Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
"Poängkungen Kevin Clark klar för Brynäs"
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15040
När får vi läsa att DIF Hockey värvar in någon "Poängkung"? Full fart framåt med vad då?
När får vi läsa att DIF Hockey värvar in någon "Poängkung"? Full fart framåt med vad då?
Kommer aldrig hända tyvärr :/Rocky3000 skrev:"Poängkungen Kevin Clark klar för Brynäs"
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Känslan är att vi och Rögle har sämsta trupperna just nu. Vi behöver inte en spetsspelare utan 2-3st för att vi skulle kunna vara med och hota om slutspel. Tråkigt men Ohlsson kommer få en tung första säsong i DIF.
Det är väl sagt att det ska in två till. Ingen fara på taket med andra ord.Steelmountain skrev:Känslan är att vi och Rögle har sämsta trupperna just nu. Vi behöver inte en spetsspelare utan 2-3st för att vi skulle kunna vara med och hota om slutspel. Tråkigt men Ohlsson kommer få en tung första säsong i DIF.
Född till sportchef.
Känns dock som att marknaden är tunnare än på länge.
I stort sett alla klubbar är ute efter spetsspelare av samma typ, och så länge någon annan klubb är med i racet så har inte vi mycket att sätta emot ekonomiskt.
I stort sett alla klubbar är ute efter spetsspelare av samma typ, och så länge någon annan klubb är med i racet så har inte vi mycket att sätta emot ekonomiskt.
-
Fast det känns ju märkligt om vi inte har pengar kvar då vi enbart värvat spelare som tillhört 3-4 linjerna i sina klubbar. Ikonen är väl spelaren som har potential att skvätta in runt 30 poäng resten skulle jag vilja kalla skräpspelare.
Fast det stämmer väl inte?Steelmountain skrev:Fast det känns ju märkligt om vi inte har pengar kvar då vi enbart värvat spelare som tillhört 3-4 linjerna i sina klubbar. Ikonen är väl spelaren som har potential att skvätta in runt 30 poäng resten skulle jag vilja kalla skräpspelare.
Född till sportchef.
Borde vi inte ha någon forward klar? Rätt vågat annars att våga släppa Sallinen och tro att man ska hitta något bättre. Annars tycker jag det är väldigt konstigt att man lät Sallinen gå.
Men nu får det väl ändå vara nog med gnäll, det är över tre månader till seriestart och det är allmänt känt att truppen inte är spikad. Hittills tycker jag att de nyförvärv som tillkommit rimmar väl med den vision som man strävar efter i DIF, detta i kombination med vettiga förlängningar på spelare som betyder mycket för föreningen som helhet och laget som sådanti synnerhet.Steelmountain skrev:Känslan är att vi och Rögle har sämsta trupperna just nu. Vi behöver inte en spetsspelare utan 2-3st för att vi skulle kunna vara med och hota om slutspel. Tråkigt men Ohlsson kommer få en tung första säsong i DIF.
Robban har ett sund modernt tankesätt när det kommer till hur han vill att hockey skall spelas och jag tycker att det finns alla möjligheter att bygga vidare på den uppenbara förbättringen av spelet rent generellt som man kunde se från förra säsongen.
Man har nu en tränare som delar tankesätt med Tjocke, vilket kan tänkas underlätta flerfaldigt för såväl spelare som ledare, man har ånyo en framgångsrik juniorsida med flertalet spelare som med all sannolikhet kommer få flertalet chanser kommande säsong och man har varit mycket tydliga med vilken typ av personlighet man fått med varje nyförvärv, allt för att skapa de bästa förutsättningarna för en homogen och trivsam miljö och därmed även för framgång.
Ja, Thoresen, Högström, Sörensen, Hultström, Armalis, Englund och till viss del även Holm blir svåra att rakt av ersätta eftersom varje spelare är unik och samtliga var starkt bidragande orsaker till de perioder av briljans under förra säsongen.
Ja, Adam Reideborn känns sådär att få tillbaka efter två förhållandevis svaga säsonger i Modo.
Ja, vissa lag har värvat spelare som kräver mycket i lön för att de sägs kunna garantera mycket poäng och bidra till lagets framgång.
Men mycket kommer ha hänt fram tills dess att det är dags för spelarna att äntra isen i SHL-premiären den 22:a september. Det skall bli ytterst kul att få se detta DIF, detta nya DIF, och det är så tillfredsställande att man slipper sympatisera med lag som Linköping, Växjö, FBK eller Bajen.
Vi é DIF. Glöm inte det.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Så du tycker det var bra att förlänga med hank på 3 år??Henke95 skrev:Men nu får det väl ändå vara nog med gnäll, det är över tre månader till seriestart och det är allmänt känt att truppen inte är spikad. Hittills tycker jag att de nyförvärv som tillkommit rimmar väl med den vision som man strävar efter i DIF, detta i kombination med vettiga förlängningar på spelare som betyder mycket för föreningen som helhet och laget som sådanti synnerhet.Steelmountain skrev:Känslan är att vi och Rögle har sämsta trupperna just nu. Vi behöver inte en spetsspelare utan 2-3st för att vi skulle kunna vara med och hota om slutspel. Tråkigt men Ohlsson kommer få en tung första säsong i DIF.
Robban har ett sund modernt tankesätt när det kommer till hur han vill att hockey skall spelas och jag tycker att det finns alla möjligheter att bygga vidare på den uppenbara förbättringen av spelet rent generellt som man kunde se från förra säsongen.
Man har nu en tränare som delar tankesätt med Tjocke, vilket kan tänkas underlätta flerfaldigt för såväl spelare som ledare, man har ånyo en framgångsrik juniorsida med flertalet spelare som med all sannolikhet kommer få flertalet chanser kommande säsong och man har varit mycket tydliga med vilken typ av personlighet man fått med varje nyförvärv, allt för att skapa de bästa förutsättningarna för en homogen och trivsam miljö och därmed även för framgång.
Ja, Thoresen, Högström, Sörensen, Hultström, Armalis, Englund och till viss del även Holm blir svåra att rakt av ersätta eftersom varje spelare är unik och samtliga var starkt bidragande orsaker till de perioder av briljans under förra säsongen.
Ja, Adam Reideborn känns sådär att få tillbaka efter två förhållandevis svaga säsonger i Modo.
Ja, vissa lag har värvat spelare som kräver mycket i lön för att de sägs kunna garantera mycket poäng och bidra till lagets framgång.
Men mycket kommer ha hänt fram tills dess att det är dags för spelarna att äntra isen i SHL-premiären den 22:a september. Det skall bli ytterst kul att få se detta DIF, detta nya DIF, och det är så tillfredsställande att man slipper sympatisera med lag som Linköping, Växjö, FBK eller Bajen.
Vi é DIF. Glöm inte det.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Nej, men det var inte heller essensen i mitt inlägg. Jag är inte helt nöjd med alla förlängningar, spelartapp, kontraktslängder eller nyförvärv men nog finns det fog för optimism inför kommande säsong, spelartappen till trots.Morwin skrev:Så du tycker det var bra att förlänga med hank på 3 år??Henke95 skrev:Men nu får det väl ändå vara nog med gnäll, det är över tre månader till seriestart och det är allmänt känt att truppen inte är spikad. Hittills tycker jag att de nyförvärv som tillkommit rimmar väl med den vision som man strävar efter i DIF, detta i kombination med vettiga förlängningar på spelare som betyder mycket för föreningen som helhet och laget som sådanti synnerhet.Steelmountain skrev:Känslan är att vi och Rögle har sämsta trupperna just nu. Vi behöver inte en spetsspelare utan 2-3st för att vi skulle kunna vara med och hota om slutspel. Tråkigt men Ohlsson kommer få en tung första säsong i DIF.
Vi é DIF. Glöm inte det.
Att Hank hade en usel säsong, åtminstone rent utdelningsmässigt, är alla ense om, inklusive han själv. Det gör honom emellertid inte till en mindre viktig del av laget inför kommande säsonger.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Hank är absolut nödvändig i vårt lag. Flertalet här verkar köra tungt på magiska svampar. I Hank har vi en enormt viktig stomme. Han blir kärnan som kan stanna i klubben till 40. Skulle vi ersatt honom med random löneknekt?
Det finns så mycket mer i hockeyn än enbart poäng och annat som syns på isen i form av konststycken a la Sörensen/Thoresen. Hank gör ett sånt viktigt arbete på isen och dessutom gör han ett ändå större arbete vid sidan av. När vi slår samman hans karaktärsdrag är han en ryggrads-spelare som vi ska vårda ömt för han är minst lika svår att ersätta som t ex Sörensen.
I övrigt väntar jag med att bedöma laget till november. Då finns det resultat och trender att se.
Det finns så mycket mer i hockeyn än enbart poäng och annat som syns på isen i form av konststycken a la Sörensen/Thoresen. Hank gör ett sånt viktigt arbete på isen och dessutom gör han ett ändå större arbete vid sidan av. När vi slår samman hans karaktärsdrag är han en ryggrads-spelare som vi ska vårda ömt för han är minst lika svår att ersätta som t ex Sörensen.
I övrigt väntar jag med att bedöma laget till november. Då finns det resultat och trender att se.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Luleå är igång och hugger på Rasmussen. Han gav en intervju i början av maj där han gjorde det väldigt tydligt att han hoppas på nytt NHL-kontrakt till i höst, men blir det inget med den saken hoppas jag verkligen att vi är på hugget.
- ALLTID DIF
Magnutz skrev:Hank är absolut nödvändig i vårt lag. Flertalet här verkar köra tungt på magiska svampar. I Hank har vi en enormt viktig stomme. Han blir kärnan som kan stanna i klubben till 40. Skulle vi ersatt honom med random löneknekt?
Hank skulle va bättre som tränar hjälpreda till Ungdomarna än Spelare i SHL
där skulle hans STORA DIF hjärta göra störst nytta !!!!
Nu är jag ju inte fan av Hanks spelstil direkt (han vill mycket men lider enormt pga brist på talang, även som defensiv köttare), däremot tror jag han gör enorm nytta som pådrivare och motiverare för laget... både under match (i båset) och i omklädningsrummet (som fluffer, nahALLTID DIF skrev:Magnutz skrev:Hank är absolut nödvändig i vårt lag. Flertalet här verkar köra tungt på magiska svampar. I Hank har vi en enormt viktig stomme. Han blir kärnan som kan stanna i klubben till 40. Skulle vi ersatt honom med random löneknekt?
Hank skulle va bättre som tränar hjälpreda till Ungdomarna än Spelare i SHL
där skulle hans STORA DIF hjärta göra störst nytta !!!!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).