Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
djjjj

ojojj

Inlägg av djjjj »

Detta är det bäsa inlägget jag läst! Säsongen börjar närma sig nu ska vi tänka positivt vi är DJURGÅRN!
Skrivet: 2007-08-04 21:18:08 Rubrik: Angående DIF hockey

--------------------------------------------------------------------------------

jag är ett verkligen en hängiven fotboll supporter, går på alla matcher, you name it!

till sak, Niklas Anger;

såg en intervju med honom där mer eller mindre struntade i att vi har kommit 1-5 poäng från slutspel 2 år irad, han vill ta upp oss, MITT älskade lag Djurgårdens IF till toppen!! INTE många spelare säger sånna saker som honom, han må vara råtta, han lever för oss, jag minns när jag var liten då vi var kungar på planen samt läktaren, varför är det så svårt att få oss feta stockholmare och "dryga" gårdare till hovet för att se Djurgården hockey?!

jag gör det lätt, jag har redan fixat ihop ett antal kompisar som hänger på, årets trupp ser väldigt intresant ut!
vi har en ganska vasst anfall.. Visst bak är det väl okej... vi kan bli bättre men det funkar, vi tar oss till slutspel... så mycket kan jag säga.

Nu jävlar. jag är född Stockholmare är född Djurgårdare, hatar allt annat än mitt DIF! ta er till hovet iår!!

Det är något stort på gång, vi har ett mycket ungt lag glöm inte det heller!
vi är på g.

Vi är DIF, VI är STOCKHOLM! vi kan vara kungar över stockholm ett tag till, men vill vi inte vinna guldet också? utan supportarnas hjälp är det svårt, tänk på matcher som SAIK förra året FBK året innan dess, varför inte vara på god väg mot dom matcherna varje match?

jag hoppas ni köper årskort på DIF hockey också, jag älskar DIF så långt inne så jag kan gråta!!!

Till sist, kom till hovet och stöd vad du egentligen Älskar, Djurgårdens IF anno 1981

Bodda
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

stolpskott skrev:Enligt Kvällsposten så är Ekman klar för Khimik i ryska ligan. Då hans årslön landar på 14miljoner+bonusar.

Mikael Tellqvist är orolig över att DIF inte lyckas locka hem dom spelarna som dom fostrat genom åren.
http://www.kvp.se/sport/ishockey/1.7856 ... elitserien
Där har ni länken, jag mår dåligt.

Om nu inte ens Tellan väljer DIF när han är påväg hemåt då är det kasst, det är något jag ska komma ihåg. Han måste bara välja DIF när det väl är dags, efter det uttalandet.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Se mitt inlägg på sid 127..............jag var förre expressen angående Ekman!
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Ja de känns lite som luften gick ur en, lixom man hade ju inte trott på honom till DIF men samtidigt hade man ju hoppats, få se vad ledningen gör nu när vi inte fick nån av "stjärnorna"....Annars e de bara att kämpa på!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Remy Lebeau skrev:Fernas skitsnack om att juniorerna skulle vara dryga är det värsta jag hört. En av flera dåliga anledningar han nämde till att han lämnade DIF.
Källa?
rikkard

ang. Holmqvist och Ekman

Inlägg av rikkard »

Att Ekman inte kommer hem det var väntat. Hade varit en drömvärvning utan dess like. Holmqvist är väl en av hockeysplearna med minst hjärta (tänk på att han lämnade Dif för Färjestad en gång i tgiden). Ska vi ha råd med toppspelare måste ekonomonim förstärkas genom förbättrade intäkter eller så måste vi göra oss av med några av våra mest välbetalda spelare, tänker på Falk m.fl.

Ett av de stora problemen är att vi har flera centrar med bäst före datum 2000, med samma löner som de hade under glansåren. Vi måste få in nya centrar och spelande forwards som bygger det nya Djurgården.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Angående Micke Holmqvist till Färjestad! Han var i bråk med DIF! Därför gick han till Färjestad!
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Att Ekman inte skulle komma hem var väl ganska väntat men visst känns det trist. Titta på MoDo som lyckats få hem sina killar ex: Salomonsson, Svartvadet, Timander, Sundström och Hasse Jonsson.
Vi lyckas inte få hem våra vilket är ett underbetyg.

Mathias Tjärnqvist som spelade i HV 71 under lock-outen och signade för LHC året efter ( stack dock till NHL) var väl egentligen förste killen att nobba oss, sedan har allt fler gjort samma sak. Då snackar vi gamla DIF-hjältar.

Killar som Andreas Holmqvist och Mikael Holmqvist ska helt enkelt INTE spela i VF utan i DIF! Dom är fostrade i DIF och urstockholmare.
Både hade fått massvis med istid i vinter och haft nyckelroller i DIF vilket dom inte lär få i VF på samma sätt. Det förvånar mig att de är så kortsiktiga. Ett år i DIF med lite sämre lön för Andreas Holmqvist hade säkert kunnat ge ett NHL-kontrakt och riktikgt stora pengar på sikt...
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

TomyMörth skrev:Angående Micke Holmqvist till Färjestad! Han var i bråk med DIF! Därför gick han till Färjestad!
frölunda menade du väl? :D sen Håller jag med Erik Kloth om att dom ska spela i dif och inte i nåt jävla frölund skit.!
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Men vem vill spela i ett lag som har missat slutspel 2 år i rad? Som är konkursmässiga! För mig käns det som Dif håller på bli en "copy cat" av AIK hockey! "Man faller bara djupare & djupare och till slut åker man ut!"
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

TomyMörth skrev:Angående Micke Holmqvist till Färjestad! Han var i bråk med DIF! Därför gick han till Färjestad!
Så där kan du inte skriva utan att förklara mer. Är det så att DIF har ''sjabblat'' bort ännu en spelare pga tvister mellan oss och spelaren så är det ju skandal!
Sjunger avgå Johnny...
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Problemet ligger till stor del i att som någon skrev att man inte inser att Falken och Otto inte är så bra som man tror. De var bra i början på 2000-talet men nu? Otto, Falken, Ask och Bäcker är för dålig centeruppsättning helt enkelt. Jag anser t.o.m att SSKs är vassare än vår.

Jag är fortfarane bitter över att Andreas Holmqvist valde VF av den anledningen att det är precis den backtypen vi såväl hade behövt!

Dessutom med faciet i hand så hade säkerligen Andreas lockat hit Micke...

Känns för jävligt att se djurgårdare representera andra ES-lag medan vi själva får nöja oss med en massa råttor i laget. Senaste åren har flera råttor värvats ex: Franzén, Printz mfl.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Daniel Brodin har värvats från Almtuna J20 till DIFs juniorer. Någon som har koll på vad det är för spelartyp? Verkar inte ha gjort mycket poäng i Almtuna.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

DIF har inga pengar inte en bra och attraktiv trupp! Många spelare i DIFS trupp har passerat bäst före datum för längesedan! Det finns ingen strategi i DIF Hockey som det fanns under "putte" carlsson!

Allting i DIF går bara på en höft! Om det inte funkar lägger man ut en ny strategi etc! Vem vill spela i en klubb utan kontinutet?

DIF behöver en profil i hockeyn! Jag menar en lirares lirare eller en riktig tuffing! En spelare som supportrarna kan identifiera sig med!

Då menar jag typ en "Thomas Eriksson , Håkan Södergren , Kenta Johansson, Micke Johansson , Marre, Espen etc!
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

TomyMörth : Ölvestad typ?
Skriv svar