prata taktik hit och dit, snacka om vilja och hela kalaset, men så länge som våra spelare inte är kapabla att träffa målet från 3 meter i avgörande lägen så kommer vi inte att göra ett enda mål. Örebro behöver inte ens göra en bra match för att förnedra oss.
Spela fult
Ge Ljungh en chans tror han har lite annat i huvudet just nu, tror vi kommer se en hel del förändring i hans spel inom några veckor, tror till och med att han kommer göra sin bästa säsong i Djurgårdströjanelklingo skrev:Helvete vad dystert detta är. 8 matcher och det händer absolut ingenting med spelet. Ser lika tafatt ut. Saknas speed, skill och smartness.

Visst ser det dystert ut just nu men vi får ha i åtanke att man har i stort sätt inte kunnat träna eller spela ihop laget då vi har haft för många spelare på skadelistan, får vi ha friska och hela spelare under ett par veckor så bör vi kunna se ett helt annat Djurgården äntra isen.
Bah. Förlorarmentalitet att börja hänga läpp efter 8 omgångar.Lee Harvey Oswald skrev:Fantastisk ändå, att människor i alla tider försökt se ljuset i tunneln.
Det var fall framåt i går. PP är helt bedrövligt men i övrigt tycker jag att man börjar ana ljuset i tunneln.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.