Så mycket tjänar spelarna (Enligt expressen.)

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tycker inte lönerna är så märkvärdiga. Många gör ett jäkla bra jobb för pengarna.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Om lönerna stämmer hoppas jag att laget inte strejkar nästa år på grund av huvuddelarna tjänar för dåligt. Vad säger facket. Fysiskt krävande jobb med många arbetsskador. Arbeta lördagar utan OB-tillägg.
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Östgöten skrev:Om lönerna stämmer hoppas jag att laget inte strejkar nästa år på grund av huvuddelarna tjänar för dåligt. Vad säger facket. Fysiskt krävande jobb med många arbetsskador. Arbeta lördagar utan OB-tillägg.
Som Ritterwand sa här uppe så redovisas inte pengar som sätts in i pensionsfonder och företag. Därför är det väldigt svårt att basera nånting på det här och det är ju dessutom förra årets siffror...
Djurgår'n tills jag dör!
Brollan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Brollan »

robin_dif skrev:Sa att edvin hade bland de högsta lönerna! tror ni mig nu?
Det är taxeringen för år 2006 då Edvin spelade i Malmö, vad han har i DIF är en annan sak. Det kan vi se i nästa års taxeringskalender.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

TomyMörth skrev:Helt klart var Liwing & Fredrik Ericsson för bra betalda........

Med tanke på deras prestation!

De ska inte ha någon lön alls, om man ser till deras prestationer.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Är det bara jag som tycker att våran lagkapten borde käna som Falken och dom? Han har lika stort hjärta, och gör alltid bra ifrån sig i minna ögon elitseriens bästa lag kapten..
Användarvisningsbild
Pompe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Pompe »

Dom som är överbetalda i DIF Hockey är väl:

Daniel Fernholm
Dragan Umicevic

eller??
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Har för mig att siffrorna är från förra säsongen och i så fall är Edvins lön den han hade i Malmö, inte den han har nu i DIF. Och vi vet ju alla hur överbetalda samtliga MIF-spelare är.
Berra

Inlägg av Berra »

Jag läste papperstidningen i går och där stod det att siffrorna är från 2005 års deklaration. Stjärnan betyder att det är från 2006.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Precis som förra året svarar jag att den taxerade inkomsten INTE säger NÅONTING om en persons lön.

Bland annat beroende på att pensionsavsättningar, inkomst av kapital, inkomst av annan näring, revinster, kapitalförluster etc etc påverkar dessa siffror.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Andy skrev:Precis som förra året svarar jag att den taxerade inkomsten INTE säger NÅONTING om en persons lön.

Bland annat beroende på att pensionsavsättningar, inkomst av kapital, inkomst av annan näring, revinster, kapitalförluster etc etc påverkar dessa siffror.
Kan tala om att Rompas lön är en liten del av den taxerade inkomsten. Han tillhör en av de spelarna med sämst lön i truppen. Här kan vi snacka lojalitet!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Goalie

Inlägg av Goalie »

Tjänar Dennis,Andreas,Oscar och Mark någonting?
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Goalie skrev:Tjänar Dennis,Andreas,Oscar och Mark någonting?
Det gör de absolut, men siffrorna är från 2005 och då var allihop fortfarande juniorer (t.o.m. J18 väl?).
Emma77

Inlägg av Emma77 »

[quote="Ritterwand"]Tvivlar väldigt mycket på de där siffrorna. Möjligt att de fått ett par spelare rätt men mycket ser otroligt konstigt ut. Dessutom är källan inte trovärdig.

Edit: Kollade upp artikeln siffrorna kommer ifrån. Pengar som sätts in i pensionsfonder och företag visas inte, och det förklarar allt. Skulle de ha tillgång till de siffrorna så skulle allt se väldigt annorlunda ut. Dessutom så är siffrorna ett till två år gamla, och då handlar det i vissa fall om kontrakt som betalats av andra klubbar. Inte mycket att jaga upp sig över, alltså..[/quote]

Jag tvivlar också! Har svårt att tro att jag tjänar mer än min gamla klasskompis Anger och det innebär att han borde tjäna över 500.000 kr/år åtminstone...
Emma77

Inlägg av Emma77 »

[quote="Östgöten"]Om lönerna stämmer hoppas jag att laget inte strejkar nästa år på grund av huvuddelarna tjänar för dåligt. Vad säger facket. Fysiskt krävande jobb med många arbetsskador. Arbeta lördagar utan OB-tillägg.[/quote]

Haha ja det skulle nog jag göra om jag vore som dem!
Skriv svar