SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 22/9-2016
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 22/9-2016
Skönt med tre poäng. Jäkligt synd att det var så lite spel i 5 mot 5 bara så det är svårt att avgöra potentialen i laget.
Avskaffa tre mot tre.
Grattis till en välförtjänt seger!
Sedan så ÄR vi ju ingen bra värdemätare, vi är verkligen sämst i SHL, men jag tycker ändå att ni gör det rätt bra. Glöm inte att det är premiärmatchen för säsongen och det syntes tydligt att det inte fanns något scenario överhuvudtaget där ni hade kunnat tappa poäng ikväll. Mer än så kan ni inte begära i en premiär. Inte ens mot oss.
Vad det gäller oss så är det med kvällen som med hela vår SHL-resa: Vi är på banan, men vi är inte med matchen. Bara att köpa läget och hoppas att vi kan bygga därifrån, så att vi kan göra fyra bra matcher mot ett allsvenskt lag i vår. Det är vad vår säsong går ut på.
Personligen tror jag för övrigt att DIF är nästa storlag i svensk hockey.
Sedan så ÄR vi ju ingen bra värdemätare, vi är verkligen sämst i SHL, men jag tycker ändå att ni gör det rätt bra. Glöm inte att det är premiärmatchen för säsongen och det syntes tydligt att det inte fanns något scenario överhuvudtaget där ni hade kunnat tappa poäng ikväll. Mer än så kan ni inte begära i en premiär. Inte ens mot oss.
Vad det gäller oss så är det med kvällen som med hela vår SHL-resa: Vi är på banan, men vi är inte med matchen. Bara att köpa läget och hoppas att vi kan bygga därifrån, så att vi kan göra fyra bra matcher mot ett allsvenskt lag i vår. Det är vad vår säsong går ut på.
Kan Leksand spela som första tio minst 50% av tiden så har ni definitivt i SHL att göra. Dock är lägstanivån oroväckande för en serie med 14 lag.Leksand skrev: Vad det gäller oss så är det med kvällen som med hela vår SHL-resa: Vi är på banan, men vi är inte med matchen. Bara att köpa läget och hoppas att vi kan bygga därifrån, så att vi kan göra fyra bra matcher mot ett allsvenskt lag i vår. Det är vad vår säsong går ut på.
Och tack. Segern var välförtjänt men Perra kan nog sprattla er kvar.
Sent from my D6503 using Tapatalk
Senast redigerad av Praetori den 2016-09-22 21:12:46, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det här spelet kommer fungera väl mot minst 4 lag i serien. Vi kommer åka sönder bottenlagen i år, skönt.
Skönt med vinst i sista träningsmatchen. Att sortera av ett HA-lag dagarna innan premiären känns bra. Bara ett par dagar innan det drar igång nu!
Född till sportchef.
Efter matchen pratade de om den situationen, och Kuben tyckte utvisningen var fel.kaminor skrev:Enda anledningen till att kuben är med i studion måste ju vara att han ska prata om regelbrott och domarinsatsen. Att han då inte nämner den horribla utvisningen på Tambellini (eller den usla domarinsatsen överlag) är tjänstefel.
Ny matchtråd tack!!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En helt OK match, men svårt att dra för stora växlar pga motståndet som höll medioker HA-nivå - åtminstone i defensiven. Jösses.
Jag tycker dock mycket ser intressant ut;
* Emil Johansson kan bli hur bra som helst.
* Linus Johansson gjorde en riktigt bra SHL-debut.
* Matt Anderson ser ut att stortrivas med Jeff.
* Ungtupparna ser pigga ut.
* Urbom mer rörlig än jag kom ihåg honom som.
* Vi ser ut att orka åka mycket skridskor vilket är en förutsättning för att kunna spela det spel vi vill.
Jag tycker dock mycket ser intressant ut;
* Emil Johansson kan bli hur bra som helst.
* Linus Johansson gjorde en riktigt bra SHL-debut.
* Matt Anderson ser ut att stortrivas med Jeff.
* Ungtupparna ser pigga ut.
* Urbom mer rörlig än jag kom ihåg honom som.
* Vi ser ut att orka åka mycket skridskor vilket är en förutsättning för att kunna spela det spel vi vill.
Personligen tycker jag Leksand borde spela som DIF gjorde första året tillbaka i SHL. Fokus på en tajt defensiv och försöka på kontringar som uppstår, klassisk "tråkhockey" om man nu vill sätta namn på det. Leksand har inte materialet för att vara puckförande, like det laget DIF hade, och det kommer endast slå tillbaka på er om ni försöker spela så.Leksand skrev: Vad det gäller oss så är det med kvällen som med hela vår SHL-resa: Vi är på banan, men vi är inte med matchen. Bara att köpa läget och hoppas att vi kan bygga därifrån, så att vi kan göra fyra bra matcher mot ett allsvenskt lag i vår. Det är vad vår säsong går ut på.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- Lee Harvey Oswald
Personligen tycker jag Leksand ska spela precis som i denna match...till 7/3 2017Stulle skrev:Personligen tycker jag Leksand borde spela som DIF gjorde första året tillbaka i SHL. Fokus på en tajt defensiv och försöka på kontringar som uppstår, klassisk "tråkhockey" om man nu vill sätta namn på det. Leksand har inte materialet för att vara puckförande, like det laget DIF hade, och det kommer endast slå tillbaka på er om ni försöker spela så.Leksand skrev: Vad det gäller oss så är det med kvällen som med hela vår SHL-resa: Vi är på banan, men vi är inte med matchen. Bara att köpa läget och hoppas att vi kan bygga därifrån, så att vi kan göra fyra bra matcher mot ett allsvenskt lag i vår. Det är vad vår säsong går ut på.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bara i matcherna mot oss. Resten av matcherna får de gärna köra svårforcerad defensivhockey.Lee Harvey Oswald skrev:Personligen tycker jag Leksand ska spela precis som i denna match...till 7/3 2017
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej tack, Leksand ur SHL.Praetori skrev:Bara i matcherna mot oss. Resten av matcherna får de gärna köra svårforcerad defensivhockey.Lee Harvey Oswald skrev:Personligen tycker jag Leksand ska spela precis som i denna match...till 7/3 2017
Blir dock rätt tröttsamt om de lyckas göra en KHK. Dvs vara totalt avhängda från omgång 15 till slutet, och ändå harva sig kvar.
25/4-2025
Bara om jag får byta dem mot SSK. Bortaresor på SL kort är mumma.förevigtdjurgården skrev:Nej tack, Leksand ur SHL.Praetori skrev:Bara i matcherna mot oss. Resten av matcherna får de gärna köra svårforcerad defensivhockey.Lee Harvey Oswald skrev:Personligen tycker jag Leksand ska spela precis som i denna match...till 7/3 2017
Blir dock rätt tröttsamt om de lyckas göra en KHK. Dvs vara totalt avhängda från omgång 15 till slutet, och ändå harva sig kvar.