espen21 skrev:Ekman är klar för russia. Han åker på fredag. Vill inte avslöja källan men jag lovar. Trivs han inte så har han en klausul som säger att han får komma hem till Dif runt jul. Han var i stort sett klar för Dif men sen dubbla det ryska laget budet. Finns inte en chans för Dif att konkurrera med 14 miljoner. Ryssarna är på Tjärna med...
Det är det jag har sagt hela tiden! men svar nej! Jag är inte granne med Nisse!
TomyMörth skrev:Ekman kommer inte att spela i DIF! Han väntar bara på dom sists detaljerna till sitt kontrakt til sin ryska klubb! Ekman kommer förmodligen att skriva på ett 2 eller 3 års kontrakt med klubben inom de närmsta 48 timmarna!
Det var nog mycket ironi i det, då många som säger att dom varit helt säkra på en nyförvärv osv. har haft helt fel i slutändan.
Till exempel som Ragnarssons granne, så det var nog inget illa menat där.
espen21 skrev:Ekman är klar för russia. Han åker på fredag. Vill inte avslöja källan men jag lovar. Trivs han inte så har han en klausul som säger att han får komma hem till Dif runt jul. Han var i stort sett klar för Dif men sen dubbla det ryska laget budet. Finns inte en chans för Dif att konkurrera med 14 miljoner. Ryssarna är på Tjärna med...
Att Ryssarna är på tjärna oroar jag mig inte över, om de inte blev NHL så har han sagt att de blev DIF, eller? Men med ryssjävlarnas pengar så vet man vet man aldrig...
Att Ryssarna är på tjärna oroar jag mig inte över, om de inte blev NHL så har han sagt att de blev DIF, eller? Men med ryssjävlarnas pengar så vet man vet man aldrig...
Tjärnqvist sa att om han skrev ett träningskontrakt med DIF så skulle han spela för DIF i elitserien om det inte blev NHL. Han sa inget om Europaspel, men det kan tolkas på flera sätt.
Det kan inte jag svara på men så är det iaf. Kanske inte är så konstigt iofs...trivs han inte så kan han ju i och med klausulen lämna klubben och trivs han så stannar han. Det är väl mer smart än konstigt.
espen21 skrev:Det kan inte jag svara på men så är det iaf. Kanske inte är så konstigt iofs...trivs han inte så kan han ju i och med klausulen lämna klubben och trivs han så stannar han. Det är väl mer smart än konstigt.
Jobbigt med Ekman. Men inte lika jobbigt som att man inte lyckats bli av med en viss Ericsson... Förövrigt kan det vara skönt att ha en exit klausul så man kan komma från denna underutvecklade, kalla och mörka ryska håla en så där 2300 km fågelvägen från Stockholm om det börjar osa katt...
Man brukar väll skriva på för 1 år med klausul, sen så fyller man på om man trivs... Tycker det såg väldigt konstigt ut, men om man tänker efter så är det kanske inte det.
Ekman är förlorad och det med 100% säkerhet. Nu får vi hoppas att Tjärnqvist blir frisk och stannar i Sverige samt att vi hittar någon annan spetsforward. Det är i alla fall en sådan som DIF jagar.