Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av sensei »

Ja, det är nog bara att fejsa facts. Press försöker ha ett förstapass som E Johansson, problemet är bara att han tycks slå sina passningar med ett väldigt stort mått av chans och resultatet blir därefter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Zäta84

Inlägg av Zäta84 »

Alltså på riktigt kan någon förklara för mig varför varför varför Press får spela i PP?! Vi har ju Kousa som spelat PP i finska ligan i flera år och gjort mycket poäng. Han har fina händer och är
Kvick på rören. Men press har bedrövliga händer och är seg som få.
Kan köpa om vi spelar med press om vi sla söka honoms skott fär det är helt ok. Men vi skjuter ju inte ens.
Börjar bli lite orolig fär denna säsong. Vet stt vi har många skador. Men Andersson tambellini (som ska vara topplina) är helt bedrövliga.
Tycker inte att Jonathan Davidsson ska vara våran bästa spelare. Grymt bra att han är så bra givetvis, men som 17 år sla man inte behöva leda laget
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

Herregud Anderson var ju medioker förra säsongen. Vad förväntar du dig. Alla lag har värvat bra. Tyvärr inte vi. Vi har inte spelarkvaliten. Det visste vi ju redan innan. Hur många år har det varit snack om resan vi ska ta? Vilken jävla resa ner till botten?
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Zäta84 skrev:Alltså på riktigt kan någon förklara för mig varför varför varför Press får spela i PP?! Vi har ju Kousa som spelat PP i finska ligan i flera år och gjort mycket poäng. Han har fina händer och är
Kan köpa om vi spelar med press om vi sla söka honoms skott fär det är helt ok. Men vi skjuter ju inte ens.
Börjar bli lite orolig fär denna säsong. Vet stt vi har många skador. Men Andersson tambellini (som ska vara topplina) är helt bedrövliga.
Tycker inte att Jonathan Davidsson ska vara våran bästa spelare. Grymt bra att han är så bra givetvis, men som 17 år sla man inte behöva leda laget
Jag har sett Press rätt mycket. Både som junior och i SSK. Hans styrka har aldrig varit att stå som point i en PP-uppställning. Han är som bäst när han följer med upp i anfallen och kommer som tredje/fjärde-gubbe. Han är även bra på att hitta passningar över flera zoner vilket han visar några gånger per match. Nu ligger förväntningarna i att han ska ta Hultströms roll vilket blir lite skevt. Tyvärr tror jag att han kommer få en Klubertanz/E.Gustafsson position hos publiken på hovet i vinter och bli hånad och häcklad.

Som någon skrev tidigare så behöver han ett år med mycket istid. Det håller inte riktigt att han ska snitta 7-8 minuter i år igen.
Född till sportchef.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

android skrev:
Zäta84 skrev:Alltså på riktigt kan någon förklara för mig varför varför varför Press får spela i PP?! Vi har ju Kousa som spelat PP i finska ligan i flera år och gjort mycket poäng. Han har fina händer och är
Jag har sett Press rätt mycket. Både som junior och i SSK. Hans styrka har aldrig varit att stå som point i en PP-uppställning. Han är som bäst när han följer med upp i anfallen och kommer som tredje/fjärde-gubbe. Han är även bra på att hitta passningar över flera zoner vilket han visar några gånger per match. Nu ligger förväntningarna i att han ska ta Hultströms roll vilket blir lite skevt. Tyvärr tror jag att han kommer få en Klubertanz/E.Gustafsson position hos publiken på hovet i vinter och bli hånad och häcklad.

Som någon skrev tidigare så behöver han ett år med mycket istid. Det håller inte riktigt att han ska snitta 7-8 minuter i år igen.

Ja, det största misstaget man gjort med Press var att man inte lånade ut honom förra säsongen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
jarnkamin136

Inlägg av jarnkamin136 »

Det som oroar mig som mest är hur klart vi förlorar. Inga jämna bataljer utan överkörningar. (4-0 Kallekrona, 4-1 Fisk, 5-1 HiV) Man snackar ju mycket om hur jämn SHL har blivit, men det känns som att vi inte kommer ha en suck mot dom bättre lagen i år.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Efter en säsongsinledning som denna är det skönt att åtminstone inte ligga på 11e plats i hockeyallsvenskan.
mb81

Inlägg av mb81 »

Nu är snart Lundh och Johansson tillbaka och vi saknar bara de långtidsskadade forwardsen Possler och Fällström. Possler är tillbaka runt nyår. Men som flera varit inne på tidigare så känns det inte som det finns plats för Hank och Ahlén i startuppställningen. Någon av de kan vara extraforward. Men jag tycker tex Macdavid och Albin Lundin ska gå före.
Försökte komponera ett lag som vi kan spela med när Lundh och Johansson är tillbaka. Ingen uttalad förstakedja men något i den här stilen.

Ridderwall-Ljungh-Lundh
Tambellini-Johansson-Ikonen
Vejdemo-Anderson-Davidsson
Macdavid-Lundin-Brodin
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag är lite kär i Brodin, har alltid varit. Det smärtar att se honom i en fjärdekedja. Men han har inte varit bra hittills tyvärr. Jag ser en potentiell Ölvestad anno 09/10. Ge honom en Mackan Nilson och han kan explodera. Han gjorde det inte förra året med Thore. Men en vacker dag... Tills dess... Ja. Just nu förtjänar han inte en plats i de två förstalinorna. :(
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Måste säga att J Davidsson imponerar så sjukt mycket på mig. Redan så otroligt duktig på så många plan. Hoppas han stannar över nästa säsong också.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
mb81

Inlägg av mb81 »

Hur ska vi matcha backarna nu när vi får in Hultström? Han blir givetvis vår försteback nu.
Varakas-Hultström
Urbom-Emil
AOM-Kousa

Press eller Falk som extra. Antar att man släpper Westlund nu. Han har bara ett år kvar på kontraktet och fått spela sporadiskt.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tänk vad en back kan göra på en backuppsättning. Plötsligt händer det!
Örnen

Inlägg av Örnen »

pulverapa skrev:Jag är lite kär i Brodin, har alltid varit. Det smärtar att se honom i en fjärdekedja. Men han har inte varit bra hittills tyvärr. Jag ser en potentiell Ölvestad anno 09/10. Ge honom en Mackan Nilson och han kan explodera. Han gjorde det inte förra året med Thore. Men en vacker dag... Tills dess... Ja. Just nu förtjänar han inte en plats i de två förstalinorna. :(
Brodin är en utmärkt tredje länk i en toppkedja. Problemet är att övriga två måste vara tillräckligt bra för att "driva" kedjan. Det är inte Tambellini och Matt. Då är inte Brodin någon som höjer dom. Brodin kommer säkert hitta sin roll i någon av toppkedjorna snart.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Örnen skrev:
pulverapa skrev:Jag är lite kär i Brodin, har alltid varit. Det smärtar att se honom i en fjärdekedja. Men han har inte varit bra hittills tyvärr. Jag ser en potentiell Ölvestad anno 09/10. Ge honom en Mackan Nilson och han kan explodera. Han gjorde det inte förra året med Thore. Men en vacker dag... Tills dess... Ja. Just nu förtjänar han inte en plats i de två förstalinorna. :(
Brodin är en utmärkt tredje länk i en toppkedja. Problemet är att övriga två måste vara tillräckligt bra för att "driva" kedjan. Det är inte Tambellini och Matt. Då är inte Brodin någon som höjer dom. Brodin kommer säkert hitta sin roll i någon av toppkedjorna snart.
Tycker Matt skall få spela med J.Davidsson och Lundh. Tror det skulle bli fart på den kedjan. Dock synd att splitta på bröderna eftersom de hittar varandra så pass bra men Matt, Brodin och Jeff har ju inte direkt klickat hittills.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Hur ska vi matcha backarna nu när vi får in Hultström? Han blir givetvis vår försteback nu.
Varakas-Hultström
Urbom-Emil
AOM-Kousa

Press eller Falk som extra. Antar att man släpper Westlund nu. Han har bara ett år kvar på kontraktet och fått spela sporadiskt.
Tror att Falk är bättre lämpad än Press att gå som sjundeforward med några minuters speltid per match. Press behöver fullkomligt äta istid för att få karriären på rätt köl igen, förväntar mig en utlåning till Almtuna eller Södertälje inom en vecka.
Skriv svar