SHL: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/9-2016
SHL: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/9-2016
Djurgårdens IF - Karlskrona HK på Hovet 28/9-2016
Matchstart: 19:00
Ny hemmamatch redan nu på onsdag 28/9. Motståndet då är Karlskrona som har en 3-1 vinst mot Leksand i ryggen. I Karlskronas trupp hittar vi ett par väl kända namn sett i Djurgårdsögon: Emil Lundberg, Alexander Deilert, Mattias Guter, David Printz och även Niklas Arell som har Djurgården som modersklubb.
Karlskrona som har fått mycket kritik under försäsongen för sina långsamma, fyrkantiga backar. Så det ska bli spännande att se hur vår nya spelfilosofi gör sig just mot Karlskrona!
Ta med er polarna, polarnas polare och diverse annat folk och upplev den magiska stämning som bara Hovet har.
Biljetter kan ni köpa här:
Köp din biljett nu!
Biljettpotter och paket kan ni köpa här:
Köp paket och biljettpotter här!
Matchen sänds även på C More för er som inte kan ta er hit. Vill ni beställa hem ett abonnemang eller ett dagspaket? Gör det då via länken här nedan, så får Djurgården en extra summa pengar!
Ta Mig Till CMore
Matchstart: 19:00
Ny hemmamatch redan nu på onsdag 28/9. Motståndet då är Karlskrona som har en 3-1 vinst mot Leksand i ryggen. I Karlskronas trupp hittar vi ett par väl kända namn sett i Djurgårdsögon: Emil Lundberg, Alexander Deilert, Mattias Guter, David Printz och även Niklas Arell som har Djurgården som modersklubb.
Karlskrona som har fått mycket kritik under försäsongen för sina långsamma, fyrkantiga backar. Så det ska bli spännande att se hur vår nya spelfilosofi gör sig just mot Karlskrona!
Ta med er polarna, polarnas polare och diverse annat folk och upplev den magiska stämning som bara Hovet har.
Biljetter kan ni köpa här:
Köp din biljett nu!
Biljettpotter och paket kan ni köpa här:
Köp paket och biljettpotter här!
Matchen sänds även på C More för er som inte kan ta er hit. Vill ni beställa hem ett abonnemang eller ett dagspaket? Gör det då via länken här nedan, så får Djurgården en extra summa pengar!
Ta Mig Till CMore
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Re: SHL: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 28/9-2016
Hattrick på Guter?
Kan nog bli så, stackars Adam vad han kommer få höra det.... Hur som helst så vinner vi med 6-3 så all is good!Vikas skrev:Hattrick på Guter?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Det lär bli under 6000 imorgon alltså.
Verkar vara risk för regn. Kom ihåg att paraplyn inte är tillåtet på hovet längre.
Så, kom dit blöt som en hund, se DIF förlora med 1-0 mot KHK inför 5600 pers. för att krydda till det lite så slänger vi in en långtidsskada på Tellan också.
Hälsar,
Butter Bengt
Verkar vara risk för regn. Kom ihåg att paraplyn inte är tillåtet på hovet längre.
Så, kom dit blöt som en hund, se DIF förlora med 1-0 mot KHK inför 5600 pers. för att krydda till det lite så slänger vi in en långtidsskada på Tellan också.
Hälsar,
Butter Bengt
Född till sportchef.
Inte konstigt om vi får ajk-siffror i publikantal idag, vem faaan vill se Coco?
Kul dock, som du säger, ang paraply... kommer ju finnas hundratals konfiskerade utanför(?) Hovet ikväll... Tror inte riktigt deras nya säkerhetsregler har nått ut till alla, är väl typ 5% som fått koll på det via hemsidan!
Kul dock, som du säger, ang paraply... kommer ju finnas hundratals konfiskerade utanför(?) Hovet ikväll... Tror inte riktigt deras nya säkerhetsregler har nått ut till alla, är väl typ 5% som fått koll på det via hemsidan!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ska vi skapa oss arbetsro behöver vi vinna denna.
Kan börja knaka i fogarna annars.
Öppen match. Kryss?
Kan börja knaka i fogarna annars.
Öppen match. Kryss?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Eh va, är paraplyn förbjudet? Hujedamej så fantastiskt löjligt.

Jag är inte arg, och inte besviken.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Trist med en så dålig publiksiffra speciellt när vi egentligen måste vinna denna för att inte laget ska få dålig arbetsro. Hoppas vi säljer bättre till matchen mot SAIK nästa torsdag i Globen för det kommer att behövas.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Har hört att DIF ska inleda ett samarbete med loppis-firman Smuggelgods som huserar i slakthusområdet och börja kränga konfiskerade paraplyer, väskor över 30cm osv. I sedvanlig ordning gäller först till kvarn, saker säljs - alternativt slumpas bort - billigt billigt billigt.
Snusdosor och mynt går bra - men inte paraplyer?
Är en vanlig ryggsäck inte OK? Ja, jag vet att bara töntar bär ryggsäck men kan vara bra att ha ibland.
Haha ryggsäck, you deserve to stay outside!!Örnen skrev:Är en vanlig ryggsäck inte OK? Ja, jag vet att bara töntar bär ryggsäck men kan vara bra att ha ibland.

Näe men det kan jag aldrig tänka mig att det går, 30cmx30cm mördar ju varenda väska i hela universium förrutom nån liten tjej-handväska typ. Det kan inte vara många väskor som kommer igenom denna screening av storlek...
OT: Har CoCo fullt mannskap eller saknar de också en jäkla massa folk, nån som vet?
Tänk på att många Beliebers redan ockuperar Globen-området inför Justin Bieber-konserterna i morgon och på fredag. Kan vara meckigt att sicksacka sig mellan tälten.
- diftobbe89
Känslan säger att Adam vaktar kassen och att matchen slutar 3-3, Guter gör minst ett, fast han egentligen är as dålig.
Spela fult
- diftobbe89
captcash skrev:Haha ryggsäck, you deserve to stay outside!!Örnen skrev:Är en vanlig ryggsäck inte OK? Ja, jag vet att bara töntar bär ryggsäck men kan vara bra att ha ibland.![]()
Näe men det kan jag aldrig tänka mig att det går, 30cmx30cm mördar ju varenda väska i hela universium förrutom nån liten tjej-handväska typ. Det kan inte vara många väskor som kommer igenom denna screening av storlek...
OT: Har CoCo fullt mannskap eller saknar de också en jäkla massa folk, nån som vet?
Printzen verkar skadad och man ställer upp med samma manskap som i senaste matchen, om jag hörde rätt igår.
Spela fult