Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Urbom för 180-200k hade jag kanske accepterat inför fjolåret då han var eftertraktad och som många trodde, en riktigt bra spelare.
Efter att ha sett honom i ett 10tal matcher under säsongen så tycker jag absolut inte att han är värd 180-200k. 130-150k är vad jag som hypotetisk helt frilansande sportchef hade accepterat.
Angående det här med löner så förstår jag inte varför man inte kan vara öppen med detta. Det är en sak som SHL verkligen borde ta efter NHL. Där det presenteras exakta uppgifter om lön och kontraktstid.
Kan någon ge ett vettigt svar till varför man håller löner etc bakom stängda dörrar?
Om snickaren frågar mig på jobbet vilken lön jag som elektriker ligger på så är det väll inga bekymmer att svara på det?
Kanske inte är lika känsligt för oss "Svenssons", vad vet jag?
Efter att ha sett honom i ett 10tal matcher under säsongen så tycker jag absolut inte att han är värd 180-200k. 130-150k är vad jag som hypotetisk helt frilansande sportchef hade accepterat.
Angående det här med löner så förstår jag inte varför man inte kan vara öppen med detta. Det är en sak som SHL verkligen borde ta efter NHL. Där det presenteras exakta uppgifter om lön och kontraktstid.
Kan någon ge ett vettigt svar till varför man håller löner etc bakom stängda dörrar?
Om snickaren frågar mig på jobbet vilken lön jag som elektriker ligger på så är det väll inga bekymmer att svara på det?
Kanske inte är lika känsligt för oss "Svenssons", vad vet jag?
Eftersom NHL har lönetak osv så måste ju alla löner vara "offentliga".
Säger som Tobbe, den satt som en smäck. Äntligen en intressant värvning som drar upp pulsen. Plötsligt händer det som man brukar säga.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Skulle även vara intressant om man gjorde inkomsterna mer öppna.
Biljettförsäljning: xx milj.
Reklam: xx milj.
Sovenirer: xx milj.
Kommundoping: xx milj.
Externa finansiärer:xx milj.
Etc.
Sorry för OT.
Etc.
Sorry för OT.
I princip allt det du nämner är ju öppet.Davidsson skrev:Skulle även vara intressant om man gjorde inkomsterna mer öppna.
Etc.
Sorry för OT.
Född till sportchef.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är väl lite av en privatsak vad man tjänar. Vad du eller jag har för lön finns inte heller i något offentligt register, det är något mellan dig och din arbetsgivare.MarcusDaze skrev:Angående det här med löner så förstår jag inte varför man inte kan vara öppen med detta. Det är en sak som SHL verkligen borde ta efter NHL. Där det presenteras exakta uppgifter om lön och kontraktstid.
Avskaffa tre mot tre.
Inkomstuppgifter är iof en offentlig handling hos skatteverket som nära på vem som helst kan begära ut hos skatteverketMattias_87 skrev:Det är väl lite av en privatsak vad man tjänar. Vad du eller jag har för lön finns inte heller i något offentligt register, det är något mellan dig och din arbetsgivare.MarcusDaze skrev:Angående det här med löner så förstår jag inte varför man inte kan vara öppen med detta. Det är en sak som SHL verkligen borde ta efter NHL. Där det presenteras exakta uppgifter om lön och kontraktstid.

https://www.skatteverket.se/omoss/omska ... 03491.html
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Då ser du total årsinkomst ja. Det inräknar vad man haft hos olika klubbar under året och även andra inkomster.AirQ skrev:Inkomstuppgifter är iof en offentlig handling hos skatteverket som nära på vem som helst kan begära ut hos skatteverketMattias_87 skrev:Det är väl lite av en privatsak vad man tjänar. Vad du eller jag har för lön finns inte heller i något offentligt register, det är något mellan dig och din arbetsgivare.MarcusDaze skrev:Angående det här med löner så förstår jag inte varför man inte kan vara öppen med detta. Det är en sak som SHL verkligen borde ta efter NHL. Där det presenteras exakta uppgifter om lön och kontraktstid.
Kan någon ge ett vettigt svar till varför man håller löner etc bakom stängda dörrar?![]()
https://www.skatteverket.se/omoss/omska ... 03491.html
Avskaffa tre mot tre.
INTÄKTERNA är helt publika. Bara att läsa RR.Davidsson skrev:Skulle även vara intressant om man gjorde inkomsterna mer öppna.
Etc.
Sorry för OT.
Din taxerade inkomst är exakt ett ratsit-klick bort. Offentlig handling och absolut ingen privatsak.Mattias_87 skrev:Det är väl lite av en privatsak vad man tjänar. Vad du eller jag har för lön finns inte heller i något offentligt register, det är något mellan dig och din arbetsgivare.MarcusDaze skrev:Angående det här med löner så förstår jag inte varför man inte kan vara öppen med detta. Det är en sak som SHL verkligen borde ta efter NHL. Där det presenteras exakta uppgifter om lön och kontraktstid.
Men en månadslön kan ju inte likställas med taxerad inkomst? Aktievinster och bostadsförsäljningar är väl också en del av inkomsterna? Eller syns sådant på ratsit?DRC skrev:Din taxerade inkomst är exakt ett ratsit-klick bort. Offentlig handling och absolut ingen privatsak.Mattias_87 skrev:Det är väl lite av en privatsak vad man tjänar. Vad du eller jag har för lön finns inte heller i något offentligt register, det är något mellan dig och din arbetsgivare.MarcusDaze skrev:Angående det här med löner så förstår jag inte varför man inte kan vara öppen med detta. Det är en sak som SHL verkligen borde ta efter NHL. Där det presenteras exakta uppgifter om lön och kontraktstid.
Står det i klartext i klubbarnas ekonomiska rapporter vart alla pengar kommer ifrån? De jag e ute efter är hur mycket kommundopningen egentligen betyder för klubbarna.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Rätt löjligt hur en del snackar om en dålig värvning samtidigt som man kopplar det till Urboms höga lön.
Så, den som VET, vad får Urbom i lön av oss? Inga gissningar från galenfågeln eller liknande.
Ett friskhetstecken att Urbom inte vill vara kvar utan istället vill komma till oss.
Så, den som VET, vad får Urbom i lön av oss? Inga gissningar från galenfågeln eller liknande.
Ett friskhetstecken att Urbom inte vill vara kvar utan istället vill komma till oss.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
För mig handlar det inte ett dugg om Urboms lön. Vi har två backplatser kvar och jag hoppades på att få in ett riktigt "förstapar". Urbom spelar i en perfekt värld i ett tredje och är i ärlighetens namn inte särskilt bra helt enkelt. Och Skellefteå släpper honom av en anledning. Dom behåller ju knappast lön om det bara är Urboms beslut. Sen blir det ju knappast bättre av att han högst troligen inte sitter på 60k i månaden direkt.
Man gör skillnad på förvärvsinkomst och inkomst av kapital.Davidsson skrev:Men en månadslön kan ju inte likställas med taxerad inkomst? Aktievinster och bostadsförsäljningar är väl också en del av inkomsterna? Eller syns sådant på ratsit?DRC skrev:Din taxerade inkomst är exakt ett ratsit-klick bort. Offentlig handling och absolut ingen privatsak.Mattias_87 skrev:Det är väl lite av en privatsak vad man tjänar. Vad du eller jag har för lön finns inte heller i något offentligt register, det är något mellan dig och din arbetsgivare.MarcusDaze skrev:Angående det här med löner så förstår jag inte varför man inte kan vara öppen med detta. Det är en sak som SHL verkligen borde ta efter NHL. Där det presenteras exakta uppgifter om lön och kontraktstid.
Står det i klartext i klubbarnas ekonomiska rapporter vart alla pengar kommer ifrån? De jag e ute efter är hur mycket kommundopningen egentligen betyder för klubbarna.
Och återigen intäkterna särredovisas i årsredovisningens resultaträkning.
-
Allla här inne är sportchefer, tydligen. Skärpning.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.