Sen finns det ju en betydligt större kapacitet i Hank än vad vi såg ifjol, karln hade ju tvärlåst sig. Blir det Hank - Johansson - Fällström i fjärde kan vi nog räkna in 12-14p på Hank. Ser jättegärna att Davidsson exploderar och konkurrerar ut honom, men köper inte allt prat om att Hank inte ens duger till en fjärdelina.Lynxlynx skrev:Ja, baserat på tidigare resultat borde det bli så, men det känns inte som att så blir fallet med tanke på hur långa förlängningarna var.mb81 skrev:-daniel- skrev:OM Nya tränarn går efter prestation så är det Ahlen & Hank som lånas ut !
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
får aldrig glömma att hank å ahlen är rollspelare.. fast inte många här som vet vad det är, alla vill ha 22 crosby i laget
Även en rollspelare behöver sätta fler än en puck med 64 avslut på mål, men att Hank misslyckades så kapitalt med det ifjol tillskriver jag det mentala.johan_80 skrev:får aldrig glömma att hank å ahlen är rollspelare.. fast inte många här som vet vad det är, alla vill ha 22 crosby i laget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror någon på allvar att Hank eller Ahlén kommer lånas ut?
Och snälla sluta säga MacDavid alla.
Och snälla sluta säga MacDavid alla.
Spela fult
absolut är det så nu var det inte dig jag syftade påPuckey skrev:Även en rollspelare behöver sätta fler än en puck med 64 avslut på mål, men att Hank misslyckades så kapitalt med det ifjol tillskriver jag det mentala.johan_80 skrev:får aldrig glömma att hank å ahlen är rollspelare.. fast inte många här som vet vad det är, alla vill ha 22 crosby i laget

Ett jävla tjat om att Hank och Ahlén ska ut.ALLTID DIF skrev:OM Nya tränarn går efter prestation så är det Ahlen & Hank som lånas ut !mb81 skrev:Tippar på att Lundin tar en säsong till i Almtuna. Vi är 17 forwards i truppen så givetvis kommer alla inte spela. Macdavid tror jag mest kommer spela med juniorerna denna säsong. Så med Lundin(eller nån annan) utlånad och Macdavid mest med juniorerna så har vi 15 forwards. Rätt lagom med tanke på skador kommer alltid. Möjligen att en till skulle bli utlånad. Känns inte bra om vi kommer sätta Davidsson eller Bernhardt på läktaren massor.-daniel- skrev:Almtunas sportchef:
- - -
"Det ska in ännu fler spelare. Uppsala-klubbens ambition är att ta in två forwards till - varav ett lån från Djurgården.
Sportchefen Tobias Pehrsson om Dif-lånet.
- Vi kommer att ha möjlighet att låna en spelare som inte riktigt slår sig in hos Djurgården och det känns bra att ha det samarbetet. Sedan får vi se vilken spelare det blir, det finns några alternativ, säger Almtunas sportchef till UNT."
- - -
Kanske redan var spikat sedan tidigare, kom i vilket fall inte helt otippat.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Måste ni heta samma sak? AlltidDIF? Ska ni göra det kan ni väl iaf tycka samma sak?AlltidDIF skrev:Ett jävla tjat om att Hank och Ahlén ska ut.ALLTID DIF skrev:OM Nya tränarn går efter prestation så är det Ahlen & Hank som lånas ut !mb81 skrev:Tippar på att Lundin tar en säsong till i Almtuna. Vi är 17 forwards i truppen så givetvis kommer alla inte spela. Macdavid tror jag mest kommer spela med juniorerna denna säsong. Så med Lundin(eller nån annan) utlånad och Macdavid mest med juniorerna så har vi 15 forwards. Rätt lagom med tanke på skador kommer alltid. Möjligen att en till skulle bli utlånad. Känns inte bra om vi kommer sätta Davidsson eller Bernhardt på läktaren massor.-daniel- skrev:Almtunas sportchef:
- - -
"Det ska in ännu fler spelare. Uppsala-klubbens ambition är att ta in två forwards till - varav ett lån från Djurgården.
- Vi kommer att ha möjlighet att låna en spelare som inte riktigt slår sig in hos Djurgården och det känns bra att ha det samarbetet. Sedan får vi se vilken spelare det blir, det finns några alternativ, säger Almtunas sportchef till UNT."
- - -
Delar din förvirring, tyckte att det var väldigt motsägelsefulla inläggmb81 skrev:Måste ni heta samma sak? AlltidDIF? Ska ni göra det kan ni väl iaf tycka samma sak?AlltidDIF skrev:Ett jävla tjat om att Hank och Ahlén ska ut.ALLTID DIF skrev:OM Nya tränarn går efter prestation så är det Ahlen & Hank som lånas ut !mb81 skrev:Tippar på att Lundin tar en säsong till i Almtuna. Vi är 17 forwards i truppen så givetvis kommer alla inte spela. Macdavid tror jag mest kommer spela med juniorerna denna säsong. Så med Lundin(eller nån annan) utlånad och Macdavid mest med juniorerna så har vi 15 forwards. Rätt lagom med tanke på skador kommer alltid. Möjligen att en till skulle bli utlånad. Känns inte bra om vi kommer sätta Davidsson eller Bernhardt på läktaren massor.-daniel- skrev:Almtunas sportchef:
- - -
- - -

- ALLTID DIF
Frågan är OM ett SHL lag som siktar på Topp 6 kan ha de spelare
Helt underbara Djurgårdshjärtan men tyvärr fattas vad som krävs på den nivån !
OCH ska vi sattsa nedifrån egna led så rimmar det inte med filosofin !
Jag TROR och hoppas att våra spelskickliga Junisar kan Peta 1 eller båda med NYA speliden & NYA
Tränaren
Helt underbara Djurgårdshjärtan men tyvärr fattas vad som krävs på den nivån !
OCH ska vi sattsa nedifrån egna led så rimmar det inte med filosofin !
Jag TROR och hoppas att våra spelskickliga Junisar kan Peta 1 eller båda med NYA speliden & NYA
Tränaren
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om en ny spelidé syftar till att peta nyttiga lagspelare och kulturbärare som Hank och Ahlén så har det gått för långt. En spelidé som kombinerar ungdomlig spänst med att lyfta fram veteranernas erfarenhet är det mest vägvinnande systemet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Problemet är ju att dom inte är nyttiga lagspelare. Kanske utanför isen men knappast på. Vi hade en av seriens absolut sämsta fjärdekedjor ifjol och det var en enorm akilleshäl.minalman skrev:Om en ny spelidé syftar till att peta nyttiga lagspelare och kulturbärare som Hank och Ahlén så har det gått för långt. En spelidé som kombinerar ungdomlig spänst med att lyfta fram veteranernas erfarenhet är det mest vägvinnande systemet.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Lär bli någon av juniorerna som lånas ut, Ahlén och Hank är givna stomspelare och kommer inte ställas åt sidan eller lånas ut.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Äh.. Hank tvingades lira center förra säsongen.. Det ska han ju inte göra. Kommer bli bra nu.Örnen skrev:Problemet är ju att dom inte är nyttiga lagspelare. Kanske utanför isen men knappast på. Vi hade en av seriens absolut sämsta fjärdekedjor ifjol och det var en enorm akilleshäl.minalman skrev:Om en ny spelidé syftar till att peta nyttiga lagspelare och kulturbärare som Hank och Ahlén så har det gått för långt. En spelidé som kombinerar ungdomlig spänst med att lyfta fram veteranernas erfarenhet är det mest vägvinnande systemet.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det var ju inte många matcher du.Magnutz skrev:Äh.. Hank tvingades lira center förra säsongen.. Det ska han ju inte göra. Kommer bli bra nu.Örnen skrev:Problemet är ju att dom inte är nyttiga lagspelare. Kanske utanför isen men knappast på. Vi hade en av seriens absolut sämsta fjärdekedjor ifjol och det var en enorm akilleshäl.minalman skrev:Om en ny spelidé syftar till att peta nyttiga lagspelare och kulturbärare som Hank och Ahlén så har det gått för långt. En spelidé som kombinerar ungdomlig spänst med att lyfta fram veteranernas erfarenhet är det mest vägvinnande systemet.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Sanny Lindström går igenom alla lagbyggen – och rankar dem från plats 14 till 1.
Djurgården hamnar på plats nr. 6
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... /?bullet=6
"Frågetecknet: Saknas det inte minst en spelskicklig back som som kan sprida lugn med pucken och styra ett powerplay?"
Ska bli väldigt intressant och se viken back vi får in till lagbygget! När kan det bli aktuellt?
Djurgården hamnar på plats nr. 6
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... /?bullet=6
"Frågetecknet: Saknas det inte minst en spelskicklig back som som kan sprida lugn med pucken och styra ett powerplay?"
Ska bli väldigt intressant och se viken back vi får in till lagbygget! När kan det bli aktuellt?