Challe spottar på oss igen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kneten_m

Challe spottar på oss igen

Inlägg av Kneten_m »

Här går Timrå IK på is igen
Timrås nye tränare, Challe Berglund, var imponerad över uppslutningen från supportrarnas sida.
– Stödet här är fantastiskt kul. Det är sånt som man inte får uppleva som stockholmare. Underbart, speciellt med tanke på det fina vädret ute också, säger Challe.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Re: Challe spottar på oss igen

Inlägg av Bautabröl »

Kneten_m skrev:Här går Timrå IK på is igen
Timrås nye tränare, Challe Berglund, var imponerad över uppslutningen från supportrarnas sida.
– Stödet här är fantastiskt kul. Det är sånt som man inte får uppleva som stockholmare. Underbart, speciellt med tanke på det fina vädret ute också, säger Challe.
Det är ju sant förutom då JK toksatsar en gång om året, då finns det inga som slår oss.
Uffe

Inlägg av Uffe »

Jag kan förstå Challe, kontrasten är stor, jag tror att jag läste att Dif hade under 100 åskådare på sin första träning, Timrå hade ungefär 2500 åskådare så det är klart att det är skillnad
Djurgårdare i Timråland
TomyMörth

Re: Challe spottar på oss igen

Inlägg av TomyMörth »

Kneten_m skrev:Här går Timrå IK på is igen

Challe har ju rätt! Var det inte det här en viss "marre" konstaterade oxå!
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Är väl bara att visa motsatsen 9 oktober? Synd att det är en tisdag, då är det tveksamt om jag kan närvara.
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

man gör helt enkelt inte som han . har vart aktiv i djurgården så gott som hela sin karriär. sen byter han till timrå :roll:
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

blårandigt skrev:man gör helt enkelt inte som han . har vart aktiv i djurgården så gott som hela sin karriär. sen byter han till timrå :roll:
Tar mig friheten att redigera "Blårandigt":s inlägg:

Man gör helt enkelt inte som Challe. Han har vart aktiv i djurgården så gott som hela sin karriär, sen byter han till timrå. :roll:

Ser ganska mycket bättre ut, eller hur?
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

Bautabröl skrev:
blårandigt skrev:man gör helt enkelt inte som han . har vart aktiv i djurgården så gott som hela sin karriär. sen byter han till timrå :roll:
Tar mig friheten att redigera "Blårandigt":s inlägg:

Man gör helt enkelt inte som Challe. Han har vart aktiv i djurgården så gott som hela sin karriär, sen byter han till timrå. :roll:

Ser ganska mycket bättre ut, eller hur?
aa väldigt stor skillnad.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Prata aldrig skit om Challe! Challe har betytt oerhört mycket för DIFHockey! Challe gick till Timrå för att han inte kunde bli Förstatränare i DIF!
Då "säcken" har det jobbet! "Glöm inte att det var Challe som tog Bengan Hörnqvist till DIF"
Challe är och förblir tillsammans med Håkan " påsen" Södergren MR DIF i nutid!

Adla Challe till Sir "Charles"
Kojak

Inlägg av Kojak »

Mörth,

Allvarligt talat, du har fan rätt. Allt Challe har gjort bör prisas, hyllas och jublas åt... Förutom det faktum att han ljög oss supportrar rakt upp i ansiktet. Visst, jag kan förstå att han vill utvecklas som ledare och bli huvudtränare i ett lag, men då ska han inte ljuga om det.

Bara 1-1, jag är besviken!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Mörth,

Allvarligt talat, du har fan rätt. Allt Challe har gjort bör prisas, hyllas och jublas åt... Förutom det faktum att han ljög oss supportrar rakt upp i ansiktet. Visst, jag kan förstå att han vill utvecklas som ledare och bli huvudtränare i ett lag, men då ska han inte ljuga om det.

Bara 1-1, jag är besviken!
Situationen kanske var sådan att han, då intervjuvn gjordes, inte hade för avsikt, att under då rådande förhållanden, lämna DIF.

Journalister tummar som bekant rätt så rejält på vad som sagts och kan sätta in uttalanden som faller helt utanför sitt sammanhang i helt andra situationer, utan att detta för den sakens skull är lögn.

Idag är Micke Nylander i alla fall nykter! Detta är förmodligen ingen lögn, men ger intryck av att antyda någonting helt annat.

Källkritik, mina herrar, källkritik.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Han spottar inte på oss. Han ljuger ju faktiskt inte. :?
Kojak

Inlägg av Kojak »

Bautabröl,

Vilken intervju pratar du om? Den på Timrås hemsida? Det är inte den "lögnen" jag syftar på, att han saknade bra stämning i Stockholm, utan det är den lögnen "Jag förhandlar inte med någon klubb, ingenting är klart med Timrå... bla bla bla..."

Och om du nu verkligen vill prata om min nykterhet, vilket jag inte har någon förståelse för, så kan jag upplysa dig om att jag alltid är nykter. Jag dricker inte alkohol öht!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Bautabröl,

Vilken intervju pratar du om? Den på Timrås hemsida? Det är inte den "lögnen" jag syftar på, att han saknade bra stämning i Stockholm, utan det är den lögnen "Jag förhandlar inte med någon klubb, ingenting är klart med Timrå... bla bla bla..."

Och om du nu verkligen vill prata om min nykterhet, vilket jag inte har någon förståelse för, så kan jag upplysa dig om att jag alltid är nykter. Jag dricker inte alkohol öht!
1. Vilken intervju pratar du om? Den på Timrås hemsida?

Det var en intervjuv en Aftonbladet eller Expressen i våras, innan Challe drog till Timrå, där han sade att han hade för avsikt att vara kvar i DIF

2. ...prata om min nykterhet...

Du får läsa det jag skrev i sitt rätta sammanhang
Bautabröl skrev:Journalister tummar som bekant rätt så rejält på vad som sagts och kan sätta in uttalanden som faller helt utanför sitt sammanhang i helt andra situationer, utan att detta för den sakens skull är lögn.

Idag är Micke Nylander i alla fall nykter! Detta är förmodligen ingen lögn, men ger intryck av att antyda någonting helt annat.

Källkritik, mina herrar, källkritik.
För övrigt så var det kanske inte dig jag syftade på utan din mer kände namne! Kan för övrigt byta ut det till att "Idag är Carl XVI Gustaf nykter", eller "Idag är Fredrik Reinfeldt nykter, eller "Idag är Stefan Selakovich nykter", ja du kanske fattar.

Poängen är att journalister kan ge sken av något helt felaktigt utan att ljuga.
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Hej allesammans!

Det var otroligt länge sedan jag var inne på forumet senast men jag skriver ett inlägg lite då och då. Det dock tråkigt att jag denna gång inte går in och skriver i positiv mening.

Jag har varit inne och läst några gånger de senaste veckorna och läst mångas kritik om Charles Berglunds flytt till Timrå.
För det första vill jag bara säga att jag är väldigt stolt över vad Challe bidragit med under sin karriär i Djurgårds tröjan. Han ska ha ett stort tack för det och många ska se upp till honom som den hockeyspelare han är.
När jag läste att Challe lämnade oss blev jag ledsen som många andra men det finns andra faktorer att titta på också och faktorer som man måste ha med i ens åsikt om detta.
Pengar, Challe vill ju så klart tjäna pengar också, något som är en bristvara i Dif, Challe vill väll ha ett bra liv som pensionär och kanske skänka pengar till sina barn eller så småning om barn barn.
Sen vill väll Challe avacera i hockeyvärlden också, Timrå är ett bättre lag än oss och det kan väll vara roligt att träna ett lag med möjligheter till SM-Guld.

Det finns ett bra exempel. Tänk er näringslivstoppar, dessa personer försöker ju avacera till ännu större företag hela tiden och tjäna mer pengar. Eller ta en kille som har snittlönen bland herrar i sverige och får möjligheten att tjäna mer, det är klart han tar chansen!
En person i det vanliga arbetslivet skulle aldrig säga "jag stannar i det här företaget, jag känner kärlek för det" Man måste få avacera i alla arbeten, det finns familj och ett liv efter karriären att tänka på också.
Skriv svar