Ny arena?
-
Re: Ny arena?
Hade väl varit trevligt om de fixa en "b hall" med direkt anslutning till Globen för träning så slipper spelarna flytta runt massa. Fanns väl till och med en period när spelarna fick åka buss ombytta till isträningen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Annexet är redan förberedd för att kunna vara B-hall.Benjamin L. Willard skrev:Hade väl varit trevligt om de fixa en "b hall" med direkt anslutning till Globen för träning så slipper spelarna flytta runt massa. Fanns väl till och med en period när spelarna fick åka buss ombytta till isträningen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vem är det som har gjort undersökningen? Jag undrar bara hur det kan skilja sig så mycket i tankegångarna gentemot när alliansen styrde?
:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6858919.ab
Är undersökningen klar av vilket alternativ som är lämpligast? Eller är det bara ett konstaterande av att något måste göras?
Jag skulle vilja se att i en eventuell upprustning av Globen (förutom att kvalitativa träningsfaciliteter ingår) att vi får en ordentlig butik vid ingången. Efter mitt besök i Madison Square Garden så tycker jag de har lyckats med just den punkten. Det kändes episkt att plocka ut mina biljetter med musik som spelades i bakgrunden och tv-skärmar som visades i omgivningen av highlights och legender.
Vi som har en sådan vacker historia borde försöka trycka mer på det. Sen har det just NY Rangers mycket att jobba på när det kommer till stämning. De har alla prylar man kan tänka sig, men får trots det mer adrenalinpåslag av att sjunga in vårt lag.
Sen skulle jag gärna önska en lokal för oss fans i anslutning till arena med ändamål för tifoverksamhet och dylikt. Stämning är den viktigaste saker vi har idag och vi borde satsa mer på det. Jag tror att det i slutändan gör så att vi kan sälja fler biljetter.
Jag hade även möjligheten att köpa biljetter via hotellet. Är det något som existerar bland Stockholmshotellen?
:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6858919.ab
Är undersökningen klar av vilket alternativ som är lämpligast? Eller är det bara ett konstaterande av att något måste göras?
Jag skulle vilja se att i en eventuell upprustning av Globen (förutom att kvalitativa träningsfaciliteter ingår) att vi får en ordentlig butik vid ingången. Efter mitt besök i Madison Square Garden så tycker jag de har lyckats med just den punkten. Det kändes episkt att plocka ut mina biljetter med musik som spelades i bakgrunden och tv-skärmar som visades i omgivningen av highlights och legender.
Vi som har en sådan vacker historia borde försöka trycka mer på det. Sen har det just NY Rangers mycket att jobba på när det kommer till stämning. De har alla prylar man kan tänka sig, men får trots det mer adrenalinpåslag av att sjunga in vårt lag.
Sen skulle jag gärna önska en lokal för oss fans i anslutning till arena med ändamål för tifoverksamhet och dylikt. Stämning är den viktigaste saker vi har idag och vi borde satsa mer på det. Jag tror att det i slutändan gör så att vi kan sälja fler biljetter.
Jag hade även möjligheten att köpa biljetter via hotellet. Är det något som existerar bland Stockholmshotellen?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Tror det finns en dold agenda här. I första hand gäller det inte stockholmsishockeyns framtid utan de pengar som är låsta i Hovets tomt. Nedanstående skrev jag till idrottsborgarrådet. Kan väl inte säga att det gjorde intryck på den politiska nivån....
Jag har (i min ungdom) sett DIF göra tio mål på AIK tillsammans med 17 000 andra. Bara ståplatser och inget tak. Så började det. På åttiotalet kom Globen eller it-bubblan. Nu skulle det vara företag, sponsorer och loger. Den skräniga ståplatspubliken ville man inte ha. När det fina folket försvann i takt med Stockholmslagens nedgång blev det rätt ödsligt i Globen. DIF flyttade stegvis tillbaka till Hovet. Det krävdes inte så stor publik för att skapa stämning. Med detta vill jag bara säga att en stor arena förutsätter stor publik som bara finns om lagen ligger i topp i högsta serien. DIF var nära att fastna i allsvenskan där AIK nu ligger. Så hockeyn i staden håller inte Globenklass. Globen som enda alternativet riskerar bara att leda till ett finansiellt fiasko. De som varnade för bygget i Solna blev sannspådda. Råsunda revs för tomtens skull. Är det möjligen samma motiv som ligger bakom tanken på att riva Hovet? Däremot behöver Hovet rustas upp och vill man ha fler platser går det bra att riva krogen som tar en hel kortsida. Trappstegen har med åren blivit lite väl höga. Lätt fixat. Finns väl utrymme att bredda huset så att de värsta bunkerkänslan dämpas.
Jag har (i min ungdom) sett DIF göra tio mål på AIK tillsammans med 17 000 andra. Bara ståplatser och inget tak. Så började det. På åttiotalet kom Globen eller it-bubblan. Nu skulle det vara företag, sponsorer och loger. Den skräniga ståplatspubliken ville man inte ha. När det fina folket försvann i takt med Stockholmslagens nedgång blev det rätt ödsligt i Globen. DIF flyttade stegvis tillbaka till Hovet. Det krävdes inte så stor publik för att skapa stämning. Med detta vill jag bara säga att en stor arena förutsätter stor publik som bara finns om lagen ligger i topp i högsta serien. DIF var nära att fastna i allsvenskan där AIK nu ligger. Så hockeyn i staden håller inte Globenklass. Globen som enda alternativet riskerar bara att leda till ett finansiellt fiasko. De som varnade för bygget i Solna blev sannspådda. Råsunda revs för tomtens skull. Är det möjligen samma motiv som ligger bakom tanken på att riva Hovet? Däremot behöver Hovet rustas upp och vill man ha fler platser går det bra att riva krogen som tar en hel kortsida. Trappstegen har med åren blivit lite väl höga. Lätt fixat. Finns väl utrymme att bredda huset så att de värsta bunkerkänslan dämpas.
Kan man säga att DIF:s satsning på ungdomshockey och framförallt Damhockey var det som fick politikerna i Stockholm att slutligen bestämma sig för att satsa på stockholmsishockeyn? För ingenting dåligt kan komma av detta. Det kan liksom bara bli bättre från där vi står just nu.
Enligt förslaget: (Se Årsredovisningen för Djurgården Hockey AB) om ett renoverat Globen så ingår en träningsanläggning för A-Lag, Dam-lag & Juniorverksamhet vilket gör det hela lite mer positivt.
Hoppas bara att träningsanläggningen håller hög internationell klass. Inte bara något "bara för att" bygge som är en temporär lösning.
Hoppas bara att träningsanläggningen håller hög internationell klass. Inte bara något "bara för att" bygge som är en temporär lösning.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Som jag har förstått det är det något slags uppstartsmöte ikväll? Om någon går så får han eller hon väldigt gärna ge en liten sammanfattning av vad som avhandlades.
Någon som var på mötet och kan ge oss en update?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det var inte mer än det vi läst i tidningarna.Kungen skrev:Någon som var på mötet och kan ge oss en update?
- Hovet är för gammalt och måste rivas, håller som mest 10-15 år till
- Globen byggs om till något riktigt bra och DIF Hockey kommer aldrig acceptera någon halvmesyr
- Tanken är att det ska bli två isytor där Hovet ligger idag och att det ska byggas kontor/bostäder ovanpå det
- Kan bli färdigställt 2019/2020
- Tele2 kan i värsta fall bli extraarena (min mardröm) och SHL måste sätta spelschemat låååångt tidigare än vad som görs idag för att vi ska slippa såna problem
Avskaffa tre mot tre.
- Think if...
- Kontakt:
Att bygga om Globen till en bra hockeyarenan kommer kosta mer än att bygga nytt. Å om det inte gör det så kommer det att bli en halvmesyr. Så stora förändringar behövs.
Using Tapatalk
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag har också tänkt att det är så otroligt mycket som behöver göras att det skulle vara billigare att bygga en ny. Jag blir också orolig över denna bild som ska vara "framtiden":Think if... skrev:Att bygga om Globen till en bra hockeyarenan kommer kosta mer än att bygga nytt. Å om det inte gör det så kommer det att bli en halvmesyr. Så stora förändringar behövs.

Ser ju precis ut som idag förutom att man sitter närmare isen. Några saker som måste göras med nya Globen är ju att klacksektionen måste bli enad, alltså ingen övre läktare där. Sedan måste ju etage A bli mycket större än etage B. Det är ju helt ingångar och entreer som också måste flyttas och därför kanske även bygga om hela lobbyn. Blir dyrt.
Avskaffa tre mot tre.
Det finns ju en bild till där halva mittenetaget är avskärmat, det är väl den versionen som är tänkt för oss.
Dock spelar det ju inte staden någon som helst roll vad vi accepterar eller ej. Vad gör vi om dom säger att Hovet rivs och Globen förblir som den ser ut idag? Vi har inget val.Mattias_87 skrev:Det var inte mer än det vi läst i tidningarna.Kungen skrev:Någon som var på mötet och kan ge oss en update?
- Hovet är för gammalt och måste rivas, håller som mest 10-15 år till
- Globen byggs om till något riktigt bra och DIF Hockey kommer aldrig acceptera någon halvmesyr
- Tanken är att det ska bli två isytor där Hovet ligger idag och att det ska byggas kontor/bostäder ovanpå det
- Kan bli färdigställt 2019/2020
- Tele2 kan i värsta fall bli extraarena (min mardröm) och SHL måste sätta spelschemat låååångt tidigare än vad som görs idag för att vi ska slippa såna problem
1. Enad klacksektion (inga etage där).
2. En mekanism som gör att ljudet inte försvinner uppåt i sfären. Gör inget om det är en billig och ful lösning, bara det blir gjort. På något sätt.
3. Har de råd kan de gärna bygga om så att publiken kommer närmare isen. Men detta är det minst viktiga av de tre.
Utan den två översta punkterna kommer DIF hockey att dö, sakta.
2. En mekanism som gör att ljudet inte försvinner uppåt i sfären. Gör inget om det är en billig och ful lösning, bara det blir gjort. På något sätt.
3. Har de råd kan de gärna bygga om så att publiken kommer närmare isen. Men detta är det minst viktiga av de tre.
Utan den två översta punkterna kommer DIF hockey att dö, sakta.
Jag tror tyvärr att den nuvarande Globen-lösningen inte kommer att bli i närheten av så bra som Hovet varit de senaste åren om man får tro vad man läst här och vad som ryktats. Men undrens tid är inte förbi.
Jag gjorde för ett bra tag sedan ett litet dröminlägg i en annan tråd där jag slängt in en modifierad (Djurgårdifierad) version av Verizon Center på den gamla industritomten mellan Östermalms IP och Tennishallarna.
Där finns idag bara ett upplag och storängsvägen är borta längs sträckningen så byggyta skulle finnas. Nu är Capitals hemarena overkill för Svenska behov men placeringen visar i alla fall på att även en så saftig arena skulle vara möjlig utan att sabba stadsbilden.
Bilder:
http://oi58.tinypic.com/xm96op.jpg
Till höger (höger om nya utfarterna från norra länken) ligger en mockup Verizon Center i DIF format. Östermalms-IP ligger utanför bilden till höger. Ursprungsbilden är tagen från visionsbilder om norra Djurgården. Man kan skymta Kungl.Tennishallen precis öster om arenan (uppåt i bilden).
http://oi59.tinypic.com/52nes5.jpg
Infälld variant i Google Earth. Inte så snyggt men det ger en idé om positionen relativt omgivande bebyggelse. Betänk att Storängsvägen (till vänster i bild) inte finns idag.
Slutligen, inuti Verizon Center. Inte för att vi kanske behöver plats för 18.000+ men en stå-klack på de ytorna skulle ju vara mäktigt:

Som sagt, drömma får man.
Jag gjorde för ett bra tag sedan ett litet dröminlägg i en annan tråd där jag slängt in en modifierad (Djurgårdifierad) version av Verizon Center på den gamla industritomten mellan Östermalms IP och Tennishallarna.
Där finns idag bara ett upplag och storängsvägen är borta längs sträckningen så byggyta skulle finnas. Nu är Capitals hemarena overkill för Svenska behov men placeringen visar i alla fall på att även en så saftig arena skulle vara möjlig utan att sabba stadsbilden.
Bilder:
http://oi58.tinypic.com/xm96op.jpg
Till höger (höger om nya utfarterna från norra länken) ligger en mockup Verizon Center i DIF format. Östermalms-IP ligger utanför bilden till höger. Ursprungsbilden är tagen från visionsbilder om norra Djurgården. Man kan skymta Kungl.Tennishallen precis öster om arenan (uppåt i bilden).
http://oi59.tinypic.com/52nes5.jpg
Infälld variant i Google Earth. Inte så snyggt men det ger en idé om positionen relativt omgivande bebyggelse. Betänk att Storängsvägen (till vänster i bild) inte finns idag.
Slutligen, inuti Verizon Center. Inte för att vi kanske behöver plats för 18.000+ men en stå-klack på de ytorna skulle ju vara mäktigt:

Som sagt, drömma får man.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.