Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Hjalmarsson klar för Växjö...enligt Hawken...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Är det bara jag som hade dragit en runk om vi hade landat Erik Christensen?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skulle vara en jäkligt bra värvning.Celes skrev:Är det bara jag som hade dragit en runk om vi hade landat Erik Christensen?
Avskaffa tre mot tre.
Oavsett det så kommer de ha samma spelarbudget nästa säsong. 42 miljoner.Vikas skrev:Det finns ju en anledning till att Växjö har över 250 miljoner i skulder till kommunen. Och den siffran var aktuell redan 2013.
Ni kan ju gissa på huruvida de pengarna kommer betalas tillbaka eller inte. Hah!
BMattias_87 skrev:Skulle vara en jäkligt bra värvning.Celes skrev:Är det bara jag som hade dragit en runk om vi hade landat Erik Christensen?
Han är en bra värvning men center, och det behövs väl inte enligt Jocke
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ni som följer juniorhockeyn lite närmre, hur bra har Robin Jensen varit? Ser man till stats har han verkligen en solid backlogg av bra säsonger men det är som vanligt otroligt svårt att bedöma insatser enkom efter statistik.
-
Ruskigt bra i slutspelet. Hade det tufft när laget hade det tufft, men högstanivån är grymt bra.-daniel- skrev:Ni som följer juniorhockeyn lite närmre, hur bra har Robin Jensen varit? Ser man till stats har han verkligen en solid backlogg av bra säsonger men det är som vanligt otroligt svårt att bedöma insatser enkom efter statistik.
Kan ta stora kliv säsongen som kommer, hoppas han får stå några matcher.
I övrigt känns målvaktssidan ända ner till J18 bra, Filip Larsson inledde bra i J20, speciellt i Ryssland. Daniel Rosengren är en stor ung målvakt, född -99 men redan i J20 f r o m i år.
- -daniel-
Ah, tack för bra feedback.JulesAttar skrev:Ruskigt bra i slutspelet. Hade det tufft när laget hade det tufft, men högstanivån är grymt bra.-daniel- skrev:Ni som följer juniorhockeyn lite närmre, hur bra har Robin Jensen varit? Ser man till stats har han verkligen en solid backlogg av bra säsonger men det är som vanligt otroligt svårt att bedöma insatser enkom efter statistik.
Kan ta stora kliv säsongen som kommer, hoppas han får stå några matcher.
Låter helt klart som en spännande målvakt som under rätt förutsättningar kan blomma ut till en duktig SHL-keeper. Låt oss hålla tummarna!
-
DRC skrev:Oavsett det så kommer de ha samma spelarbudget nästa säsong. 42 miljoner.Vikas skrev:Det finns ju en anledning till att Växjö har över 250 miljoner i skulder till kommunen. Och den siffran var aktuell redan 2013.
Ni kan ju gissa på huruvida de pengarna kommer betalas tillbaka eller inte. Hah!
Enligt vilka källor kommer de endast ha 42milj i spelarbudget?
Kan inte tänka mig att alla av dessa:
Rosén
Hjalmarsson
Hilding
Palola
Kiiskinen
Leino
Everberg
Reddox
Hennesy
Köper en lön som är under deras marknadsvärde? Eller?
Ser man till Hjalmarsson, Rosén, Palola, kiiskinen och everberg så bör väl alla dessa ligga en bra bit över 250.000/månaden iaf? Eller har Växjö landat superkontrakt på alla sina spelare?
-
Finns nog mer en bara hög lön som de kan locka med i Växjö. Chans på sm guld har nog rätt stor dragningskraft men även fräscha lokaler (där ligger Stockholm efter). Var det inte Everberg som tackade nej till högre lön för att istället spela i Växjö?Stavhoppet skrev:DRC skrev:Oavsett det så kommer de ha samma spelarbudget nästa säsong. 42 miljoner.Vikas skrev:Det finns ju en anledning till att Växjö har över 250 miljoner i skulder till kommunen. Och den siffran var aktuell redan 2013.
Kan inte tänka mig att alla av dessa:
Rosén
Hjalmarsson
Hilding
Palola
Kiiskinen
Leino
Everberg
Reddox
Hennesy
Köper en lön som är under deras marknadsvärde? Eller?
Ser man till Hjalmarsson, Rosén, Palola, kiiskinen och everberg så bör väl alla dessa ligga en bra bit över 250.000/månaden iaf? Eller har Växjö landat superkontrakt på alla sina spelare?
- ALLTID DIF
Japp hörde av en med insyn i deras styrelse att han även kostar 380 000/msunne skrev:Hjalmarsson klar för Växjö...enligt Hawken...
( men ville ha rätt mycket mer !!!! ) har troligtvis fått nått Extra vid sidan av
Tycker det börjar bli sjukt vad hände med kul att lira hockey ?
http://www.vxonews.se/article/nytt-vins ... jo-lakers/Stavhoppet skrev:DRC skrev:Oavsett det så kommer de ha samma spelarbudget nästa säsong. 42 miljoner.Vikas skrev:Det finns ju en anledning till att Växjö har över 250 miljoner i skulder till kommunen. Och den siffran var aktuell redan 2013.
Lär väl vara inklusive arbetsgivaravgift etc men runt 300 i månaden är ju också pengar, även om vi andra får över hälften av de pengarna. En kostnad på 380 ger spelaren strax under 150. Tung konkurrens med länder med lägre skattetryck.ALLTID DIF skrev:Japp hörde av en med insyn i deras styrelse att han även kostar 380 000/msunne skrev:Hjalmarsson klar för Växjö...enligt Hawken...
( men ville ha rätt mycket mer !!!! ) har troligtvis fått nått Extra vid sidan av
-
Malto skrev:Lär väl vara inklusive arbetsgivaravgift etc men runt 300 i månaden är ju också pengar, även om vi andra får över hälften av de pengarna. En kostnad på 380 ger spelaren strax under 150. Tung konkurrens med länder med lägre skattetryck.ALLTID DIF skrev:Japp hörde av en med insyn i deras styrelse att han även kostar 380 000/msunne skrev:Hjalmarsson klar för Växjö...enligt Hawken...
Hoppas du har rätt, hörde dock från 2 olika håll att han hade över 300 i lön så tillkommer alla övriga kostnader för Växjö.
Intressant att läsa deras vaxjonews tvivlar dock ändå på att de kan få in alla de spelarna under 42milj men om de lyckas så får man väl lyfta på hatten och gratulera.
Om man räknar att de ska ha
3 målvakter
8 backar
15 FW
Under kontrakt så gör det 26 spelare.
42milj/26 = 1.615.283 om året/spelare
Delar vi då det med 12 (vet dock inte hur många av spelarna som har över 12 månader men ändå.
Så får vi medellönen till 134.615 kr.
Personligen tycker jag att det låter väldigt billigt men samtidigt så kanske de som sagt har lyckats väldigt väl i förhandlingar med tex Kiiskinen och Rosen så dessa ligger under 200?
Pengar hit o dit ! Vad kan komma ut av lönekrisen hos 8 KHL lagStavhoppet skrev:Malto skrev:Lär väl vara inklusive arbetsgivaravgift etc men runt 300 i månaden är ju också pengar, även om vi andra får över hälften av de pengarna. En kostnad på 380 ger spelaren strax under 150. Tung konkurrens med länder med lägre skattetryck.ALLTID DIF skrev:Japp hörde av en med insyn i deras styrelse att han även kostar 380 000/msunne skrev:Hjalmarsson klar för Växjö...enligt Hawken...
Hoppas du har rätt, hörde dock från 2 olika håll att han hade över 300 i lön så tillkommer alla övriga kostnader för Växjö.
Intressant att läsa deras vaxjonews tvivlar dock ändå på att de kan få in alla de spelarna under 42milj men om de lyckas så får man väl lyfta på hatten och gratulera.
Om man räknar att de ska ha
3 målvakter
8 backar
15 FW
Under kontrakt så gör det 26 spelare.
42milj/26 = 1.615.283 om året/spelare
Delar vi då det med 12 (vet dock inte hur många av spelarna som har över 12 månader men ändå.
Så får vi medellönen till 134.615 kr.
Personligen tycker jag att det låter väldigt billigt men samtidigt så kanske de som sagt har lyckats väldigt väl i förhandlingar med tex Kiiskinen och Rosen så dessa ligger under 200?
http://www.expressen.se/sport/hockey/kh ... kastas-ut/