Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Morwin »

Någon som vet något hur det är med ville vara bra?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Rojk skrev:
Örnen skrev:Och nej, det är knappast Jimmie Ölvestads hårdtränings fel att Possler har brutit foten.
Där kan man nästan säga tvärtom: ju bättre stabilitet i kroppen du har desto mindre blir risken att du hamnar i lägen där det finns möjlighet att man drar på sig en fraktur eller annan skada. Ser man på befolkningen som helhet så är träning superviktigt för att man inte ska få benskörhet.
Visserligen, men då gäller det ju att man byggt upp den stabiliteten och styrkan också.

Jimmie har inte haft särskilt många månader på sig och man är fortfarande i en uppbyggnads period. Då blir man desto mer utsatt. Tycker definitivt träningen är något som bör ses över och analyseras.
Zäta84

Inlägg av Zäta84 »

Ny skada?? Linus Johansson har jag inte sett på hela andra perioden. Så det är väl en till skada antagligen.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Glory1 skrev:
Rojk skrev:
Örnen skrev:Och nej, det är knappast Jimmie Ölvestads hårdtränings fel att Possler har brutit foten.
Där kan man nästan säga tvärtom: ju bättre stabilitet i kroppen du har desto mindre blir risken att du hamnar i lägen där det finns möjlighet att man drar på sig en fraktur eller annan skada. Ser man på befolkningen som helhet så är träning superviktigt för att man inte ska få benskörhet.
Visserligen, men då gäller det ju att man byggt upp den stabiliteten och styrkan också.

Jimmie har inte haft särskilt många månader på sig och man är fortfarande i en uppbyggnads period. Då blir man desto mer utsatt. Tycker definitivt träningen är något som bör ses över och analyseras.

+1
Användarvisningsbild
sunne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sunne »

Enligt Ohlsson förväntas både Lundh och Johansson spelklara tills på Tors och Varakas klar till Lördag! Då är det bara Possler och Fällström som saknas! Tycker Ikonen känts het när han varit med!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sunne skrev:Enligt Ohlsson förväntas både Lundh och Johansson spelklara tills på Tors och Varakas klar till Lördag! Då är det bara Possler och Fällström som saknas! Tycker Ikonen känts het när han varit med!
Ikonen ser klart spännande ut. Nu när spelare börjar komma tillbaka hoppas jag DIF vågar ta lite obekväma beslut.
T.ex. att låta Albin Lundin vara kvar och spela istället för att ta det enkla beslutet att skicka tillbaka honom till Almtuna.
I mina ögon är det andra spelare som skulle kunna ta en sväng till Almtuna.
Ex Ahlen....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
sunne skrev:Enligt Ohlsson förväntas både Lundh och Johansson spelklara tills på Tors och Varakas klar till Lördag! Då är det bara Possler och Fällström som saknas! Tycker Ikonen känts het när han varit med!
Ikonen ser klart spännande ut. Nu när spelare börjar komma tillbaka hoppas jag DIF vågar ta lite obekväma beslut.
T.ex. att låta Albin Lundin vara kvar och spela istället för att ta det enkla beslutet att skicka tillbaka honom till Almtuna.
Ex Ahlen....
Almtuna ska ju vilja ha spelaren också. Men Hank och Ahlén lär ligga risigt till när Johansson och Lundh är tillbaka.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Finns väl ändå ingen som på allvar tror DIF överväger att låna ut sin kapten?

Man vet vad man får i Hank; en trög orörlig spelare som borde kunna använda sin kropp till så mycket mer än att åka runt och peta. Går halvhjärtat in i de flesta dueller. Kämpar naturligtvis max men det finns något som håller tillbaka honom - tror helt klart det är kaptensbindeln. Han är livrädd att i egenskap av kapten skada någon spelare med en felaktig tackling. I övrigt är han säkert jätteviktig utanför isen, men det känns rätt tveksamt att ha honom som kapten.

Ahlén tycker jag gör betydligt mycket mer nytta; han vågar brunka och kötta väldigt mycket mer och gör det han är anställd för att göra.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

-daniel- skrev:Finns väl ändå ingen som på allvar tror DIF överväger att låna ut sin kapten?

Man vet vad man får i Hank; en trög orörlig spelare som borde kunna använda sin kropp till så mycket mer än att åka runt och peta. Går halvhjärtat in i de flesta dueller. Kämpar naturligtvis max men det finns något som håller tillbaka honom - tror helt klart det är kaptensbindeln. Han är livrädd att i egenskap av kapten skada någon spelare med en felaktig tackling. I övrigt är han säkert jätteviktig utanför isen, men det känns rätt tveksamt att ha honom som kapten.

Ahlén tycker jag gör betydligt mycket mer nytta; han vågar brunka och kötta väldigt mycket mer och gör det han är anställd för att göra.

DAX ATT BYTA KAPTEN DÅ !
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Ex Ahlen....
Almtuna ska ju vilja ha spelaren också. Men Hank och Ahlén lär ligga risigt till när Johansson och Lundh är tillbaka.
Hank rubbar man knappast på, om än jag har svårt att se honom i ett framtida spelförande Djurgården.
Men nog lär Almtuna kunna ta emot Ahlen?
Däremot tror jag inte DIF vågar ta det beslutet.
Lundin klarar av att spela både med och utan puck på ett mer övertygande sätt än både Hank och Ahlen.
Med andra ord, Lundin är en modern hockeyspelare som behärskar ett flertal moment av spelet, precis den spelartyp vi behöver fler av. Har troligen också betydligt mer utvecklingspotential.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag tror och hoppas att något sådant öht inte är aktuellt. Nu är vi igång igen och hackar på spelare som trots att det går tungt för laget, ändå har gjort det bra individuellt. Kan något förklara logiken för mig?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Jag tror och hoppas att något sådant öht inte är aktuellt. Nu är vi igång igen och hackar på spelare som trots att det går tungt för laget, ändå har gjort det bra individuellt. Kan något förklara logiken för mig?
Tycker du på allvar att Hank gör det bra? Han är så sanslöst begränsad och gör inte ens det han är bra på! Han duttar och petar ju mer med klubban än i praktiken samtliga i hela laget. Går i praktiken aldrig in och sätter en riktig tackling utan mesar.

Ahlén tycker jag dock tillför något laget i övrigt saknar.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Om man ska tolka intervjun med Robert efter matchen igår mot KaIPA så har bröderna Davidsson spelat till sig en plats i laget. "J är vår bästa FW så här långt och dominerar redan matcher stundtals" "Snart är M också där". Ska bli intressant att se vad som händer i laget kommande veckor.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:Jag tror och hoppas att något sådant öht inte är aktuellt. Nu är vi igång igen och hackar på spelare som trots att det går tungt för laget, ändå har gjort det bra individuellt. Kan något förklara logiken för mig?
Tycker du på allvar att Hank gör det bra? Han är så sanslöst begränsad och gör inte ens det han är bra på! Han duttar och petar ju mer med klubban än i praktiken samtliga i hela laget. Går i praktiken aldrig in och sätter en riktig tackling utan mesar.

Just det, det var Ahlén jag syftade på.

När det gäller Hank så fortsätter han att vara ett mysterium för mig - på tok för snäll. Det är ytterst sällan man som åskådare ser honom använda sin fysik. Jag vet inte vad han tycker att han får ut av att åka runt och vara snäll och hygglig.

Sen har Ahlén självklart brister också, hade det funnits mer speed så hade det garanterat smällt ännu mer i sargerna. Men han spelar smart efter sin förmåga och gör det i min mening riktigt bra. Grymt pålitlig spelare, levererar förutsägbart varje match.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:

Just det, det var Ahlén jag syftade på.

När det gäller Hank så fortsätter han att vara ett mysterium för mig - på tok för snäll. Det är ytterst sällan man som åskådare ser honom använda sin fysik. Jag vet inte vad han tycker att han får ut av att åka runt och vara snäll och hygglig.

Sen har Ahlén självklart brister också, hade det funnits mer speed så hade det garanterat smällt ännu mer i sargerna. Men han spelar smart efter sin förmåga och gör det i min mening riktigt bra. Grymt pålitlig spelare, levererar förutsägbart varje match.
Då är vi faktiskt relativt eniga!
Skriv svar