Ny arena?
Re: Ny arena?
Prata med en som håller på och säljer tak ( bl.a. Sålde plattorna till Globen ) på matchen mot FBk senast. Jag undra varför man inte lägger ett typ av innertak efter sista nivån med sittplatser. Så det blir bättre akustik. Han sa att det håller inte Globen för." Men man skulle sätta plåtar vid den nivån då skulle det bli ett jävla liv här inne." Varför går det inte göra nån sån lösning inne på Globen? Ialf prova kan inte kosta speciellt mycket och vilket lyft för Globen.
Gott nytt år!
Gott nytt år!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tydligen ska Göteborg bygga en ny stor inomhusarena. Även för hockey.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2759717.ab
-
Verkar bli något liknande som vi har med Globen. Enstaka matcher och eventuellt slutspel kommer Frölunda spela i den nya arenan.Skidlöparn skrev:Tydligen ska Göteborg bygga en ny stor inomhusarena. Även för hockey.
Globen är ju tänkt som evenemangsarena för bra mycket mer än hockey och skulle de sätta upp fasta akustikplattor så skulle folk i publiken bli döva när de kör tex enduro och liknande (plus att alla typer av innertak skulle ställa till det med ventilation/värme).Riktnr08 skrev:Prata med en som håller på och säljer tak ( bl.a. Sålde plattorna till Globen ) på matchen mot FBk senast. Jag undra varför man inte lägger ett typ av innertak efter sista nivån med sittplatser. Så det blir bättre akustik. Han sa att det håller inte Globen för." Men man skulle sätta plåtar vid den nivån då skulle det bli ett jävla liv här inne." Varför går det inte göra nån sån lösning inne på Globen? Ialf prova kan inte kosta speciellt mycket och vilket lyft för Globen.
Gott nytt år!
Flexibla lösningar finns säkert i teorin men det är redan en hyfsad tröskel att ens få dem att vilja lägga is mellan övriga evenemang eftersom det tydligen är så "jobbigt" för arenabolaget så att lägga till andra installationer skulle säkert inte tas emot allt för väl.
Sen tror jag att det skulle räcka med lite reflektorer på de stora väggsektionerna eller pelarna för att få bättre akustik men det ligger väl noll intresse hos ägarna eftersom det inte tillför dem några extra dinarer i skattkistan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2880352.ab
En "ny" Globen, en uppfräschad variant med bland annat skjutbart innertak.
Hovet rivs.
En ny träningsanläggning byggs på behagligt avstånd från Globen.
En "ny" Globen, en uppfräschad variant med bland annat skjutbart innertak.
Hovet rivs.
En ny träningsanläggning byggs på behagligt avstånd från Globen.
Född till sportchef.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Väldigt bra att planen fortfarande är igång. Hoppas inte ännu ett eventuellt maktskifte blockerar även denna plan som senast. Men är ändå lite tveksam till att Globen ska kunna bli bra även för oss, och är det verkligen bra för staden att det bara spelas ishockey där? Kommer ju inte gå att ha en konsert i Globen från Augusti-April
Avskaffa tre mot tre.
En tanke är säkert att tvinga fram en större beläggning på Tele2. Jag kan tänka mig att staden är besviken på att stora akter som U2 fortfarande bokar Globen.Mattias_87 skrev:Väldigt bra att planen fortfarande är igång. Hoppas inte ännu ett eventuellt maktskifte blockerar även denna plan som senast. Men är ändå lite tveksam till att Globen ska kunna bli bra även för oss, och är det verkligen bra för staden att det bara spelas ishockey där? Kommer ju inte gå att ha en konsert i Globen från Augusti-April
- minalman
Är man realist inser man att Stockholm kommer aldrig renovera Hovet till det skick som vi förväntar oss av en modern SHL-arena. Då är det förstås bättre att göra något åt Globen så att den blir en bättre hockeyarena än den är idag.
Jag tycker fortfarande att man borde göra annexet till träningsarena som det var tänkt från början.
Kan man dessutom utnyttja Tele2 bättre under hockeysäsongen så behöver inte Globen ha några konserter alls.
Jag tycker fortfarande att man borde göra annexet till träningsarena som det var tänkt från början.
Kan man dessutom utnyttja Tele2 bättre under hockeysäsongen så behöver inte Globen ha några konserter alls.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Blev glad när jag såg att de ska riva Hovet (för jag förutsatte direkt att man bygger en ny och supermorden HOCKEYONLY-arena)... blev deppig som fan när jag ser att man ska bygga bostäder över vår holy-ground och vi ska lira i j-a golfbollen... Jag står verkligen inte ut med Globen som hockeyarena, den är ett akustiskt failure, man sitter så sjukt långt från rinken, bollen måste vara typ 95% full för att det ska kännas som det är folk och ljud där... sitter 10k på Globen känns det lika öde som när det är 3k på Hovet...
Hoppas de har strålande planer för hur de ska flytta publiken närmare hockeyn och hur man kan skärma av platser snyggt (så det inte ser tomt ut), för vi kommer aldrig dra in 11-13k per match om det inte är slutspel.
Superjävlaorolig!
Hoppas de har strålande planer för hur de ska flytta publiken närmare hockeyn och hur man kan skärma av platser snyggt (så det inte ser tomt ut), för vi kommer aldrig dra in 11-13k per match om det inte är slutspel.
Superjävlaorolig!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- -daniel-
Tror man är helt på det klara med att det kommer krävas relativt radikala förändringar för att få till Globen till en bra hockeyarena, så är inte sådär otroligt orolig. Jag är försiktigt optimistisk; att man lyssnar på respektive supportgrupp är ju av uppenbara skäl helt vital här. Annars gräver man sin egen grav.
EDIT: det är ju dock uppenbart att något måste ske, Hovet har blivit en riktigt sunkig arena (om än charmig) och måste förbättras ur många aspekter.
EDIT: det är ju dock uppenbart att något måste ske, Hovet har blivit en riktigt sunkig arena (om än charmig) och måste förbättras ur många aspekter.
Senast redigerad av -daniel- den 2016-05-25 10:49:30, redigerad totalt 1 gånger.
Jag förstår inte hur de ska lösa problemet med isyta att ta bort en isyta och bygga en ny en bit därifrån. Stockholmshockeyn skulle ju behöva behålla hovet och ändå få en till yta att vara på pga av alla evenemang som är i globen/hovet.
Det är klart som fan, det finns en arena i det där området med lite kultur & charm och den ska man riva, jag spyr på alla "jippo-arenor".
Haha, ditt alias personifierar dig. [WINKING FACE]Caveman skrev:Det är klart som fan, det finns en arena i det där området med lite kultur & charm och den ska man riva, jag spyr på alla "jippo-arenor".
Tycker ändå att det låter lovande, något behöver verkligen hända. Lyckas man anpassa läktare och akustik för hockey är det ändå en rätt kaxig arena när den är upplyst i rätt färger. Så länge de inte förvisar klacken till övre sektion för att kräma ue pengar från raderna längs plexit kan det bli bra.