dom ända spelarna som får tre stjärnor av fem så är det junisarna och Adam. Även om jag också är rätt oförstående till värvningen av Adam så var det mycket hans förtjänst att vi inte förlorade med 8-1 eller liknande. Det som oroar är lagets obefintliga spel utan struktur. Tror att det blir bättre med inte mer än att undvika kvalHusmusen skrev:Vi kommer få kvala i år. Jocke måste tyvärr avgå. Hur fan tänkte han kring Adam?
SHL 2016-17
Re: SHL 2016-17
Min synpunkt rörande Adam var inte relaterat till matchen utan att han förmodligen valdes framför Linus.
Vi har spelare som skall kunna prestera, ett helt gäng av dem tom. Det löser sig innan November är slut men det kommer att ta tid.gaspo skrev:Nja det blir jämnt strå mellan oss och Leksand. Herregud hur fan ska denna säsong sluta? Vi har ju inga målskyttar inget eget spel NADA!Mattias_87 skrev:Nejdå, den platsen tar Leksand.gaspo skrev:Kvalet vi e redo. Tror vi tokhamnar sist i år.
Sent from my D6503 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det är faktiskt inte förvånande att vi förlorar samtliga av dessa matcher. Tittar man på laget som vi ställer upp med är det inte förvånande. När vi har en icke fungerade första kedja med Brodin, Matt och Tambellini blir det inte mycket över att hänga i julgrannen. Ridderwall är den enda som får godkänt enligt mig, Ljung tycker jag inte alls har kommit upp till sin rätta standard. Sen har vi våran juniskedja som man inte kan begära något av, och i fjärdekedjan är det bara Linus Johansson som är bra. Hank och Ahlen är för dåliga för SHL! Dom hör hemma i HA
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så tror jag inte det var.Husmusen skrev:Min synpunkt rörande Adam var inte relaterat till matchen utan att han förmodligen valdes framför Linus.
Jag tror att DIF säger till Linus att du kommer att få vara 3e målvakt 16/17 för att sedan ta klivet upp som 1/2a säsongen 17/18. Man valde Mantas före Linus, med all rätt.
Linus känner sig inte nöjd och börjar se sig om. Samtidigt så kommer det ganska hastigt att Mantas ska över pölen redan nu och inte får en till säsong i SHL.
Linus känner sig redan sviken av DIF och söker vidare.
DIF får göra det bästa av situationen och värva Adam.
Något åt det hållet tror jag det var.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ahlén gör sitt jobb och han är viktig. Stora frågan är kring Hank som inte spelar lika fysiskt som Ahlén och som inte är någon lirare i grund och botten. Det gör det hela oroväckande, med både en förlängning och ett C på bröstet. Sen ska han absolut ha en eloge för att han alltid ger 100%, men de 100% är i dagsläget för lite för att hålla SHL nivå.Bengan08 skrev:Det är faktiskt inte förvånande att vi förlorar samtliga av dessa matcher. Tittar man på laget som vi ställer upp med är det inte förvånande. När vi har en icke fungerade första kedja med Brodin, Matt och Tambellini blir det inte mycket över att hänga i julgrannen. Ridderwall är den enda som får godkänt enligt mig, Ljung tycker jag inte alls har kommit upp till sin rätta standard. Sen har vi våran juniskedja som man inte kan begära något av, och i fjärdekedjan är det bara Linus Johansson som är bra. Hank och Ahlen är för dåliga för SHL! Dom hör hemma i HA
Ahlén ser snabbare ut på skidskorna i år och han ser ut att vara god fysiskt form, dock så kommer han främst till sin plats mot lag som SAIK. När man dock ställer Hank & Ahlén gentemot våra junisar som har verkligen visat framfötterna så blir det svårt. Ser dock gärna att vi spelar Ahlén som extra forward som kommer in och köra sina korta högintensiva byten.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- ALLTID DIF
Absolut INTE Ahlen är och kommer alltid att va en medioker Allsvenskan spelareAndspe skrev:Ahlén gör sitt jobb och han är viktig. Stora frågan är kring Hank som inte spelar lika fysiskt som Ahlén och som inte är någon lirare i grund och botten. Det gör det hela oroväckande, med både en förlängning och ett C på bröstet. Sen ska han absolut ha en eloge för att han alltid ger 100%, men de 100% är i dagsläget för lite för att hålla SHL nivå.Bengan08 skrev:Det är faktiskt inte förvånande att vi förlorar samtliga av dessa matcher. Tittar man på laget som vi ställer upp med är det inte förvånande. När vi har en icke fungerade första kedja med Brodin, Matt och Tambellini blir det inte mycket över att hänga i julgrannen. Ridderwall är den enda som får godkänt enligt mig, Ljung tycker jag inte alls har kommit upp till sin rätta standard. Sen har vi våran juniskedja som man inte kan begära något av, och i fjärdekedjan är det bara Linus Johansson som är bra. Hank och Ahlen är för dåliga för SHL! Dom hör hemma i HA
Ahlén ser snabbare ut på skidskorna i år och han ser ut att vara god fysiskt form, dock så kommer han främst till sin plats mot lag som SAIK. När man dock ställer Hank & Ahlén gentemot våra junisar som har verkligen visat framfötterna så blir det svårt. Ser dock gärna att vi spelar Ahlén som extra forward som kommer in och köra sina korta högintensiva byten.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är alltså 6500 biljetter sålda tills på torsdag. Når vi 8000?
Avskaffa tre mot tre.
Jag är lite nyfiken på vilka mätmetoder ni som hackar på diverse spelare i 4:e-formationen använder? Det är rimligen inte resultat eller prestationsbaserade omdömen i alla fall: 4:e-formationen är den enda som har spelat 0-0 de senaste matcherna, något de sk "bättre" forwards absolut inte har gjort.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Fattar inte vad DIF tänkte på när de la den här matchen på Globen. Oktober är ju alltid en riktig skitmånad publikt för hockeyn. Förra årets publiksiffror i oktober var 6581, 6241, 6464, 5251 och 7054. Visserligen lyckades man dra 11783 mot Karlskrona i slutet av månaden, men då var det "dubbelDIF" som hjälpte till att dra folk.Mattias_87 skrev:Det är alltså 6500 biljetter sålda tills på torsdag. Når vi 8000?
Nu kommer vi få riktigt sköna rubriker i kvällstidningarna som: "Publikfiaskot för DIF" eller "Efter den tunga starten - publiken sviker DIF", när vi egentligen har en fullt normal publiksiffra för tiden på året.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- -daniel-
Måste väl ändå vara att Hovet är upptaget av annat (dock inte Solna Aik)...? Annars är det helt obegripligt.
-
Jättekul att våra junisar får mycket speltid men helt ärligt så håller inte det om vi vill vinna matcher. Kan låta galet men det är bara att matcha första linan ännu hårdare tills det släpper framåt. Junisarna samt Hank+Ahlen ska enbart lasta av topp linorna inget annat.
Bara att inse att nya spelare kommer inte hjälpa oss ur denna sits. Hårdare matchning av laget är det som gäller.
Bara att inse att nya spelare kommer inte hjälpa oss ur denna sits. Hårdare matchning av laget är det som gäller.
- -daniel-
Jag är delvis beredd att hålla med dig; det är våra producerande femmor som skall vara ledande och det gäller att de spelarna kommer in i det. Hur bra var exempelvis Matt & Thoresen förra säsongens början? Sen tycker jag förvisso att junisarna kan få kliva upp i hierarkin om de fortsätter att visa framfötterna.Steelmountain skrev:Jättekul att våra junisar får mycket speltid men helt ärligt så håller inte det om vi vill vinna matcher. Kan låta galet men det är bara att matcha första linan ännu hårdare tills det släpper framåt. Junisarna samt Hank+Ahlen ska enbart lasta av topp linorna inget annat.
Hank & Ahlén gör sitt jobb men det är inte de som vinner matcher åt oss. Ahlén ser förövrigt lättare och något snabbare ut än tidigare, Hank precis lika seg som vanligt.
Största besvikelsen hittills har dock Brodin stått för, speciellt jämfört med försäsongen. Vad händer där egentligen?
-
Brodin har inte varit bra men han måste upp på 15-20 min per match för att det ska kunna bli bra. Första och andra linan ska spela 40 min övriga 20 delas på 3-4 kedjorna.
Oavsett om det går åt helvete ett par matcher till så är det bara att trumma på. Ser det lika illa ut efter 15-20 matcher måste man börja leta efter nytt. Det är ju märkligt att när vi förlorar 3 matcher så är allt åt helvete medans Lhc samt Saik gör detsamma men där får ingen panik...
Oavsett om det går åt helvete ett par matcher till så är det bara att trumma på. Ser det lika illa ut efter 15-20 matcher måste man börja leta efter nytt. Det är ju märkligt att när vi förlorar 3 matcher så är allt åt helvete medans Lhc samt Saik gör detsamma men där får ingen panik...
Daniel Widing skriver på för Rögle under oktober. Är det tillåtet med korttidskontrakt i SHL. Hade för mig att det inte var det.