Nja såna där slashingar är inte ovanligt i matcher och jag tycker Matt bör vara tillräckligt rutinerad för att inte gå i den fällan. Frustration får inte fram Matts bästa sidor precis.sPTNC skrev:Ser ju ut som att fuleå #40 även spearat Matt i första läget?! Ser inte ut som en vanlig slashing.mb81 skrev:-daniel- skrev:Såg inte heller situationen igår, ibland är det svårt att se sånt på arenan.mb81 skrev:Missade på plats men sett i efterhand. Onödigt fult. Lär bli 3-4 matcher på botbänken för Matt.-daniel- skrev:Finns viss risk att Matt stängs av efter en påstådd spearing-situation. Någon som såg den?
Trist om det blir avstängning, inte riktigt vad vi behöver.
Så summa sunmarum borde han bli anmäld och bestraffad för en spearing utanför spelet samt två crosscheckingar i huvudet på Ridderwall?
SHL 2016-17
-
Re: SHL 2016-17
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller nog med dig här; Matt måste lära sig tygla sitt humör. Han har utöver det en sida som jag inte alls gillar och det är hans filmningar och "förstärkningar". Så billigt och inte värdigt världens finaste lag. Hör mer hemma i fjantklubbar som Luleå. Skärpning!Benjamin L. Willard skrev:
Nja såna där slashingar är inte ovanligt i matcher och jag tycker Matt bör vara tillräckligt rutinerad för att inte gå i den fällan. Frustration får inte fram Matts bästa sidor precis.
EDIT: Snyggt att låna ut Lundin nu när rimligtvis Matt blir avstängd... bra tajming.
-
Hank hade alltså 3:26 i istid igår, minst i laget, måste ju vara något slags rekord för en lagkapten?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kale Mulleråtta stängs av 5 matcher + 29900 SEK i böter.
Ingen sarkasm. Du slog huvudet på spiken med både Thoresen (trots att han var "avgå alla"-dålig då), hulta mfl.android skrev: Ingen aning om du är sarkastisk eller inte. Har inget minne alls vad jag har gett för omdöme om spelare. Det enda jag kommer ihåg är att jag trodde att Heinerö skulle kunna bli en SHL-spelare. Utan en massa skador så tror jag fortfarande det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Pinsamt!!! Fullständig katastrof. Ingen kan göra mål i DIF detta kommer bli en förnedrande säsong. Gävle varning i fotbollen.
Skrev det redan förra året. Va fan gör musse i DIF?? Vad har han åstadkommit med PP och forwards? ABSOLUT ingenting.
◆ Vi har en Scoring Efficiency på 6,22% hitintills och placerar oss näst sist framför SAIK. Är det fel på avsluten eller kommer siffrorna vända?
◆ Hultström sköt igår 6 skott på mål. 2 Skott mindre än vad E. Johansson, Kousa, Urbom och Falk gjort på samtliga matcher de spelat. Resterande backar har mindre skott på mål.
◆ Jeff Tambellini har flest antal skott på mål inledningsvis. 1 skott mer än Markus Ljungh som snittar 3,5min mer istid per match.
◆ Vi placerar oss på en delad 10:onde plats tillsammans med Rögle inledningsvis i antal skott på mål. Efter oss har vi lag lag i ordningen: Leksand, KHK, Örebro.
Det skiljer dock inte jättemycket i tabellen.
◆ Vi har skjutit 209 skott mot mål och 151 av dessa är i skottsektorn. Vilket placerar oss 2:a bakom Malmö som har skjutit 214 varav 165 har varit i skottsektorn.
◆ Vårt powerplay är sämst i ligan med en Scoring Efficiency 6,45%. Det skiljer alltså 0,23 procentenheter mellan powerplay och fullt mannskap. Vi behöver alltså skjuta 16 skott 5mot5 för att göra 1 mål, alternativt 15,5 skott i numerärt överläge för att göra 1 mål.
◆Vi har släppt till 205 skott mot eget mål, vilket är 4:de bäst. Dock har 145 av dessa varit innanför skottsektorn.
◆Sett till räddningsprocent så placerar vi oss på en 12:te plats med 87,8%.
◆ Hultström sköt igår 6 skott på mål. 2 Skott mindre än vad E. Johansson, Kousa, Urbom och Falk gjort på samtliga matcher de spelat. Resterande backar har mindre skott på mål.
◆ Jeff Tambellini har flest antal skott på mål inledningsvis. 1 skott mer än Markus Ljungh som snittar 3,5min mer istid per match.
◆ Vi placerar oss på en delad 10:onde plats tillsammans med Rögle inledningsvis i antal skott på mål. Efter oss har vi lag lag i ordningen: Leksand, KHK, Örebro.
◆ Vi har skjutit 209 skott mot mål och 151 av dessa är i skottsektorn. Vilket placerar oss 2:a bakom Malmö som har skjutit 214 varav 165 har varit i skottsektorn.
◆ Vårt powerplay är sämst i ligan med en Scoring Efficiency 6,45%. Det skiljer alltså 0,23 procentenheter mellan powerplay och fullt mannskap. Vi behöver alltså skjuta 16 skott 5mot5 för att göra 1 mål, alternativt 15,5 skott i numerärt överläge för att göra 1 mål.
◆Vi har släppt till 205 skott mot eget mål, vilket är 4:de bäst. Dock har 145 av dessa varit innanför skottsektorn.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
SHL 2016-17
Jangler låter hälsa på Twitter att allt är lugnt; Corsin ser nämligen bra ut och det här med att vinna och förlora är inte så viktigt.Andspe skrev:◆ Vi har en Scoring Efficiency på 6,22% hitintills och placerar oss näst sist framför SAIK. Är det fel på avsluten eller kommer siffrorna vända?
Jag tror att man byggt laget fel i år. Tambellini skulle vara sniper men det saknas en framspelare. Kanske kan Ikonen bli det när han kommer igång efter skadan. Som det känns nu hamnar ju inga passar på bladet. Då är det svårt att göra mål. Lag som Karlskrona och Örebro har förstått att deras chans ligger i en tajt försvarsspel i egen zon, vänta på misstag och sedan kontra. Så spelade vi under Säcken. Man måste veta sin plats i näringskedjan. Om man skall spela på det sätt vi gör måste allt gå snabbare och med en större noggrannhet. Tror fortfarande att det kan vända men då måste alla upp några procent samt viktiga spelare som Varakas, Anderson, E.Johansson och Brodin komma tillbaka fort. Har ju inte haft "rätt" lag en enda match.
Det positiva:
Gillade vad jag såg hos Lundh, Anderson och Brodin mot Luleå.
Gillade det jag såg hos Hultström mot Örebro.
Urbom gör det grymt bra.
Bröderna Davidssons inledning.
Bernhardt (DEF) har tagit stora steg defensivt.
Det negativa:
Vejdemo har inte hittat rätt än ser inte alls samma driv som förra säsongens inledning.
Ljungh har många procent upp.
Eriksson och Ahlén trampar vatten.
POWERPLAY (Började se bättre ut under senaste matchen.
Alla skador som hindrat oss att spela bästa lag under 8 matcher.
Publikstödet på hovet.
Men...
Ny match på onsdag. Trenden säger seger. 1 match vinst tre förluster, 1 match vinst tre förluster...
Det positiva:
Gillade vad jag såg hos Lundh, Anderson och Brodin mot Luleå.
Gillade det jag såg hos Hultström mot Örebro.
Urbom gör det grymt bra.
Bröderna Davidssons inledning.
Bernhardt (DEF) har tagit stora steg defensivt.
Det negativa:
Vejdemo har inte hittat rätt än ser inte alls samma driv som förra säsongens inledning.
Ljungh har många procent upp.
Eriksson och Ahlén trampar vatten.
POWERPLAY (Började se bättre ut under senaste matchen.
Alla skador som hindrat oss att spela bästa lag under 8 matcher.
Publikstödet på hovet.
Men...
Ny match på onsdag. Trenden säger seger. 1 match vinst tre förluster, 1 match vinst tre förluster...
Tack! Riktigt intressant statistik (även om det inte är så munter läsning).Andspe skrev:◆ Vi har en Scoring Efficiency på 6,22% hitintills och placerar oss näst sist framför SAIK. Är det fel på avsluten eller kommer siffrorna vända?
DRC skrev:Jangler låter hälsa på Twitter att allt är lugnt; Corsin ser nämligen bra ut och det här med att vinna och förlora är inte så viktigt.Andspe skrev:◆ Vi har en Scoring Efficiency på 6,22% hitintills och placerar oss näst sist framför SAIK. Är det fel på avsluten eller kommer siffrorna vända?

Jämför Man Jeff:s scoring efficiency från förra säsongen i AHL så hade han 17,26% så det borde börja lossna för honom. Med samma SE hade han nu haft 3 mål så här långt.
Matt Anderson hade högst scoring efficiency hos oss förra året med 16,82%. Därefter kommer Thoresen med 14,85%, Alvarez med 13,21% och Sörensen med 13,16%. Så visst kan han ha överpresterat i AHL förra säsongen, men det borde börja lossna för honom snart. Någon som har koll på om man kan se hur många av en spelares skott som är innanför skottsektorn?
Matt Anderson hade högst scoring efficiency hos oss förra året med 16,82%. Därefter kommer Thoresen med 14,85%, Alvarez med 13,21% och Sörensen med 13,16%. Så visst kan han ha överpresterat i AHL förra säsongen, men det borde börja lossna för honom snart. Någon som har koll på om man kan se hur många av en spelares skott som är innanför skottsektorn?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
17% är väl väldigt högt. att ligga på runt 10% är väl mer sannolikt. Men då skulle tex Jeff ha gjort två mål just nu. Men fortsätter vi skjuta kommer givetvis målen komma för dessa spelare.Andspe skrev:Jämför Man Jeff:s scoring efficiency från förra säsongen i AHL så hade han 17,26% så det borde börja lossna för honom. Med samma SE hade han nu haft 3 mål så här långt.
SHL 2016-17
Jeff skulle nog må bra av att få följa med i några snabba omvändningar/kontringar/3 mot 2:or etc. Eller iallafall åka in i zon med fart.
För han verkar inte lika bekväm med att spela den nuvarande chip hockey.
För han verkar inte lika bekväm med att spela den nuvarande chip hockey.