Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
PATRIK.
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PATRIK. »

Jim Morrison skrev:Det finns ju en anledning till att Skellefteå släpper sin högt avlönade back efter första året på hans treårskontrakt om vi säger så.
Kanske passar en större roll i DIF honom bättre. Döm inte en bok efter omslaget.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

Hur tänkte de nu? Inte direkt nån back vi behöver!
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

PATRIK. skrev:Folk är som vanligt sjukligt skeptiska. När Urbom gick till Skellefteå var folk besvikna.

Nu kommer han till oss och folk är ändå besvikna.
Det är så lätt att titta på vad en spelare presterar i ett annat lag och döma helt efter det!
Har folk inte lärt sig att en spelare kan växla upp i DIF?

Vem är den där där backen med rutin och skägg som ni så gärna vill ha menar ni?

Dubbelmoral.

Och sen sitter ni och onanerar till denna spelare under säsongen. Skulle inte förvåna mig det minsta.
Urbom är absolut en bra back. Även om han inte var någon vidare under seriespelet lyfte han sig rejält i slutspelet och var en av Skellefteås bästa backar. Anledningen att jag inte direkt är nöjd är för att killen har en otroligt hög lön och där tror jag chanserna att värva en bra ersättare till Hultström försvann.

Urbom kan säkert passa jätte bra i Djurgården dock hade jag hellre sett att de resursen lades på en annan speltyp.

Sen kanske jag har helt fel och vi fortfarande har en bit kvar tills vi slår i lönetaket.
mb81

Inlägg av mb81 »

PATRIK. skrev:Folk är som vanligt sjukligt skeptiska. När Urbom gick till Skellefteå var folk besvikna.

Nu kommer han till oss och folk är ändå besvikna.
Det är så lätt att titta på vad en spelare presterar i ett annat lag och döma helt efter det!
Har folk inte lärt sig att en spelare kan växla upp i DIF?

Vem är den där där backen med rutin och skägg som ni så gärna vill ha menar ni?

Dubbelmoral.

Och sen sitter ni och onanerar till denna spelare under säsongen. Skulle inte förvåna mig det minsta.
Jag var snarare lättad när han gick till Skellefteå. Tror inte det är samma folk som var besvikna ifjol som är besvikna i år.

Varför är skägg så viktigt? Jag har hellre bra backar med eller utan ansiktshår.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Mjae, detta känns sisådär... Alltså, om han tar en paycut så fine, värt att chansa kanske... men snor han en gedigen lönepost och är "sista kuggen" i defensiven så drar jag ju inte direkt o badar i Sergels fontän.

Himla svårt att sätta en feeling på detta, ytterst liiiite försiktigt positiv kanske... men hade hoppats på något roligare, dock verkar ju marknaden rätt tömd. :/

Jaja, det kanske blir bra. :?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Lätt Kränkt

Inlägg av Lätt Kränkt »

Är försiktigt kränkt...blir nog bra detta:)
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Kul att läsa alla som gör allt till negativt, snart blir det väl "Crosby till DIF" men varför bröt vi med sallinen för att ta in en annan center.
mb81

Inlägg av mb81 »

johan_80 skrev:Kul att läsa alla som gör allt till negativt, snart blir det väl "Crosby till DIF" men varför bröt vi med sallinen för att ta in en annan center.
Jag är negativ här men varit positiv till de flesta värvningarna annars. Tycker fler är positiva än negativa här vilket är konstigt.
Vad gör Urbom till en så bra värvning? Vi lär få spela mycket bp i år.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

johan_80 skrev:Kul att läsa alla som gör allt till negativt, snart blir det väl "Crosby till DIF" men varför bröt vi med sallinen för att ta in en annan center.
Är positiv till alla värvningar förutom denna. Urbom är verkligen dålig alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Jim Morrison skrev:
Lägg till Adam på listan av "questionable" så håller jag också med, övriga ser hyffsat intressanta ut, även om vi helt klart bytt ner oss i många fall jämfört med förra säsongen.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:
På DIF supporters på fb går de bananer över värvningen iaf. Landslagsklass osv. Wtf!
Debacle

Inlägg av Debacle »

Den som påstår sig ens vara lite nöjd över den här värvningen måste först och främst endast gå efter hans meriter, men framför allt aldrig sett grabben lira. Rakt igenom urusel. Dålig på skridskorna, ett hängpsyke utan dess like och katastrof med pucken. Nej, herregud.. Hade det vart en spelare i hela SHL jag inte velat ha hade Urbom absolut den första jag tänkt direkt på.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Inte värt pengarna. Nuff said.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Vi kan inte bara ha offensiva backar likt Hultström o Högström.
Varakas och Urbom är skickliga i defensiven och städar bort allt framför kassen. Axlar mycket istid. Urbom tar en del korkade utvisningar, men vem gör inte det i vårt lag? Hur många gånger skickade t.ex Falk eller Press puckout. Matt i offensiv zon hakningar stup i kvarten. Se till vad vi får in. Ragnarsson var ju verkligen ingen bra back för han gjorde det han skulle. STÄDA bort framför kassen och var en naturlig ledare. Klart Urbom är landslagsklass just eftersom att han har spelat för landslaget och i dagens läge där ingen imponerade och det vart ett praktfiasko så skulle jag inte bli förvånad om han blir uttagen igen med den hårda spelstilen han besitter. Min personliga favorit är Ahlén, han står upp och ger allt hela tiden för laget. Vi saknar fler såna i dagens lag. Fimpen, Honken, Ölvestad, Ragnarsson.
Nu har vi åtminstone Ahlén och Urbom som kommer göra det.
Många stirrar sig blint på att Urbom bara tar utvisningar men han är en som styr upp defensiven. Det lär vi märka om nåt. Nu när vi fått in Reideborn som är en så pass BRA mycket bättre värvning här inne än Urbom så kan jag direkt säga att vi är i akut behov av just Varakas och Urbom för annars med bara utvecklingsbara backar kan det bli en rejäl läcka bakåt om ingen städar framför egen kasse.

Sen lär det minska nåt enormt med pucktapp i egen zon som Hultström och Högström stog för.
Varakas och Urbom kommer inte stå för så mycket poäng framåt, inte ens i närheten av Hultström och Högström. Men motståndarna kommer få det bra mycket jobbigare att ta sig in till målvakt, den saken är säker.

OBS: Ironi på det där gällande Reideborn!

Edit: Kanske fel av mig att uttrycka mig på just det sättet gällande Ragge. Det jag vill dra jämförelser är just ledartypen, ordning i egen zon och hårt material som är nödvändigt även framför egen kasse. Det är vi i behov av.
Senast redigerad av TheForsa den 2016-05-21 13:31:23, redigerad totalt 1 gånger.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Enormt nerköp att gå från Högström till Urbom.

Och till er ovan, ni fattar väl att det inte är samma personer som var missnöjda med att vi missade Urbom ifjol som nu gnäller över att vi får honom? Och att det inte är samma personer som velat ha in en "elak back" som nu gnäller över att få in en?
Senast redigerad av Örnen den 2016-05-21 11:08:23, redigerad totalt 1 gånger.
Låst