CHL: HC Davos - Djurgårdens IF 2/9 2016
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: CHL: HC Davos - Djurgårdens IF 2/9 2016
Snacka om ombytta roller jämfört med senast. Vi ska fortfarande vara glada över att det bara är 2-0. Målskillnaden kan fortfarande ge oss gruppsegern. Men jag vill ha en poäng minst.
Avskaffa tre mot tre.
Vi har ju iaf skapat lägen men det är för mycket velande med pucken , mer rakt spel och rejäla avslut, fan sluta mesa är.sauron skrev:Tack å gonatt... Vi spelar riktigt uselt.
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
- Jim Morrison
Passningsspelet från backsidan ikväll alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det är dock inte bara backarna som slarvar. Det är helt huvudlöst spel kring offensiv blå ibland vilket gör att vi får spelvändningar emot oss när backarna är på väg fram.Jim Morrison skrev:Passningsspelet från backsidan ikväll alltså.
Gubbarna lirar bekvämlighetshockey ikväll men jag anar en hårtork i periodpausen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi är iaf vidare även fast vi torskar mot fransmännen.
Davos spelar för hedern, de blev överkörda med 6-0 senast. Våra gubbar spelar för att de måste.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Äntligen 2 till nu
Såja, allsvensk karaktär på matchen, allsvenskt mål. Calle for president!
Känns som att vi har lite blodad tand nu
Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Nu känner jag igen vårat PP. 

De stressade iof förjävla bra, ruggigt svårt att få fast pucken i zon när de har sånt momentum och ligger på så hårt som de gjorde..Praetori skrev:Nu känner jag igen vårat PP.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tellan håller än...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Dick Axelsson, den pojken kan spela hockey när han är på humör...
Sen underlättar det ju inte när varje spelare tar 4-5sek minst på sig med pucken innan passet kommer och när det väl gör det så är det kompisspass på en skridsko. Men ja Davos gör det ruggigt bra.captcash skrev:De stressade iof förjävla bra, ruggigt svårt att få fast pucken i zon när de har sånt momentum och ligger på så hårt som de gjorde..Praetori skrev:Nu känner jag igen vårat PP.
Det är på grund av att han är fostrad i Huddinge och Djurgården. Innan han blev en Quisling i Kaffe.mutation skrev:Dick Axelsson, den pojken kan spela hockey när han är på humör...