Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vem är den där Fällström? 

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- ALLTID DIF
Bernhardt värkar inte ens finnas med i tränarnas planer Däremot D-sson X2mb81 skrev:Men vi har tillräckligt bredd iaf och pengarna finns nog inte för att värva nåt från KHL.pulverapa skrev:Vill inte skapa en debatt om Fällström och hans skador, men jag är av uppfattningen att om det är så att det blir tydligt att den här säsongen också blir skadefylld för Fällström, då tycker jag att vi bör hitta en ersättare rätt tidigt. KHL brukar börja sparka spelare i oktober. Då gäller det att vi är där och hugger.
Bättre låta Davidssonx2 och Bernhardt få chansen i så fall.
lillebror Bernhardt värkar däremot testas ordentligt av tränarna !
Hur som helst en frisk Fällis på spelhumör är en av våra absolut bästa forwards kanske nr:1 t o m
Bernhardt d.ä. är skadad just nu.ALLTID DIF skrev:Bernhardt värkar inte ens finnas med i tränarnas planer Däremot D-sson X2mb81 skrev:Men vi har tillräckligt bredd iaf och pengarna finns nog inte för att värva nåt från KHL.pulverapa skrev:Vill inte skapa en debatt om Fällström och hans skador, men jag är av uppfattningen att om det är så att det blir tydligt att den här säsongen också blir skadefylld för Fällström, då tycker jag att vi bör hitta en ersättare rätt tidigt. KHL brukar börja sparka spelare i oktober. Då gäller det att vi är där och hugger.
Bättre låta Davidssonx2 och Bernhardt få chansen i så fall.
lillebror Bernhardt värkar däremot testas ordentligt av tränarna !
Hur som helst en frisk Fällis på spelhumör är en av våra absolut bästa forwards kanske nr:1 t o m
Btw överskattar du nog Fällström rejält. En bra spelare men inte i närheten av att vara nummer 1.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är väl uppenbart att man tog in en ytterligare top 6 FW (Ridderwall) enkom för att man tog en chansning med Fällström? Han kommer inte ersättas om han är lika skadebenägen som tidigare. Spelar han så är det en bonus, jag vet att den sportliga ledningen resonerar i de banorna.pulverapa skrev:Vill inte skapa en debatt om Fällström och hans skador, men jag är av uppfattningen att om det är så att det blir tydligt att den här säsongen också blir skadefylld för Fällström, då tycker jag att vi bör hitta en ersättare rätt tidigt. KHL brukar börja sparka spelare i oktober. Då gäller det att vi är där och hugger.
Skellefteå har alltså råd att dumpa Hanses och plocka in Ortio. Snacka om bekväma målvaktsproblem.
Avgå Jocke.
Jo så kan det säkert vara. Men vi plockar ju jämt in massa forwards i december, januari. Lehtonen, Jakobs, Fleury. Det är lite panik. Men Ridderwall är väl ersättaren antar jag.-daniel- skrev:Det är väl uppenbart att man tog in en ytterligare top 6 FW (Ridderwall) enkom för att man tog en chansning med Fällström? Han kommer inte ersättas om han är lika skadebenägen som tidigare. Spelar han så är det en bonus, jag vet att den sportliga ledningen resonerar i de banorna.pulverapa skrev:Vill inte skapa en debatt om Fällström och hans skador, men jag är av uppfattningen att om det är så att det blir tydligt att den här säsongen också blir skadefylld för Fällström, då tycker jag att vi bör hitta en ersättare rätt tidigt. KHL brukar börja sparka spelare i oktober. Då gäller det att vi är där och hugger.
Jag minns inte hur läget var med Jakobs, men Fleury kom väl in samma veva som Guter lämnade och då hade redan Trucken lämnat sen tidigare samt Lauritzen var skadad stup i kvarten. Och Lehtonen såg man väl lite som en ersättare för just Fällström som var borta hela säsongen, så vi de tillfällena fanns behov för forwardsvärvningar. Med bredden vi har nu lär vi slippa panikköp i januari. Iallafall på forwardssidan.pulverapa skrev: Jo så kan det säkert vara. Men vi plockar ju jämt in massa forwards i december, januari. Lehtonen, Jakobs, Fleury. Det är lite panik. Men Ridderwall är väl ersättaren antar jag.
Tycker jävligt synd om Hanses, hur ska han kunna hitta en klubb som känns rätt med två veckor kvar? Nu får han tydligen inte ens träna med A-laget medan han letar efter ny adress, blir spännande att se hur övriga truppen reagerar på den behandlingen av en spelare man nyss förlängt med.B.I.B.A skrev:Skellefteå har alltså råd att dumpa Hanses och plocka in Ortio. Snacka om bekväma målvaktsproblem.
HV förstärker med Christensen. Tycker de ser ruskigt starka ut i år.
Tråkigt också att se Linus Söderström som andrekeeper i HV. Kan fortfarande inte riktigt släppa att vi släppte honom och tog in Adam.
Tråkigt också att se Linus Söderström som andrekeeper i HV. Kan fortfarande inte riktigt släppa att vi släppte honom och tog in Adam.
Varför ser HV ruskigt starka ut? De har i princip samma lag som de avslutade förra året med. Den enda riktigt vassa värvningen är väl Dylan Reese. Annars samma lag som kom nia förra året där många tongivande spelare är gamla och knappast lär bli bättre. Tänker på Arlbrandt, Thörnberg, Laine, Christensen och Abbott framförallt.pulverapa skrev:HV förstärker med Christensen. Tycker de ser ruskigt starka ut i år.
-
Patrick Hersley släppt av Lokomotiv Yaroslavl. Hugg DIF!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
"KLART: Hersley sparkad – utesluter spel i Sverige: ”Skatten gör det omöjligt”"jarnkamin136 skrev:Patrick Hersley släppt av Lokomotiv Yaroslavl. Hugg DIF!
http://www.hockeysverige.se/2016/10/02/ ... -omojligt/
Edit: Däremot undrar jag om inte Hersley är ute och cyklar vad gäller skatten. Enligt vilken bestämmelse skulle han behöva betala 50% skatt på all lön han tjänat under sin tid i Ryssland? Han har varit bosatt i ett annat land, inkomsterna härrör från en anställning i sagda land och det har så varit i betydligt mer än ett år. Sen gör det inte oss något gott eftersom både Malmö och Leksand lär ligga betydligt bättre till, liksom de lag som har fetare plånbok.
Alltså vafan nu måste det värvas något vettigt och det är fan fort.
Ser så otroligt dåligt ut så usch.
Frågan är också om Anderson/tambellini är värda sina pengar. Dom har varit helt bedrövliga.
Kan absolut onte se oss bli bättre än förra året som vi tydligen ska bli.
Får kämpa för att slippa kvala neråt
Vad gör Ryan lasch??
Ser så otroligt dåligt ut så usch.
Frågan är också om Anderson/tambellini är värda sina pengar. Dom har varit helt bedrövliga.
Kan absolut onte se oss bli bättre än förra året som vi tydligen ska bli.
Får kämpa för att slippa kvala neråt
Vad gör Ryan lasch??
Får verkligen hoppas att nuvarande sportcheferna är klokare än Järlan vara och inser redan nu att spelarmaterialet vi har inte duger för något annat än att åka ur med.
Det hade varit okej om vi förlorat alla matcher men sett tendenser på bra spel - men vi har sett absolut INGENTING hittills. Vi har inget spel överhuvudtaget och vår förstalina är ett skämt.
Snälla agera snabbt den här gången.
Det hade varit okej om vi förlorat alla matcher men sett tendenser på bra spel - men vi har sett absolut INGENTING hittills. Vi har inget spel överhuvudtaget och vår förstalina är ett skämt.
Snälla agera snabbt den här gången.
Knackar dörr åt Trump.Zäta84 skrev: Vad gör Ryan lasch??