CHL: Rouen - Djurgårdens IF 10/9 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Rouen - Djurgårdens IF 10/9 2016

Inlägg av MarcusDaze »

Ja DIF har bara blivit sämre och sämre för var match som gått sedan 6-0 mot Davos.
Inte många som såg pigga ut idag. Kändes lite som om att laget lirade på bakfyllan.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Nyss hemkommen från Stångebrohallen efter att ha sett första matchen för säsongen. Delar inte alls den uppfattning som många andra verkar ha. Tycker att insatsen var över förväntan, såg riktigt bra ut.
Linköping styrde och ställde, som det bättre laget de är, men bortsett från deras mål i spel 4 mot 3 skapade de inte en vass målchans på hela matchen. Extremt disciplinerat försvarsspel i 60 minuter, där de få chanser vi hade förvaltades på bästa sätt. Visst ska man inte dra för stora växlar av en träningsmatch, men kan vi spela lika disciplinerat i försvarszon under säsongen borde det kunna bli något bra av detta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

I bedömningen av laget borde fler beakta ny tränare, nytt spelsätt, flest nya spelare in i truppen av alla SHL lag. Sådant spelar faktiskt roll även om en del fans vill se mer dominans borta mot en av seriefavoriterna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Kloka ord.. +++++
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Tycker Emil Johansson ser ruggigt bra ut! Helt ok match i Linköping där Emil och Adam va klart bäst!
Puckey

Inlägg av Puckey »

bastis7 skrev:Tycker Emil Johansson ser ruggigt bra ut! Helt ok match i Linköping där Emil och Adam va klart bäst!
Jag såg iofs inte matchen mot Linköping, men med tanke på hur vass Ollas såg ut precis innan skadan i JVM tror jag att det här blir hans år.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
bastis7 skrev:Tycker Emil Johansson ser ruggigt bra ut! Helt ok match i Linköping där Emil och Adam va klart bäst!
Jag såg iofs inte matchen mot Linköping, men med tanke på hur vass Ollas såg ut precis innan skadan i JVM tror jag att det här blir hans år.
Tror han menade Reideborn för han var riktigt bra! Tycker han sett bra ut överlag på försäsongen.
Fast AOM var också bra. Dessutom gjort en hel del poäng på försäsongen.
Skriv svar