Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Pontus Åberg nerskickad till AHL för tredje säsongen i rad. Det är självklart helt upp till Pontus själv om han är sugen, men det skulle vara en väldigt bra förstärkning för oss just nu.
Jag hör vad du säger men då blir givetvis den självklara frågan, varför signa från första början oavsett eventuell lön?ciirree skrev:Jag tror faktiskt man hade "räknat bort" Fällström redan från början. Dvs. Han är ingen vi kommer ersätta.Bengan08 skrev:Nej inget ska värvas, nuvarande trupp ska vända etc etc. Sounds like 2012 all over again! On the more serious note så borde vi faktiskt värva en forward med tanke på att Fällström nu är helt körd (chocken) samt att Possler blir borta tills efter jul. utöver detta känns Ikonens skada också väldigt oklar? Han har alltså inte kunnat spela en match i serien utan varit skadad i ca 2 månader redan.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Är det så svårt att förstå? Det var en chansning som knappt kostar oss en spänn; man valde sen att bredda laget för att man inte riktigt trodde på att Fällström skulle spela. Hade han varit frisk så hade det blivit en Win-situation. Är det något mer du inte förstår?Bengan08 skrev:Jag hör vad du säger men då blir givetvis den självklara frågan, varför signa från första början oavsett eventuell lön?ciirree skrev:Jag tror faktiskt man hade "räknat bort" Fällström redan från början. Dvs. Han är ingen vi kommer ersätta.Bengan08 skrev:Nej inget ska värvas, nuvarande trupp ska vända etc etc. Sounds like 2012 all over again! On the more serious note så borde vi faktiskt värva en forward med tanke på att Fällström nu är helt körd (chocken) samt att Possler blir borta tills efter jul. utöver detta känns Ikonens skada också väldigt oklar? Han har alltså inte kunnat spela en match i serien utan varit skadad i ca 2 månader redan.
Las Vegas intåg gör säkert att många yngre spelare håller sig i skinnet till nästa säsong, tyvärr. Vi verkar onekligen behöva en riktig målskytt i laget..pulverapa skrev:Pontus Åberg nerskickad till AHL för tredje säsongen i rad. Det är självklart helt upp till Pontus själv om han är sugen, men det skulle vara en väldigt bra förstärkning för oss just nu.
Glädjande att Tellan vill spela vidare "Nu känner jag mig riktigt fräsch. Jag vill spela något år till. Hockeyn är rolig nu igen"
Sen vet man inte hur det är i slutet av säsongen, men ändå glädjande!
Sen vet man inte hur det är i slutet av säsongen, men ändå glädjande!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Herregud min namne här inne gör att jag vill byta namn.. kul o se om vi vinner 5 raka nu.. Avgå Jocke?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Var Daniel Bernhardt skadad igår eller petad? Känns som han stagnerat en del och han behöver speltid. Skulle gärna skicka honom istället för Lundin till Almtuna men det funkade inte så bra ifjol. Men han behöver speltid som förstaårssenior. När dessutom skadade spelare kommer tillbaka kommer han vara ännu längre från att få spela.
Skulle vara tråkigt att förlora honom då jag tror han kan bli en riktigt bra shl-spelare på sikt.
Skulle vara tråkigt att förlora honom då jag tror han kan bli en riktigt bra shl-spelare på sikt.
Det är nog inte bara att skicka spelare till Almtuna. Bernhardt bröt ju med Almtuna rätt plötsligt förra året. I övrigt håller jag med dig. Det känns som Bernhardt har väldigt bråttom i sin utveckling. Det känns som att han skulle behöva en säsong i typ vita hästen och hitta sitt spel på seniornivå.mb81 skrev:Var Daniel Bernhardt skadad igår eller petad? Känns som han stagnerat en del och han behöver speltid. Skulle gärna skicka honom istället för Lundin till Almtuna men det funkade inte så bra ifjol. Men han behöver speltid som förstaårssenior. När dessutom skadade spelare kommer tillbaka kommer han vara ännu längre från att få spela.
Däremot är jag grymt imponerad av Albin Lundin i år. Sett honom i DIF och en match i Almtuna och han gör mycket bra saker. Jag tycker att han ser bättre ut nu på seniornivå än han gjort på juniornivå. Ser gärna ett nytt kontrakt med honom.
Född till sportchef.
android skrev:Det är nog inte bara att skicka spelare till Almtuna. Bernhardt bröt ju med Almtuna rätt plötsligt förra året. I övrigt håller jag med dig. Det känns som Bernhardt har väldigt bråttom i sin utveckling. Det känns som att han skulle behöva en säsong i typ vita hästen och hitta sitt spel på seniornivå.mb81 skrev:Var Daniel Bernhardt skadad igår eller petad? Känns som han stagnerat en del och han behöver speltid. Skulle gärna skicka honom istället för Lundin till Almtuna men det funkade inte så bra ifjol. Men han behöver speltid som förstaårssenior. När dessutom skadade spelare kommer tillbaka kommer han vara ännu längre från att få spela.
Däremot är jag grymt imponerad av Albin Lundin i år. Sett honom i DIF och en match i Almtuna och han gör mycket bra saker. Jag tycker att han ser bättre ut nu på seniornivå än han gjort på juniornivå. Ser gärna ett nytt kontrakt med honom.
Också riktigt imponerad av Lundin. Hoppas han blir kvar nu.
Gällande Bernhardt har det väl blivit lite jobbigt senaste säsongen med många lagbyten och han har kanske inte trivts med det. Men han måste ha seniorspeltid nu och inte gå in som överårig i j20. En säsong i allsvenskan skulle han nog må väldigt bra av..Synd att den inte blev redan förra säsongen.
Samma här, fick gnugga mig i ögonen ett par gånger igår när jag fick Kalus-flashbacks
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag har för mig att man inte får ha överåriga i J20 Super Elit.mb81 skrev:android skrev:Det är nog inte bara att skicka spelare till Almtuna. Bernhardt bröt ju med Almtuna rätt plötsligt förra året. I övrigt håller jag med dig. Det känns som Bernhardt har väldigt bråttom i sin utveckling. Det känns som att han skulle behöva en säsong i typ vita hästen och hitta sitt spel på seniornivå.mb81 skrev:Var Daniel Bernhardt skadad igår eller petad? Känns som han stagnerat en del och han behöver speltid. Skulle gärna skicka honom istället för Lundin till Almtuna men det funkade inte så bra ifjol. Men han behöver speltid som förstaårssenior. När dessutom skadade spelare kommer tillbaka kommer han vara ännu längre från att få spela.
Gällande Bernhardt har det väl blivit lite jobbigt senaste säsongen med många lagbyten och han har kanske inte trivts med det. Men han måste ha seniorspeltid nu och inte gå in som överårig i j20. En säsong i allsvenskan skulle han nog må väldigt bra av..Synd att den inte blev redan förra säsongen.
I grundserierna och topp-10 är det ok. Däremot i slutspel och play-off tror jag inte att det är ok.sPTNC skrev:Jag har för mig att man inte får ha överåriga i J20 Super Elit.mb81 skrev:android skrev:Det är nog inte bara att skicka spelare till Almtuna. Bernhardt bröt ju med Almtuna rätt plötsligt förra året. I övrigt håller jag med dig. Det känns som Bernhardt har väldigt bråttom i sin utveckling. Det känns som att han skulle behöva en säsong i typ vita hästen och hitta sitt spel på seniornivå.mb81 skrev:Var Daniel Bernhardt skadad igår eller petad? Känns som han stagnerat en del och han behöver speltid. Skulle gärna skicka honom istället för Lundin till Almtuna men det funkade inte så bra ifjol. Men han behöver speltid som förstaårssenior. När dessutom skadade spelare kommer tillbaka kommer han vara ännu längre från att få spela.
Född till sportchef.
Så är det nog ja! Tack för rättelse!android skrev:I grundserierna och topp-10 är det ok. Däremot i slutspel och play-off tror jag inte att det är ok.sPTNC skrev:Jag har för mig att man inte får ha överåriga i J20 Super Elit.mb81 skrev:android skrev:Det är nog inte bara att skicka spelare till Almtuna. Bernhardt bröt ju med Almtuna rätt plötsligt förra året. I övrigt håller jag med dig. Det känns som Bernhardt har väldigt bråttom i sin utveckling. Det känns som att han skulle behöva en säsong i typ vita hästen och hitta sitt spel på seniornivå.mb81 skrev:Var Daniel Bernhardt skadad igår eller petad? Känns som han stagnerat en del och han behöver speltid. Skulle gärna skicka honom istället för Lundin till Almtuna men det funkade inte så bra ifjol. Men han behöver speltid som förstaårssenior. När dessutom skadade spelare kommer tillbaka kommer han vara ännu längre från att få spela.
Vad finns på marknaden för lån när det är så mycket skador. Rögle tog Eiding. Ärkebusen Ledin kanske fortfarande finns ledig. Förslag?
Tror inte på några Ahl lirare i nuläget. För tidigt på säsongen. Kanske vill Åberg hem framåt jul om det går knackigt.
Nu scoutar vi lite åt Jocke. Kom igen.
Tror inte på några Ahl lirare i nuläget. För tidigt på säsongen. Kanske vill Åberg hem framåt jul om det går knackigt.
Nu scoutar vi lite åt Jocke. Kom igen.
Jag förstår inte varför man inte signar spelare på korttidskontrakt nu när vi har så mkt skador? Rögle plockade ju Widing. Bara vi har full trupp utan att behöva spela Falk som center exempelvis.