Sluta med visitering innan hockeymatcher

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Bör DIF sluta med visitation innan matcher?

Omröstningen slutade 2016-08-24 14:13:12

Ja
8
20%
Nej
18
44%
Visitering endast vid "högriskmatcher"
15
37%

Antal röster: 41

Puckey

Re: Sluta med visitering innan hockeymatcher

Inlägg av Puckey »

Med tanke på hur många plastflaskor, snusdosor, mynt m.m. som kommer att regna när Zebrasäsongen är igång är jag jävligt glad att det inte är fritt fram att ta med glasflaskor och dylikt in.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Puckey skrev:Med tanke på hur många plastflaskor, snusdosor, mynt m.m. som kommer att regna när Zebrasäsongen är igång är jag jävligt glad att det inte är fritt fram att ta med glasflaskor och dylikt in.
Ja det var ju ett jäkla problem innan den utökade visitationen. Varför skulle det bli ett problem nu helt plötsligt?
Född till sportchef.
Puckey

Inlägg av Puckey »

android skrev:
Puckey skrev:Med tanke på hur många plastflaskor, snusdosor, mynt m.m. som kommer att regna när Zebrasäsongen är igång är jag jävligt glad att det inte är fritt fram att ta med glasflaskor och dylikt in.
Ja det var ju ett jäkla problem innan den utökade visitationen. Varför skulle det bli ett problem -2nu helt plötsligt?
Fair point, men klimatet känns också sämre sen 14/15. Har aldrig störts av att det tar 5 minuter att komma in på en arena 1-2 ggr i veckan (stämmer det att visiteringspersonalen är inhyrd och inte volontärpersonal är det förstås värre).
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Puckey skrev:
android skrev:
Ja det var ju ett jäkla problem innan den utökade visitationen. Varför skulle det bli ett problem -2nu helt plötsligt?
Fair point, men klimatet känns också sämre sen 14/15. Har aldrig störts av att det tar 5 minuter att komma in på en arena 1-2 ggr i veckan (stämmer det att visiteringspersonalen är inhyrd och inte volontärpersonal är det förstås värre).
Själv visitationspersonalen är säkerligen volontärer. Dock så stod det, i alla fall vid säsongskortsingången, 2-3 ordningsvakter och höll koll också.

Sen har jag känt att det många gånger endast är för syns skull som visitationen sker också. Jag har ofta en väska med mig, den kollas uppskattningsvis hälften av gångerna. Plus att man petar lite på fickorna. Det spelar ingen roll vad jag har i fickorna, så länge som man har petat på dom så verkar det vara ok. Personligen känner jag inte att det är värt den extra tid som det tar.

Samtidigt så verkar det ju vara en hel del här inne som känner sig tryggare av det här och är det så många som är osäkra att gå på hockey så är det väl bra antar jag.
Född till sportchef.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

dom som är emot visutering är oftast dom som vill ta med nått man ej får...
Puckey

Inlägg av Puckey »

johan_80 skrev:dom som är emot visutering är oftast dom som vill ta med nått man ej får...
Android slår mig som en huliganernas ärketyp :wink:
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

android skrev:
Puckey skrev:
android skrev:
Själv visitationspersonalen är säkerligen volontärer. Dock så stod det, i alla fall vid säsongskortsingången, 2-3 ordningsvakter och höll koll också.

Sen har jag känt att det många gånger endast är för syns skull som visitationen sker också. Jag har ofta en väska med mig, den kollas uppskattningsvis hälften av gångerna. Plus att man petar lite på fickorna. Det spelar ingen roll vad jag har i fickorna, så länge som man har petat på dom så verkar det vara ok. Personligen känner jag inte att det är värt den extra tid som det tar.

Samtidigt så verkar det ju vara en hel del här inne som känner sig tryggare av det här och är det så många som är osäkra att gå på hockey så är det väl bra antar jag.
Hehe, jag bryr mig inte om dom har visitation. Trodde det mer eller mindre var ett krav för att få anordna SHL-matcher? Är ju visitation även på mindre bondhålor.
Men inverkar det stort på spelarbudgeten så är det väl bara att skippa det och värva hem Bengan + Malkin och Crosby.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kom det fram någonting på mötet angående kostnaden för visitation?

Vi är det enda laget i SHL som tillämpar visitation för sittande hemmapublik, i alla fall vad jag varit med om.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Puckey skrev:
johan_80 skrev:dom som är emot visutering är oftast dom som vill ta med nått man ej får...
Android slår mig som en huliganernas ärketyp :wink:
Alla vet att han e, alla vet att han e, alla vet att han e huligaaaan
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Med den värld vi lever i känns visitation som ett nödvändigt ont. Men om det är den större hotbilden man vill åt så borde man kunna hantera säsongare och lösbiljetter med lite olika ambitionsnivå i visitationen.
Har fö själv blivit stoppad med en halv cheeseburgare i handen, med orden - du får inte ta in den där, det är mat...
Medan jag argumenterade för att en burgare från donken inte kan vara mat så hann jag äta upp den andra halvan också. Så ur det perspektivet känns visitation rätt meningslös...
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Think if... skrev:Med den värld vi lever i känns visitation som ett nödvändigt ont. Men om det är den större hotbilden man vill åt så borde man kunna hantera säsongare och lösbiljetter med lite olika ambitionsnivå i visitationen.
Har fö själv blivit stoppad med en halv cheeseburgare i handen, med orden - du får inte ta in den där, det är mat...
Medan jag argumenterade för att en burgare från donken inte kan vara mat så hann jag äta upp den andra halvan också. Så ur det perspektivet känns visitation rätt meningslös...
Men de letar väl i stort sett bara efter folk som har bira i fickorna... Pyroteknik existerar inte. Vapen? Extremt osannolikt.

Jaja, tiden lär utvisa vad som gäller. Jag kan köpa visitation första matchen mot Malmö. En lördag den 24 september. Visst... Vad de letar efter vet jag inte. Men kör på. Men fan inte nån visitation hemma mot Karlskrona en vardag i november.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är så otroligt meningslöst med de här visitationerna; vill man ta in något (i praktiken oavsett vad, kanske inte en kamel med en afghansk ryamatta på pucklarna) så lyckas man. Tro mig.

Resursslöseri.
Örnen

Inlägg av Örnen »

-daniel- skrev:Det är så otroligt meningslöst med de här visitationerna; vill man ta in något (i praktiken oavsett vad, kanske inte en kamel med en afghansk ryamatta på pucklarna) så lyckas man. Tro mig.

Resursslöseri.
Jag råkade ha med mig ett gäng mindre jäger-flaskor en gång. Var inga problem att gömma dom på kroppen. Skulle inte vara ett dugg omöjligt att smuggla in en kniv/pistol. Så håller med. Fyller inget syfte. Kostar förmodligen bara pengar.
Syjunta

Inlägg av Syjunta »

pulverapa skrev:
Think if... skrev:Med den värld vi lever i känns visitation som ett nödvändigt ont. Men om det är den större hotbilden man vill åt så borde man kunna hantera säsongare och lösbiljetter med lite olika ambitionsnivå i visitationen.
Men de letar väl i stort sett bara efter folk som har bira i fickorna... Pyroteknik existerar inte. Vapen? Extremt osannolikt.

Jaja, tiden lär utvisa vad som gäller. Jag kan köpa visitation första matchen mot Malmö. En lördag den 24 september. Visst... Vad de letar efter vet jag inte. Men kör på. Men fan inte nån visitation hemma mot Karlskrona en vardag i november.
Jag är rädd för att vapen är extremt sannolikt. Knivar är ett växande problem och tyvärr är det en oerhört reell fara för mig i mitt arbetsutövande också. Så när jag väl går på match så tycker jag att det känns jäkligt skönt att det i alla fall har genomförts en "kontroll" ifall personer har med sig vapen eller vad de nu har med sig in eller inte.

Jag håller däremot med om att det kan kännas överdrivet i vissa matcher (som karlskrona). Men om jag kan känna mig säkrare när jag sitter bland mina "familjemedlemmar" på läktaren än när jag måste sköta mitt jobb så får det gärna ta en minut extra att komma in på arenan.

Om man anser att det ändå är för lätt att ta med sig otillåtna prylar in t.ex. kniv så kan det väl ändå vara ett sätt att avsäga sig ansvaret från eventuella inträffade händelser då det faktiskt har genomförts en visitation innan match?
"100% av alla skott du inte skjuter blir inte mål"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Problemet är att man i praktiken skulle kunna ta in en raketkastare på läktarna om man hade velat. Visitationen är tämligen usel, och mer för syns skull. Dessutom släpper man konstant igenom vissa personer som godtyckligt ser mindre misstänkta ut än andra.

Endera har man en seriös visitation om särskilda skäl föreligger, annars kan man lika gärna skippa. Ger bara någon form av falsk trygghet.
Skriv svar