SHL 2016-17
Re: SHL 2016-17
Det är nu man kommer ihåg att November inte ens har börjat än...
Haha vafan, satt precis och läste trådar från förra året och du skrev nästan exakt samma sak då. Och då gick det ändå hyfsat i mörka November. Antijinx?Vikas skrev:Det är nu man kommer ihåg att November inte ens har börjat än...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Senast redigerad av Praetori den 2016-10-13 20:54:02, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ologiska logiska Djurgården är ej att förakta så November har alla förutsättningar om man säger så.Vikas skrev:Det är nu man kommer ihåg att November inte ens har börjat än...
Android var kuslig vid den här tiden förra året. Med facit i hand så slog han huvudet på spiken angående ett par spelare förra året vid samma tidpunkt.Plusse skrev:Ironin stod Android för.
Med det i åtanke, @Android, vad tror du om Jeff framöver?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Är spelarna trötta redan före match? Läste om den nya kravprofilen för spelarna. Spontant känns det som att det sliter hårt på spelarna och kan innebära att spelarnas energi är lägre. Känns som det låser sig allt för ofta.
Vi skulle behöva en spelare med speed. En Sörensen.
Kan inte sluta drömma om en återkomst...
Vi skulle behöva en spelare med speed. En Sörensen.
Kan inte sluta drömma om en återkomst...
Ingen aning om du är sarkastisk eller inte. Har inget minne alls vad jag har gett för omdöme om spelare. Det enda jag kommer ihåg är att jag trodde att Heinerö skulle kunna bli en SHL-spelare. Utan en massa skador så tror jag fortfarande det.Praetori skrev:Android var kuslig vid den här tiden förra året. Med facit i hand så slog han huvudet på spiken angående ett par spelare förra året vid samma tidpunkt.Plusse skrev:Ironin stod Android för.
Med det i åtanke, @Android, vad tror du om Jeff framöver?
Angående Jeff så känns tycker jag att han är lite svår att få grepp om. Han har ju inga direkta spetsegenskaper, dock tycker jag att han kan hantera pucken bra i fart. För mig känns det som att DIF inte lyckas sätta första passningarna på spelare i fart så vi får i många fall ta till plan B, dumpa pucken vilket kanske inte passar Jeffy.
Kommer DIF igång och får lite medvind så tror jag att det kommer lossna för Jeff också. Problemet är väl att Jeff är invärvad och betald för att vara en spelare som drar igång laget.
Så, mitt bet är på att han kommer göra skapligt med poäng men det kommer inte vara en dominerande spelare. Att spela honom med Ikonen och Linus Johansson känns som en bra matchning.
I övrigt hoppas jag att Ljungh kommer igång snart. Gör lite poäng men det ser riktigt segt ut där.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Finns viss risk att Matt stängs av efter en påstådd spearing-situation. Någon som såg den?
Missade på plats men sett i efterhand. Onödigt fult. Lär bli 3-4 matcher på botbänken för Matt.-daniel- skrev:Finns viss risk att Matt stängs av efter en påstådd spearing-situation. Någon som såg den?
- -daniel-
Såg inte heller situationen igår, ibland är det svårt att se sånt på arenan.mb81 skrev:Missade på plats men sett i efterhand. Onödigt fult. Lär bli 3-4 matcher på botbänken för Matt.-daniel- skrev:Finns viss risk att Matt stängs av efter en påstådd spearing-situation. Någon som såg den?
Trist om det blir avstängning, inte riktigt vad vi behöver.

-
http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... 0/14/9693/-daniel- skrev:Såg inte heller situationen igår, ibland är det svårt att se sånt på arenan.mb81 skrev:Missade på plats men sett i efterhand. Onödigt fult. Lär bli 3-4 matcher på botbänken för Matt.-daniel- skrev:Finns viss risk att Matt stängs av efter en påstådd spearing-situation. Någon som såg den?
Sanny tar upp spearing på sin blogg.
Nu vet jag inte vad som hänt innan men det Matt gör där är jävligt fult och lär bli avstängning. Matt måste fan skärpa sig, tycker han tar jäkligt dumma utvisningar ibland.
-daniel- skrev:Såg inte heller situationen igår, ibland är det svårt att se sånt på arenan.mb81 skrev:Missade på plats men sett i efterhand. Onödigt fult. Lär bli 3-4 matcher på botbänken för Matt.-daniel- skrev:Finns viss risk att Matt stängs av efter en påstådd spearing-situation. Någon som såg den?
Men Mouillierat har nog en dubbelt så lång avstängning att vänta. Riktigt ful crosschecking inte bara en gång utan två gånger.
Ser ju ut som att fuleå #40 även spearat Matt i första läget?! Ser inte ut som en vanlig slashing.mb81 skrev:-daniel- skrev:Såg inte heller situationen igår, ibland är det svårt att se sånt på arenan.mb81 skrev:Missade på plats men sett i efterhand. Onödigt fult. Lär bli 3-4 matcher på botbänken för Matt.-daniel- skrev:Finns viss risk att Matt stängs av efter en påstådd spearing-situation. Någon som såg den?
Så summa sunmarum borde han bli anmäld och bestraffad för en spearing utanför spelet samt två crosscheckingar i huvudet på Ridderwall?
- -daniel-
Riktigt jävla grisig.mb81 skrev:Men Mouillierat har nog en dubbelt så lång avstängning att vänta. Riktigt ful crosschecking inte bara en gång utan två gånger.
Kanske ger förmildrande omständigheter på Matt's spearing också, att han faktiskt får sig ett hugg själv först. Fast den var inte heller så snygg men om han skulle få 3 matcher skall Mulleråtta få minst 12 matcher.
Svårt att se var Luleåspelarens klubba tar. Men kanske lite förmildrande för Matt möjligen.sPTNC skrev:Ser ju ut som att fuleå #40 även spearat Matt i första läget?! Ser inte ut som en vanlig slashing.mb81 skrev:-daniel- skrev:Såg inte heller situationen igår, ibland är det svårt att se sånt på arenan.mb81 skrev:Missade på plats men sett i efterhand. Onödigt fult. Lär bli 3-4 matcher på botbänken för Matt.-daniel- skrev:Finns viss risk att Matt stängs av efter en påstådd spearing-situation. Någon som såg den?
Så summa sunmarum borde han bli anmäld och bestraffad för en spearing utanför spelet samt två crosscheckingar i huvudet på Ridderwall?