CHL: Djurgården - HC Davos 27/8 2016
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hovet 14.00 be there !
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Think if...
- Kontakt:
Re: CHL: Djurgården - HC Davos 27/8 2016
Kommer bli en bättre värdemätare, helt klart...
Using Tapatalk
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Davos är ett stabilt lag i Schweiz. Vi lär ju ändå gå in som favoriter i denna, särskilt på hemmais. Denna bör vi vinna om vi vill vinna gruppen för Rouen kommer knappast ta poäng i den här gruppen.
Avskaffa tre mot tre.
-
Vad tror vi om den här matchen? Vad har vi för chanser att vinna egentligen? För vi är väl inte tippade till vinst? Om vi tar hem det har jag stora förväntningar inför säsongen. Det visar en stor potential för framtiden.
Vi är definitivt favoriter.Grabben från Söder skrev:Vad tror vi om den här matchen? Vad har vi för chanser att vinna egentligen? För vi är väl inte tippade till vinst? Om vi tar hem det har jag stora förväntningar inför säsongen. Det visar en stor potential för framtiden.
Nuvarande odds:
1: 1.84
X: 4.65
2: 3.25
Avgå Jocke.
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=110
Jag förväntar mig i alla fall att vi vinner mot ett gäng schweizare + Dick Axelsson... På hfboards är de dock helt övertygade om att Davos vinner gruppen lätt och kanske vinner hela CHL. Nollor.
Jag förväntar mig i alla fall att vi vinner mot ett gäng schweizare + Dick Axelsson... På hfboards är de dock helt övertygade om att Davos vinner gruppen lätt och kanske vinner hela CHL. Nollor.
Vi skall egentligen slå Davos. I princip samtliga slutspelslag från SHL skall kunna bräcka valfritt Europeiskt motstånd med untantag från de bättre KHL lagen. Att så inte görs på rutin har med SHL prioriteringar och spelarnas inställning till CHL att göra.Grabben från Söder skrev:Vad tror vi om den här matchen? Vad har vi för chanser att vinna egentligen? För vi är väl inte tippade till vinst? Om vi tar hem det har jag stora förväntningar inför säsongen. Det visar en stor potential för framtiden.
Folk underskattar hur bra SHL egentligen är. Bara det faktum att mängder med spelare tar klivet från SHL direkt till NHL utan att göra bort sig är en tydlig värdemätare på det. Tjeckiska ligan tex är hög klass för att vara Europa men det är ett fåtal som går raka vägen till NHL utan att först passera KHL eller SHL.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Om vi säger att NHL ligger på 100% så tror jag hackordningen är följande i Europa:Praetori skrev:Vi skall egentligen slå Davos. I princip samtliga slutspelslag från SHL skall kunna bräcka valfritt Europeiskt motstånd med untantag från de bättre KHL lagen. Att så inte görs på rutin har med SHL prioriteringar och spelarnas inställning till CHL att göra.Grabben från Söder skrev:Vad tror vi om den här matchen? Vad har vi för chanser att vinna egentligen? För vi är väl inte tippade till vinst? Om vi tar hem det har jag stora förväntningar inför säsongen. Det visar en stor potential för framtiden.
Folk underskattar hur bra SHL egentligen är. Bara det faktum att mängder med spelare tar klivet från SHL direkt till NHL utan att göra bort sig är en tydlig värdemätare på det. Tjeckiska ligan tex är hög klass för att vara Europa men det är ett fåtal som går raka vägen till NHL utan att först passera KHL eller SHL.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
KHL - 85%
SHL - 80%
SM-Liiga - 75%
NLA - 70%
DEL - 55%
SHL är inte alls långt efter KHL. Det enda som imponerar i KHL är lönelistan, samt de 5-6 bästa lagen. Skellefteå för två-tre år sedan hade haft en reell chans att vinna Gagarin Cup.
Håller med helt och fullt (även om jag skulle vilja peta upp den Schweiziska ligan ett snäpp över SM-Liiga på grund av alla utlandsproffs).pulverapa skrev:SHL är inte alls långt efter KHL. Det enda som imponerar i KHL är lönelistan, samt de 5-6 bästa lagen. Skellefteå för två-tre år sedan hade haft en reell chans att vinna Gagarin Cup.
Som sagt, vi skall slå Davos men hockey är hockey och CHL är inte SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Är det någon som vet varför just våra matcher går på Eurosport medan tex fisks går i SVT?
Sent from my D6503 using Tapatalk
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Därför att SVT aldrig får riskera att få en Stockholmsprägel?Praetori skrev:Är det någon som vet varför just våra matcher går på Eurosport medan tex fisks går i SVT?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
Davosklacken gör en imponerande inmarsch i Globenområdet i vilket fall!
-
Hoppas din inmarch var lika imponerande?....blir spännande och se vad vi håller för klass mot Davis.minalman skrev:Davosklacken gör en imponerande inmarsch i Globenområdet i vilket fall!
Fällström borta igen. Bara att räkna bort honom för resten av säsongen. Blir trött på att man alltid ska säga att han är 100 % spelklar och fortfarande ospelad..
- minalman
https://youtu.be/Y7Ta49L4YvsLätt Kränkt skrev:Hoppas din inmarch var lika imponerande?....blir spännande och se vad vi håller för klass mot Davis.minalman skrev:Davosklacken gör en imponerande inmarsch i Globenområdet i vilket fall!