Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vi MÅSTE ha in en back till!
- ALLTID DIF
Ja och en BRA sådan annars når vi INTE i närheten av förra årets resultatBengan08 skrev:Vi MÅSTE ha in en back till!
HUR mycket var inte Hultström involverad i vårt nya spelsystem !!!!
Borde redan ha presenterats en topp back !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håller med! Sen ska man givetvis inte köpa grisen i säcken men hoppas man löser det innan säsongen börjar.ALLTID DIF skrev:Ja och en BRA sådan annars når vi INTE i närheten av förra årets resultatBengan08 skrev:Vi MÅSTE ha in en back till!
HUR mycket var inte Hultström involverad i vårt nya spelsystem !!!!
Borde redan ha presenterats en topp back !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ett visst utrymme finns i budgeten för backvärvning:
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... krytering/
Tycker annars Jocke resonerar korrekt, möjligtvis kan man ha synpunkter på att man eventuellt prioriterade en forwardsvärvning men personligen tror jag man - klokt nog - är lite restriktiv med att säga man har pengar så inga agenter tror det vankas guld & gröna skogar att komma till DIF.
Tror det helt klart finns utrymme för en duglig PP-back, men det är helt & hållet min personliga gissning.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... krytering/
Tycker annars Jocke resonerar korrekt, möjligtvis kan man ha synpunkter på att man eventuellt prioriterade en forwardsvärvning men personligen tror jag man - klokt nog - är lite restriktiv med att säga man har pengar så inga agenter tror det vankas guld & gröna skogar att komma till DIF.
Tror det helt klart finns utrymme för en duglig PP-back, men det är helt & hållet min personliga gissning.
Från Hans Abrahamsson på AB. Vilka källor sitter han på månntro?Djurgården
Med Hultström borta ser jag ingen naturlig ersättare. Men vad jag hör är en ny back på väg in.
kan det vara Rundblad som är på väg in ?
Länk?jaccan skrev:Från Hans Abrahamsson på AB. Vilka källor sitter han på månntro?Djurgården
Med Hultström borta ser jag ingen naturlig ersättare. Men vad jag hör är en ny back på väg in.
Edit: hittade.
Är det en plusartikel?mb81 skrev:Länk?jaccan skrev:Från Hans Abrahamsson på AB. Vilka källor sitter han på månntro?Djurgården
Slutade ta kommentarer från slumpmässiga sportjournalister på allvar för länge sen.
"På väg in" är bara sensationalism för "önskas vara på väg in". Och det är ingen nyhet att vi letar PP-back.
Det betyder ingenting.
"På väg in" är bara sensationalism för "önskas vara på väg in". Och det är ingen nyhet att vi letar PP-back.
Det betyder ingenting.
ciirree skrev:Är det en plusartikel?mb81 skrev:Länk?jaccan skrev:Från Hans Abrahamsson på AB. Vilka källor sitter han på månntro?Djurgården
Nä.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3398581.ab
Hittade precis.mb81 skrev:ciirree skrev:Är det en plusartikel?mb81 skrev:Länk?jaccan skrev:Från Hans Abrahamsson på AB. Vilka källor sitter han på månntro?Djurgården
Nä.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3398581.ab
Tack!
Må så vara, men på en del andra lag så var han helt tydlig med att han bara spekulerade. Var bara med oss som han tydligen "hört" på annat håll att någon var på väg. Men visst, behöver ju inte betyda något.Vikas skrev:Slutade ta kommentarer från slumpmässiga sportjournalister på allvar för länge sen.
Det betyder ingenting.
Skulle det vara Rundblad som är på ingång skulle det vara en fantastisk nyhet. Nu tror jag inte så är fallet men önska kan man ju alltid.jaccan skrev:Må så vara, men på en del andra lag så var han helt tydlig med att han bara spekulerade. Var bara med oss som han tydligen "hört" på annat håll att någon var på väg. Men visst, behöver ju inte betyda något.Vikas skrev:Slutade ta kommentarer från slumpmässiga sportjournalister på allvar för länge sen.
Det betyder ingenting.
Man blir ju lite fundersam över vad det finns kvar på marknaden som inte är en "gammal kanadensare", vilket Jocke sagt sig vilja undvika. Stefan Elliott och Ryan Sproul finns ju, men Elliot känns för nära NHL för att ge upp året innan expansionen, liksom Rundblad. Kan det vara att Grossman längtar hem till Nacka och pratat med Jocke? Visst spelade de ihop i Tälje för en jäkla massa år sen? Inte någon pp-back, men har man sån tur är det bara att tacka och ta emot. Håller dock kvar min gissning på Mikko Kousa/Brouillette, troligen Kousa som är något yngre och antagligen inte superdyr (om nu Abrahamsson inte bara är ute och yrar).sPTNC skrev:Skulle det vara Rundblad som är på ingång skulle det vara en fantastisk nyhet. Nu tror jag inte så är fallet men önska kan man ju alltid.jaccan skrev:Må så vara, men på en del andra lag så var han helt tydlig med att han bara spekulerade. Var bara med oss som han tydligen "hört" på annat håll att någon var på väg. Men visst, behöver ju inte betyda något.Vikas skrev:Slutade ta kommentarer från slumpmässiga sportjournalister på allvar för länge sen.
Det betyder ingenting.
- Jim Morrison
En tämligen ofarlig gissning att göra dock.jaccan skrev:Må så vara, men på en del andra lag så var han helt tydlig med att han bara spekulerade. Var bara med oss som han tydligen "hört" på annat håll att någon var på väg. Men visst, behöver ju inte betyda något.Vikas skrev:Slutade ta kommentarer från slumpmässiga sportjournalister på allvar för länge sen.
Det betyder ingenting.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.