SHL: Djurgården-Örebro 15/10 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ

Re: SHL: Djurgården-Örebro 15/10 2016

Inlägg av BigJ »

#10 skrev:
rikkard skrev:Tellqvist går från klarhet till klarhet. Kör sin vanliga boxplay stil " sätta sig ner och hoppas att man får den på sig". Han måste vara mer aktiv.
Nu kräver vi att målvakterna ska ta puckar när dom är skymda av 2 spelare, inga låga krav vissa har...
Han gillar inte Tellan, höll på likadant hela förra säsongen också...
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
rikkard skrev:Tellqvist går från klarhet till klarhet. Kör sin vanliga boxplay stil " sätta sig ner och hoppas att man får den på sig". Han måste vara mer aktiv.
Nu kräver vi att målvakterna ska ta puckar när dom är skymda av 2 spelare, inga låga krav vissa har...
Så har det varit sedan gammalt här på forumet. Om det så är trippel styrning från frilägen så får keepern kritik. Tellan är slut som artist och Adam håller max allsvensk nivå vad formexpertisen anbehagar.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Även om Tellqvist inte är på den nivån som tog honom till NHL, OS och VM längre så är han fortfarande en fullt kapabel SHL-målvakt. Kanske inte en av de 7-8 bästa, men det kan man inte begära varje år i en serie på 14 lag. För egen del tänker jag bara njuta av den sista ikonen från Djurgårdens stormaktsdagar så länge vi får behålla honom.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det är bara när Hank och Falk får sådana lägen som man vet med säkerhet att det inte kommer bli mål.
Användarvisningsbild
BloodBride

Inlägg av BloodBride »

Espan86 skrev:
BloodBride skrev:
Espan86 skrev:Ser tyvärr inget hopp för detta laget :(
Då är det bara för dig att byta lag.

Om vi så skulle vara i div. 3 (lägre kan man inte sjunka, vad jag vet) är DIF ALLTID mitt lag!!

Nja så funkar de inte direkt varit djurgårdare sen födseln. Oavsett var dom spelar så kommer jag se varje match. Men gör ont att titta på detta. Är väl ett litet fall framåt idag, måste dock steppas upp ganska många steps.

Vilken lättnad!! Och jag menar det! Var kanske lite för brysk mot dig.

Men nog finns det hopp för detta lag. Efter denna match ska vi spela 45 till och i slutänden är det INTE vi som kvalar.

Visst, jag ser bristerna (och kanske kunnandet) i vårt lag, men så fan att vi blottar strupen redan nu.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Alltså jag vet inte om jag någonsin sett ett lag med sämre PP än oss över tiden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Espan86
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Espan86 »

Bad gör ridderwall bra? Jag ser de inte?!
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Känns som Hank alltid förlorar närkamper nu för tiden, ser inte ut att höra hemma riktigt i shl längre

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Praetori skrev:Alltså jag vet inte om jag någonsin sett ett lag med sämre PP än oss över tiden.
Vi får in pucken i anfallzon iaf idag. Men vi skall ju ha utdelning med för att det skall börja räknas som godkänt.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Lika jävla tafatta match efter match....

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Hur fan går den in?
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hit med en målvakt.

Skillnaden mellan oss och alla andra är att våra keepers läcker som ett jävla såll. Ingen kan stå på huvudet och rädda oss, och det spelar ingen roll om vi så får 25 skott eller 456 skott på oss för allt och ingenting går in ändå.

Sjukligt tröttsamt.
25/4-2025
Wishes
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wishes »

Man får se det så här. Spelet är i botten, värre än så här kan det inte bli. Nu kan det bara bli bättre.
Stolt, men aldrig nöjd
Praetori

Inlägg av Praetori »

Henke_F skrev: Vi får in pucken i anfallzon iaf idag. Men vi skall ju ha utdelning med för att det skall börja räknas som godkänt.
Det är så hysteriskt uddlöst så att det nästan är komiskt. Det drivs nästan aldrig på mål och när det väl gör det är det fel tillfälle. Man backar ut med pucken och kluddar och trots all tid i världen så jobbar man sig in i dåliga situationer och slår skitpass. PP är verkligen uselt.
rikkard

Inlägg av rikkard »

BigJ skrev:
#10 skrev:
Han gillar inte Tellan, höll på likadant hela förra säsongen också...
Med all rätt. Tellqvist är slut. Vad gör han på 0-2 målet?
Skriv svar