Säsongen 16/17
Re: Säsongen 16/17
Lagbygget är ju fel från första början när man förlänger med ahlen och hank istället för att ta upp 2 juniorer.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- ALLTID DIF
Morwin skrev:Lagbygget är ju fel från första början när man förlänger med ahlen och hank istället för att ta upp 2 juniorer.
+1
Fast det skulle knappast hjälpt nu iaf. Då skulle vi haft ännu tunnare trupp. Även fast jag inte heller är något fan av Ahlén eller Hank.ALLTID DIF skrev:Morwin skrev:Lagbygget är ju fel från första början när man förlänger med ahlen och hank istället för att ta upp 2 juniorer.
+1
Förstår inte att folk är så upprörda. Var allt så fantastiskt förra året. Vi hade väl i stort sett fullt lag utan skador(undantag Thoresen) förra året och hade väl bara tagit en seger till på de första fyra matcherna.
Nu har vi haft skador på Lundh, Ikonen, Fällström, Possler. Fyra spelare som åtminstone potentiellt bör höra hemma i en 2 kedja. Klart att balansen rubbas. När vi inte har fyra kedjor som kan nöta ner motståndarna funkar inte vårt spel. Sedan har givetvis en rad spelare underpresterat i ett par av matcherna.
Vår position i näringskedjan rent ekonomiskt är att vi är på plats 8-10 i ligan. Vi kan inte gå efter de spelare som man som supporter helst vill ha. De musklerna har vi inte. När folk surar och inte går på matcherna försvinner ju alla möjligheter att värva för att ersätta skadade spelare. Tror inte man budgeterat för 7000 i Globen. Det blir en ekonomisk förlust.
Fram med Djurgårdshjärtat nu! Pusha dem ni känner att gå på matcherna och få fart på läktarna. Vi ska äga vår Hovet!
Allmän uppryckning!
Nu har vi haft skador på Lundh, Ikonen, Fällström, Possler. Fyra spelare som åtminstone potentiellt bör höra hemma i en 2 kedja. Klart att balansen rubbas. När vi inte har fyra kedjor som kan nöta ner motståndarna funkar inte vårt spel. Sedan har givetvis en rad spelare underpresterat i ett par av matcherna.
Vår position i näringskedjan rent ekonomiskt är att vi är på plats 8-10 i ligan. Vi kan inte gå efter de spelare som man som supporter helst vill ha. De musklerna har vi inte. När folk surar och inte går på matcherna försvinner ju alla möjligheter att värva för att ersätta skadade spelare. Tror inte man budgeterat för 7000 i Globen. Det blir en ekonomisk förlust.
Fram med Djurgårdshjärtat nu! Pusha dem ni känner att gå på matcherna och få fart på läktarna. Vi ska äga vår Hovet!
Allmän uppryckning!
Förslag jag funderat på utifrån vad som presterats hittills och när aktuella skador är tillbaka:
Första kedjan: Har saknat kemi och behöver förändras. Ljungh kan bättre och jag tror han har potential att lyfta sig ett par snäpp till med rätt omgivning. Ridderwall är mer lirare än Brodin. Tambellini behöver bra passar för att kunna näta. Dessa två kedjekompisar har bättre passningskvaliteter.
Tambellini Ljungh Ridderwall
Andrakedjan: Med Lundh ock Ikonen och Johansson får vi en härlig blandning av fart och fläkt. Ikonen ser jag dessutom som en helt ok passningsspelare.
Lundh L.Johansson Ikonen
Tredjelinen: M Davidsson har tagit för sig på ett bra sätt. Lite tyngd i form av Brodin som kan skapa ytor och parkera framför mål skulle kunna lyfta denna kedja. Anderson är i mina ögon en duktig tekare och en ok målskytt.
M.Davidsson Anderson Brodin
Fjärdekedjan:
Det har gått för långsamt även om hjärtat finns. Hank som kapten får inte vara omöjlig att flytta på. Lundin är i mina ögon en bättre center än Vejdemo. Vet att många inte håller med. Vejdemo är bättre på kanten och Henke får lyfta sig ett par snäpp och framförallt vara oöm framför mål om han ska peta någon av dessa.
J.Davidsson Lundin Vejdemo
Ahlen/Bernhardt/Eriksson reserv (Possler och Fällström långtidsskadade).
Tre första kedjorna ska matchas efter dagsform.
Backpar
Inga synpunkter här mer än att det är ett risktagande att sätta Falk och Press i samma backpar. Press är dock ett par snäpp bättre i år. Finnarna måste komma igång. Emil kommer bli nya Hultsström.
Målvakterna: Tellqvist kommer att lyfta Adam. Får han ordning på nerverna har vi ett bra målvaktspar.
Synpunkter?
Första kedjan: Har saknat kemi och behöver förändras. Ljungh kan bättre och jag tror han har potential att lyfta sig ett par snäpp till med rätt omgivning. Ridderwall är mer lirare än Brodin. Tambellini behöver bra passar för att kunna näta. Dessa två kedjekompisar har bättre passningskvaliteter.
Tambellini Ljungh Ridderwall
Andrakedjan: Med Lundh ock Ikonen och Johansson får vi en härlig blandning av fart och fläkt. Ikonen ser jag dessutom som en helt ok passningsspelare.
Lundh L.Johansson Ikonen
Tredjelinen: M Davidsson har tagit för sig på ett bra sätt. Lite tyngd i form av Brodin som kan skapa ytor och parkera framför mål skulle kunna lyfta denna kedja. Anderson är i mina ögon en duktig tekare och en ok målskytt.
M.Davidsson Anderson Brodin
Fjärdekedjan:
Det har gått för långsamt även om hjärtat finns. Hank som kapten får inte vara omöjlig att flytta på. Lundin är i mina ögon en bättre center än Vejdemo. Vet att många inte håller med. Vejdemo är bättre på kanten och Henke får lyfta sig ett par snäpp och framförallt vara oöm framför mål om han ska peta någon av dessa.
J.Davidsson Lundin Vejdemo
Ahlen/Bernhardt/Eriksson reserv (Possler och Fällström långtidsskadade).
Tre första kedjorna ska matchas efter dagsform.
Backpar
Inga synpunkter här mer än att det är ett risktagande att sätta Falk och Press i samma backpar. Press är dock ett par snäpp bättre i år. Finnarna måste komma igång. Emil kommer bli nya Hultsström.
Målvakterna: Tellqvist kommer att lyfta Adam. Får han ordning på nerverna har vi ett bra målvaktspar.
Synpunkter?
Snart är Ikonen och Lundh tillbaka... Om då inte bröderna Davidsson går före Ahlén och Hank så tappar jag tron fullständigt. Allvarligt talat, vilken spelare som helst kan spela som Ahlén, Hank och samtidigt producera offensivt. Bara för att man inte kan producera någonting framåt betyder det inte att man är en bättre "brunkare" än någon annan. Finns många exempel på detta i hockeyvärlden - på alla nivåer.
Ovetjkin, Krüger, Stamkos.
Statistik som mäter sådant här säger det också.
Så ja, jag gillar ovanstående kedjor.
Ovetjkin, Krüger, Stamkos.
Statistik som mäter sådant här säger det också.
Så ja, jag gillar ovanstående kedjor.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag gillar också ovanstående kedjor, Ahlén är dock med från start i min uppställning, han har inte alls vart så dålig, Hank är jag dock lite trött på, varken särskilt jobbig att möta och noll hockeykunnande, slänger bara iväg pucken så fort han får den, där verkar självförtroendet som bortblåst och det var samma sak förra året.
Mikko Kousa var ju en riktigt meningslös värvning förövrigt.
Mikko Kousa var ju en riktigt meningslös värvning förövrigt.
Spela fult
Kan nån maila Robban om den korrekta lineupen.
Behöver nog lite hjälp på traven tycker att han kört lite för länge med förstalinan. Förväntar mig ingen vändning ikväll med Skellefteå som motståndare men har mer än gärna fel. Kör!

Kousa kommer väl från skada så han kan få några matcher till innan allt sitter. Håller dock med om att han och Varakas slarvat oerhört mycket. Tycker det är synd att Bernhardt (DEF) inte fått mer istid. Han är väl den största talangen på defensiva sidan.
Grymt kul och se Urbom igår, tycker han va riktigt stabil igår, hoppas han fortsätter så!
Bryt Press kontrakt så fort som möjligt eller låna ut honom till SSK. Han har kanske potential men hur länge ska vi vänta? Killen blev värvad hit för att vara en offensiv back, och har presterat 4(!) poäng på 2 säsonger i SHL hittils! Slarvig i PP, tar onödiga skott, långsam på rören, oengagerad i egen zon osv.osv.
Håller med, killen gör så otroligt många misstag men får ändå bara fortsätta och spela.DIFtomppa skrev:Bryt Press kontrakt så fort som möjligt eller låna ut honom till SSK. Han har kanske potential men hur länge ska vi vänta? Killen blev värvad hit för att vara en offensiv back, och har presterat 4(!) poäng på 2 säsonger i SHL hittils! Slarvig i PP, tar onödiga skott, långsam på rören, oengagerad i egen zon osv.osv.
Han spelar ju knappt. 6 minuter igår trots att vi hade skador. Så har det varit de flesta matcher att han loggat väldigt få minuter. Jag tycker inte det är att bara få fortsätta spela.Bengan08 skrev:Håller med, killen gör så otroligt många misstag men får ändå bara fortsätta och spela.DIFtomppa skrev:Bryt Press kontrakt så fort som möjligt eller låna ut honom till SSK. Han har kanske potential men hur länge ska vi vänta? Killen blev värvad hit för att vara en offensiv back, och har presterat 4(!) poäng på 2 säsonger i SHL hittils! Slarvig i PP, tar onödiga skott, långsam på rören, oengagerad i egen zon osv.osv.
Det säger väl allt egentligen, Att som back bara spela 6 minuter och ändå lyckas han få ögonen på sig och göra massa misstag.mb81 skrev:Han spelar ju knappt. 6 minuter igår trots att vi hade skador. Så har det varit de flesta matcher att han loggat väldigt få minuter. Jag tycker inte det är att bara få fortsätta spela.Bengan08 skrev:Håller med, killen gör så otroligt många misstag men får ändå bara fortsätta och spela.DIFtomppa skrev:Bryt Press kontrakt så fort som möjligt eller låna ut honom till SSK. Han har kanske potential men hur länge ska vi vänta? Killen blev värvad hit för att vara en offensiv back, och har presterat 4(!) poäng på 2 säsonger i SHL hittils! Slarvig i PP, tar onödiga skott, långsam på rören, oengagerad i egen zon osv.osv.
Robin Press kommer tyvärr inte utvecklas hos oss. Han gör aldrig en bra match. Antingen är han dålig - eller osynlig.