SHL: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/9-2016
- ALLTID DIF
Re: SHL: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/9-2016
Jeff vilken Pajas vi värvat !
Bröderna Davidsson bäst ikväll !
Bröderna Davidsson bäst ikväll !
Du måste ju dock ha ett par lirare att rotera runt på. Att inte spela kaptenen och radarpartnern (och tillika pådrivare både på träningar och i båset) skulle helt enkelt inte fungera.Jim Morrison skrev:Fast i slutändan handlar det om att göra mål. Oavsett vad ställningen är när man går in den tredje perioden.Praetori skrev:Skillnaden är att de gjorde ungefär vad de skulle både i det fysiska och i arbetet utan puck. Dessutom matchades de av motståndarna som vet att de gillar att gå ner djupt och smälla i kortsargen. Hank&Ahlén var inte lysande men de var inte katastrof heller som resten av laget.Jim Morrison skrev:Märklig inställning ändå. Varje gång Hank och Ahlén fick en offensiv zonstart slutade det ju med att dom fick försvara istället.
Nej de var inte bra men de var långt ifrån sämst, näst bäst skulle jag till och med säga (vilket säger en hel del om lagets insats i matchen som helhet).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det va mycket som inte va bra, men Hank, ahlen drog ihop hela 9 poäng tillsammans under hela förra säsongen, så matchar man dom så mycket som man gjorde och sätter första kedjan så vill man inte vinna denna match iallafall. Att man bänkat dom några byten finePraetori skrev:För att de var enormt veka i det fysiska spelet och inte gjorde jobbet utan puck. Det var bra signalcoachning från bänken måste jag säga.MarcusDaze skrev:Alltså varför får inte Andersons lina ETT ENDA BYTE i tredje perioden!? Det var ju knappast endast dem som var kassa i P1 & P2..
Ovant att se Brodin som annars brukar gå på pannben och Djurgårdshjärta vara så intetsägande.
Så du föredrar att fortsätta med Jeff Tambellini & Co som redan vart inne på tre mål bakåt? De är ju de som saboterar för hela laget, inte de som kämpar till sig 0-0 i denna match. Helt rätt att vila spelare med fel inställning.Jim Morrison skrev:Fast i slutändan handlar det om att göra mål. Oavsett vad ställningen är när man går in den tredje perioden.Praetori skrev:Skillnaden är att de gjorde ungefär vad de skulle både i det fysiska och i arbetet utan puck. Dessutom matchades de av motståndarna som vet att de gillar att gå ner djupt och smälla i kortsargen. Hank&Ahlén var inte lysande men de var inte katastrof heller som resten av laget.Jim Morrison skrev:Märklig inställning ändå. Varje gång Hank och Ahlén fick en offensiv zonstart slutade det ju med att dom fick försvara istället.
För övrigt är jag ganska säker på att det du säger om zonstarter inte stämmer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Jim Morrison
Nej - och det får Jocke ta på sig. Tycker bara det är märkligt att bänka förstakedjan och ge kopiösa mängder med speltid till fjärde - speciellt när vi såg hur det gick. Typ lite som när Håkan Södergren sa att Ryssland var tvungna att bänka Ovechkin ifall dom ville vinna när det stod 2-0 och 58 minuter hade gått. Vid matchslut hade han nästan kvitterat på egen hand. Spela spelarna som kan göra skillnad. Det är inte läge att statuera exempel under aktiv match. En hel periods bänkning? Kom igen.Praetori skrev:Du måste ju dock ha ett par lirare att rotera runt på. Att inte spela kaptenen och radarpartnern (och tillika pådrivare både på träningar och i båset) skulle helt enkelt inte fungera.Jim Morrison skrev:Fast i slutändan handlar det om att göra mål. Oavsett vad ställningen är när man går in den tredje perioden.Praetori skrev:Skillnaden är att de gjorde ungefär vad de skulle både i det fysiska och i arbetet utan puck. Dessutom matchades de av motståndarna som vet att de gillar att gå ner djupt och smälla i kortsargen. Hank&Ahlén var inte lysande men de var inte katastrof heller som resten av laget.Jim Morrison skrev:Märklig inställning ändå. Varje gång Hank och Ahlén fick en offensiv zonstart slutade det ju med att dom fick försvara istället.
Nej de var inte bra men de var långt ifrån sämst, näst bäst skulle jag till och med säga (vilket säger en hel del om lagets insats i matchen som helhet).
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Om 1a-linan släpper in mål och spelar dåligt i man/man med och utan puck.. varför ska de ges speltid? För att släppa in fler mål? Det är ju solklart att de ska bänkas. De får komma igen i nästa match. De hade ingen bra kväll.. ingen ondska i att bänka dem.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Ja, lär väl inte vara många som håller med mig den här gången heller. Tycker inte att någon i laget kom upp i nivå under P1-2 så 20minuters-petningen är märklig för mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Andra perioden var det sämsta jag sett sedan jag vet inte när. När vi åkte ur kanske.
Tredje visar dom lite heder. Snälla skäm inte ut oss nästa vecka i Globen.
Avskaffa tre mot tre.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är ju för att du inte förstår dig på ishockey och har aldrig gjort utan tar ständigt rygg på bättre vetande.Jim Morrison skrev:Ja, lär väl inte vara många som håller med mig den här gången heller. Tycker inte att någon i laget kom upp i nivå under P1-2 så 20minuters-petningen är märklig för mig.
Spela fult
- ALLTID DIF
Ändå att spela Hank och Micke.. De kan ju inte göra mål i öppen kasse på flicklaget ens och kommer aldrig att kunna!
Om det är mål vi behöver så spela vad fan som helst men inte dessa 2.
Om det är mål vi behöver så spela vad fan som helst men inte dessa 2.
- Jim Morrison
Då borde väl alla hålla med mig?diftobbe89 skrev:Det är ju för att du inte förstår dig på ishockey och har aldrig gjort utan tar ständigt rygg på bättre vetande.Jim Morrison skrev:Ja, lär väl inte vara många som håller med mig den här gången heller. Tycker inte att någon i laget kom upp i nivå under P1-2 så 20minuters-petningen är märklig för mig.

- ALLTID DIF
Tror vi blir grymt förnedrade på Globen tyvärr 0-9Mattias_87 skrev:Andra perioden var det sämsta jag sett sedan jag vet inte när. När vi åkte ur kanske.
Det här var alltså omgång tre...
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja alla som synat dig väl här inne vet att du endast är en liten mask.Jim Morrison skrev:Då borde väl alla hålla med mig?diftobbe89 skrev:Det är ju för att du inte förstår dig på ishockey och har aldrig gjort utan tar ständigt rygg på bättre vetande.Jim Morrison skrev:Ja, lär väl inte vara många som håller med mig den här gången heller. Tycker inte att någon i laget kom upp i nivå under P1-2 så 20minuters-petningen är märklig för mig.
Spela fult
- Jim Morrison
I've been called worse...diftobbe89 skrev:Ja alla som synat dig väl här inne vet att du endast är en liten mask.Jim Morrison skrev:Då borde väl alla hålla med mig?diftobbe89 skrev:Det är ju för att du inte förstår dig på ishockey och har aldrig gjort utan tar ständigt rygg på bättre vetande.Jim Morrison skrev:Ja, lär väl inte vara många som håller med mig den här gången heller. Tycker inte att någon i laget kom upp i nivå under P1-2 så 20minuters-petningen är märklig för mig.