CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016
Re: CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016
Press har en del att jobba på om han ska ersätta Hultström i PP
Haha. Det är ju ett par hyfsat stora skor att fylla dock.DIFtomppa skrev:Press har en del att jobba på om han ska ersätta Hultström i PP
Tycker Press har varit riktigt bra den här matchen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tycker mestadels av hans skott tar på första benskydd men är kanske väl kritiskPraetori skrev:Haha. Det är ju ett par hyfsat stora skor att fylla dock.DIFtomppa skrev:Press har en del att jobba på om han ska ersätta Hultström i PP
CHL: Djurgården - Rouen 21/8 2016
Någon som vet vad som sades i pausen angående Thoresen? Samuelsson sade något om att Jocke tyckte Patrick skötte det dåligt. Fick känslan av att Thore först sagt att han stannar för att sedan nästa dag lämnat.
Senast redigerad av ciirree den 2016-08-21 20:08:18, redigerad totalt 1 gånger.
Inse att det fan är omöjligt att ersätta Hultström. När hade vi en sån PP-back senast? Hur ofta har ett SHL-lag öht tillgång till en sån back?
Jo men jag tycker det hänger väldigt mycket på passen han får också. Måste han flytta pucken eller ta emot den och lägga tillrätta så blir det ju därefter. Då hinner forwards ut och täcker av. Men ja han har haft en tendens att träffa första bästa ben som står i vägen.DIFtomppa skrev:Tycker mestadels av hans skott tar på första benskydd men är kanske väl kritiskPraetori skrev:Haha. Det är ju ett par hyfsat stora skor att fylla dock.DIFtomppa skrev:Press har en del att jobba på om han ska ersätta Hultström i PP
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sen var det väl mer så att Press skulle ersätta Hultström till en viss del. Jag tror att man tror mkt på Emil Johansson och att man kommer använda Varakas mer offensivt än vad man såg honom i Växjö.DIFtomppa skrev:Tycker mestadels av hans skott tar på första benskydd men är kanske väl kritiskPraetori skrev:Haha. Det är ju ett par hyfsat stora skor att fylla dock.DIFtomppa skrev:Press har en del att jobba på om han ska ersätta Hultström i PP
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jocke talade om att Patrick sagt att han avsåg att spela i Norge fram till jul innan han sedan skulle söka sig ut i Europa igen (läs Schweiz,KHL). När han sedan blev klar för en Schweizisk klubb redan i juli så var känslan att han inte varit helt ärlig, men att han likväl inte hade gjort något fel eftersom han hade rätt att säga upp sitt options år fram till 30/4 vilken han också gjorde.ciirree skrev:Någon som vet vad som sades i pausen angående Thoresen? Samuelsson sade något om att Jocke tyckte Patrick skötte det dåligt. Fick känslan av att Thore först sagt att han stannar för att sedan nästa dag lämnat.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- ALLTID DIF
Hultström va grym men endå så måste man ha i åtanke att i Linköping tog han väll inte en plats ens ?Örnen skrev:Inse att det fan är omöjligt att ersätta Hultström. När hade vi en sån PP-back senast? Hur ofta har ett SHL-lag öht tillgång till en sån back?
och i Leksand ojämn som fan sen Toppen framåt o sådär bakåt hos oss
:
Väldigt bra tagen timeout i tredje, sånt gillar vi.
Fick Fällström ett enda byte?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Småtrevlig match, jag gillar det jag ser!
Lite polish på detta och det kan nog bli bra men det är några snubbar som behöver jobba på lite för att synas...
Ah och in med Tellan i mål i alla matcher, han är flera nivåer bättre än Adam.
Lite polish på detta och det kan nog bli bra men det är några snubbar som behöver jobba på lite för att synas...
Ah och in med Tellan i mål i alla matcher, han är flera nivåer bättre än Adam.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Summa summarum. Gedigen insats. Sett över 60min hade Franska mästarna inte ett skvatt att säga till om. Det var klasskillnad som hette duga.
Tellan hade inte mycket att göra men fick några enormt otacksamma lägen att ta hand om. Lugn och rutinerad.
Förstafemman höll tempot uppe. Det var Jeff som var lite osynlig men ändå lite av en "enabler". Godkänt med utropstecken på Brodin och Ville (stämmer dessutom i bäcken när det väl kom till gruff). Press ser ändå lite lovande ut. Förväntar mig lite mer från vår förstalina men det är lite pre-season betonat (därav endast godkänt).
Andrafemman, bättre defensivt än offensivt. Ljungh såg lite vilse ut. Bra snurr på Lundh och Calle dock. Godkänt även där.
Tredjefemman. Godkänt plus. Framförallt Possler, Vejdemo och Bernhardt spelade på en växel mer än fransoserna klarade av. Ikonen lite osynlig och Falk hamnar lite väl långt nere i hörnen på defensiven ibland men jobbar i alla fall klart situationerna istället för att slänga iväg pucken (bra framför egen kasse också).
Fjärdefemman. Godkänt plus där med. Hank såg trött ut när det blev långa byten (vill kanske för mycket), lite samma nivå som Ljungh men hamnade aldrig på efterkälken som slutet på förra säsongen. Linus och AOM ett plus i kanten och Davidsson var en fröjd när han väl fick spela ut sitt register.
Tränarstaben med beröm godkänt. Gillar att de är uppmickade i CHL-sändningarna. Det är ordning och reda och spelarna får, på ett konstruktivt sätt, höra om de inte gör vad de skall.
Allt som allt, 4-0 med fin arbetsmoral ända in i kaklet. Extremt lovande men det är först när det står 0-3 med 15min kvar att spela som vi kommer att få besked om lagmoralen är något att hänga i julgranen.
Tellan hade inte mycket att göra men fick några enormt otacksamma lägen att ta hand om. Lugn och rutinerad.
Förstafemman höll tempot uppe. Det var Jeff som var lite osynlig men ändå lite av en "enabler". Godkänt med utropstecken på Brodin och Ville (stämmer dessutom i bäcken när det väl kom till gruff). Press ser ändå lite lovande ut. Förväntar mig lite mer från vår förstalina men det är lite pre-season betonat (därav endast godkänt).
Andrafemman, bättre defensivt än offensivt. Ljungh såg lite vilse ut. Bra snurr på Lundh och Calle dock. Godkänt även där.
Tredjefemman. Godkänt plus. Framförallt Possler, Vejdemo och Bernhardt spelade på en växel mer än fransoserna klarade av. Ikonen lite osynlig och Falk hamnar lite väl långt nere i hörnen på defensiven ibland men jobbar i alla fall klart situationerna istället för att slänga iväg pucken (bra framför egen kasse också).
Fjärdefemman. Godkänt plus där med. Hank såg trött ut när det blev långa byten (vill kanske för mycket), lite samma nivå som Ljungh men hamnade aldrig på efterkälken som slutet på förra säsongen. Linus och AOM ett plus i kanten och Davidsson var en fröjd när han väl fick spela ut sitt register.
Tränarstaben med beröm godkänt. Gillar att de är uppmickade i CHL-sändningarna. Det är ordning och reda och spelarna får, på ett konstruktivt sätt, höra om de inte gör vad de skall.
Allt som allt, 4-0 med fin arbetsmoral ända in i kaklet. Extremt lovande men det är först när det står 0-3 med 15min kvar att spela som vi kommer att få besked om lagmoralen är något att hänga i julgranen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det såg mycket bättre ut den här matchen jämfört med förra årets första CHL match. Positivt.
Avskaffa tre mot tre.
Förvånad att ingen oroat sig över att Ahlén just nu verkar vara 14:e forward. På sin höjd.Edin skrev:Väldigt bra tagen timeout i tredje, sånt gillar vi.