Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ah, så det var därför kommunen gick in med en massa miljoner i Brynäs för nån vecka sen.
Igen.
Makes sense.
Igen.
Makes sense.
Har de lastat in mer stålar? Förra året fick de väl massa stålar för någon välgörenhet som gick till spelarbudgeten istället.Vikas skrev:Ah, så det var därför kommunen gick in med en massa miljoner i Brynäs för nån vecka sen.
Igen.
Makes sense.
Den här gången är det väl "bara" sponsorer som har pengar öronmärkta för Gunderson redo?mb81 skrev:Har de lastat in mer stålar? Förra året fick de väl massa stålar för någon välgörenhet som gick till spelarbudgeten istället.Vikas skrev:Ah, så det var därför kommunen gick in med en massa miljoner i Brynäs för nån vecka sen.
Igen.
Makes sense.
Det är inte direkt ovanligt att man maskerar kommunal sponsring som "extern finansiär". Så det betyder ingenting.
Kommunala bolag...Vikas skrev:Det är inte direkt ovanligt att man maskerar kommunal sponsring som "extern finansiär". Så det betyder ingenting.
Med tanke på att Urbom nu ersätter Andreas Englunds plats, så finns det bara två lirare kvar för Jockes del att signa det är Mike Sislo och TJ Brennan som MarcusDaze hintade om här inne på forumet förut!
Intressant artikel: BODIN: Fem AHL-spelare jag skulle vilja se i SHL
http://www.hockeysverige.se/uffe-bodin/ ... -se-i-shl/
20% på T. J Brennan låter väldigt optimistiskt, det är ungefär den procentsats jag skulle sätta på att han söker sig till Europa - då antagligen NLA/KHL med en lön vi aldrig skulle kunna matcha. Resten av dem har jag ingen större koll på, men 50-75% på så många spelare med 50-65p föregående säsong får det att framstå som om SHL är på väg att drunkna i transatlantiska stjärnor eftersom 4/5 av dem aldrig verkar ha yttrat ett ord om SHL.Rocky3000 skrev:Intressant artikel: BODIN: Fem AHL-spelare jag skulle vilja se i SHL
Så.. då var det klart att Gunderson går tillbaka till Brynäs. Svårt att hitta en bättre ersättare till Hultström
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vad jag hört var det främst det långa kontraktet som avskräckte DIF; Gunderson ville verkligen signa upp för flera år.
Betyder i vilket fall förmodligen att vi är beredda att lägga en rätt hygglig slant på en bra offensiv back.
Betyder i vilket fall förmodligen att vi är beredda att lägga en rätt hygglig slant på en bra offensiv back.
Ja han är ändå över 30 och lär kosta multum alla tre år. Tror dessutom om han skulle välja oss före Brynäs skulle vi behöva hosta upp mycket mer än Brynäs.-daniel- skrev:Vad jag hört var det främst det långa kontraktet som avskräckte DIF; Gunderson ville verkligen signa upp för flera år.
Skönt att veta att det finns ambitioner i sökandet efter den sista backen iaf.
Tråkigt att vi bara vill skriva kontrakt över 1 år. Skulle alla tveksamma värvningar lyckas så försvinner de direkt. Då står vi där med ny ombyggnad att vänta, varje år.
Avgå Jocke.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det är otroligt ambivalent det där; tycker man har sett relativt många exempel på långa kontrakt där spelaren ifråga lutar sig tillbaka en aning och inte ger allt i alla lägen för man vet att man ändå har "sitt på det torra" framöver. Ett 1-års kontrakt ger spelaren en positiv push framåt och mer eller mindre ett tvång att man skall prestera.B.I.B.A skrev:Tråkigt att vi bara vill skriva kontrakt över 1 år. Skulle alla tveksamma värvningar lyckas så försvinner de direkt. Då står vi där med ny ombyggnad att vänta, varje år.
Naturligtvis är det högst individuellt hur en spelare agerar men jag är generellt rätt positivt till att ge redan etablerade spelare 1-års kontrakt, och sen unga lovande utvecklingsbara spelare längre kontrakt.
- DIF_Soldier
Vet inte om du märkt det, men kontraktslängd har ingen som helst betydelse i den här ligan. Klubben får en slavsumma och en "ursäkt" av spelaren i fråga som mest. "Jag vet att vi sa tre år, men asså... NHL, ehehe... Ni... Ni fattar, va?"B.I.B.A skrev:Tråkigt att vi bara vill skriva kontrakt över 1 år. Skulle alla tveksamma värvningar lyckas så försvinner de direkt. Då står vi där med ny ombyggnad att vänta, varje år.
Alla kontrakt är i praktiken hederslösa, "Kom-och-gå-som-du-vill"-kontrakt. Så även i Gundersons fall. Han drar om han känner för't.
Så ettårskontrakt är inte tråkigt. Tycker det tvärtom är sunt att som klubb inte ljuga för sig själva.
Säg den glädje som varar
Skillnaden är att en spelare med ett kontrakt på 3 år inte lämnar för en konkurrent utan vår tillåtelse. Går inte att göra så mycket åt att spelarna vill till KHL eller NHL, men knappast hållbart att spelare utifrån kommer hit och gör succé och sedan har vi ingen chans att bjuda över LHC, Frölunda etc.
Avgå Jocke.