Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
B.I.B.A

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev:
Zäta84 skrev:Sist jag såg Djurgården spela såhär då åkte vi ut

Skärpning det är pinsamt
När vi åkte ur inledde vi säsongen med spel som var tempostarkt och fröjdigt med glimtar från finalspelet. Det vi har nu påminner snarare om första kvalspelet.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Nja. Det gjorde vi inte. Minns att jag redan efter 6 omgångar kontaktade ansvariga i klubben och var oerhört orolig över hur dåliga vi var. Det var knappast bara jag som var bedrövad vid det laget, det är samma snack som går nu som det var då.
Avgå Jocke.
Túrin Turambar
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Túrin Turambar »

Det enda som inger rejält med hopp är att Wennerholm tippade oss i botten. Det betyder ju att en vändning måste komma.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Jag hoppas och tror att vi går ut på tisdag och kör över Kalpa totalt och får med oss lite självförtroende hem till serien. Det är det som saknas. Grabbarna tror inte på det längre. En välplacerad CHL match hoppas jag gör susen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

För att kunna spela en framåtlutad ishockey likt Saik/Frölunda krävs bra spelare.

Folk gnällde på Säcken och tyckte vi spelade tråkigt. Men karln hade vett att fatta att det gäller att spela efter bästa förmåga.

Att 3-4 av våra tilltänkta "skickliga" spelare nu är frånvarande gör läget rätt akut om ni frågar mig. Laget vi har just nu klarar inte av Robbans hockey.
Värva in spets eller byt spelidé.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev:För att kunna spela en framåtlutad ishockey likt Saik/Frölunda krävs bra spelare.

Folk gnällde på Säcken och tyckte vi spelade tråkigt. Men karln hade vett att fatta att det gäller att spela efter bästa förmåga.

Att 3-4 av våra tilltänkta "skickliga" spelare nu är frånvarande gör läget rätt akut om ni frågar mig. Laget vi har just nu klarar inte av Robbans hockey.

Värva TOPP Annars kräver vi NY SportChef
Den vi har omger sej endast med gamla vänner & dessutom Förra årets BRA Spelare var väll KGs !?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:För att kunna spela en framåtlutad ishockey likt Saik/Frölunda krävs bra spelare.

Tyvärr finns det viss risk du har rätt här, har faktiskt trott att de på förhand skridskostarka spelare vi värvat in skulle kunna spela den här hockeyn men efter de här inledande veckorna börjar det se tveksamt ut. Samtidigt vill jag ge laget en ärlig chans; så här dåliga tror jag faktiskt inte riktigt att vi är. Tror också att vi kommer växa in i det, men frågan är hur mycket avsågade vi blir och hur vår tämligen unga trupp samt orutinerade ledarstab klarar att hantera en sådan situation.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

-daniel- skrev:

Tyvärr finns det viss risk du har rätt här, har faktiskt trott att de på förhand skridskostarka spelare vi värvat in skulle kunna spela den här hockeyn men efter de här inledande veckorna börjar det se tveksamt ut. Samtidigt vill jag ge laget en ärlig chans; så här dåliga tror jag faktiskt inte riktigt att vi är. Tror också att vi kommer växa in i det, men frågan är hur mycket avsågade vi blir och hur vår tämligen unga trupp samt orutinerade ledarstab klarar att hantera en sådan situation.
Tror också vi kommer bli bättre på sikt. Men med den start vi fått och med vårt skadeläge vi har behöver vi stärka upp. Kan vara för brant uppförsbacke att ta sig över när alla är friska och tillbaka i spel igen.

I år är vi än mer benägna att försöka spela oss ur situationerna i egen zon. Det gör att jag i första hand skulle leta efter en riktigt spelskicklig back. Inte nödvändigvis en PP-back, utan mer en kille som är duktig på att spela sig ur egen zon.
Sedan vore 1-2 spelskickliga forwards nödvändiga för att täcka upp Possler, Fällström och Lundh´s frånvaro. Borde väl gå låna in någon/några om inte annat?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Örnen

Inlägg av Örnen »

Eller så ger vi det 25-30 matcher innan man börjat göra radikala förändringar i antingen truppen eller sättet man spelar.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Håller med till 100%
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi skeppade 7-8 man förra året till NHL/KHL, varför var vi inte kapabla till att spela en "framåtlutad hockey" förra året???
Örnen

Inlägg av Örnen »

pulverapa skrev:Vi skeppade 7-8 man förra året till NHL/KHL, varför var vi inte kapabla till att spela en "framåtlutad hockey" förra året???
Förmodligen bästa truppen vi haft på evigheter och kommer ha under väldigt lång tid framöver.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Örnen skrev:
pulverapa skrev:Vi skeppade 7-8 man förra året till NHL/KHL, varför var vi inte kapabla till att spela en "framåtlutad hockey" förra året???
Förmodligen bästa truppen vi haft på evigheter och kommer ha under väldigt lång tid framöver.

Vilka droger går du på ?
Örnen

Inlägg av Örnen »

ALLTID DIF skrev:
Örnen skrev:

Vilka droger går du på ?
Det är väl bara titta på dagens trupp där vi med samma pengar inte har några backar på Högström eller Hultströms nivå. Eller forwards på Thoresen eller Sörensens nivå.

Jag tror många har velat ställa samma fråga till dig när du skriver dina AVGÅ-inlägg så fort någon har tappat pucken i mittzon.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Innebär inte per automatik att vi hade ett komplett lag.
Eller att alla som lämnat kommer platsa i NHL.
Se på Saik och Frölunda och deras 3:e och 4:e formationer och hur de uppträdde, sedan jämför du med vår uppställning.

Tycker vi hade klara brister i truppen förra året, liksom detta år.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Årets plan är redan satt och jag sväljer den då vi ändå inte kommer vinna guld i år.
En kvalplats efter att ingen överpresterat vilket betyder att ingen lämnar för annan liga i onödan samtidigt som vi får 7 matcher mot råttorna med fullsatta hus och bra pengar in i kassan.
Det förutsätter förstås en vinst men här får vi gambla lite.
Skriv svar