Okej säger du så, så är det så . Men varför tror du försäljningen går trögt?Örnen skrev:Heeeelt fel tänk. Man ska aldrig som förening försöka bygga en hausse på sportsliga förväntningar.Bengan08 skrev:Jag tycker nästan lite synd om Jesper Björk. Dålig uppförsbacke han har med våra nyförvärv, inte direkt konstigt att försäljningen av säsongskort går kasst. Men det kanske är vad som krävs för att Jocke och Thomas ska förstå att vi behöver spets/ namn som drar folk. Det tråkiga är att föreningen blir lidande i det långa loppet! Inte långt kvar nu till sista dagen att förnya för att behålla sin plats.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
För att det inte finns någon hausse, knappt ens en viskning om DIF hockey bland de flesta supportrar jag känner. Och det är för att det har varit trött och väldigt dålig stämning på matcherna under flera års tid och den blir bara sämre. Och det har ingenting att göra med om vi signat två spelare med bra stats på eliteprospects att göra eller inte.Bengan08 skrev:Okej säger du så, så är det så . Men varför tror du försäljningen går trögt?Örnen skrev:Heeeelt fel tänk. Man ska aldrig som förening försöka bygga en hausse på sportsliga förväntningar.Bengan08 skrev:Jag tycker nästan lite synd om Jesper Björk. Dålig uppförsbacke han har med våra nyförvärv, inte direkt konstigt att försäljningen av säsongskort går kasst. Men det kanske är vad som krävs för att Jocke och Thomas ska förstå att vi behöver spets/ namn som drar folk. Det tråkiga är att föreningen blir lidande i det långa loppet! Inte långt kvar nu till sista dagen att förnya för att behålla sin plats.

Här inne var det livat! Heja oss, Heja DIF Hockey!
Ge oss typ Kuusela som gillar att spotta in poäng och passar in i vårt spelsätt!
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Såg att Steven Stamkos är free agent till nästa säsong! Kämpa 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Sallinen har bekräftat, i en intervju med Ek, att det blir khl nästa säsong så vi slipper möta honom i Luleå eller dylikt i alla fall.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Alltid nått, han sög ju en stor del av tiden hos oss (speciellt när vi behövde honom som mest) men garanterat skulle han spela som en GUD om han mötte oss, i varje match, varje byte!Benjamin L. Willard skrev:Sallinen har bekräftat, i en intervju med Ek, att det blir khl nästa säsong så vi slipper möta honom i Luleå eller dylikt i alla fall.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Brynäs värvar, Malmö värvar, LHC värvar - när och om kommer DIF värvningarna?!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
När alla andra lag är färdiga så vi kan välja bland resterna.sunne skrev:Brynäs värvar, Malmö värvar, LHC värvar - när och om kommer DIF värvningarna?!
Avgå Jocke.
De har ju redan värvat flertalet, har du missat det?sunne skrev:Brynäs värvar, Malmö värvar, LHC värvar - när och om kommer DIF värvningarna?!
Ryktas om "russin" som är kvar in bara, ersättare för Thoresen och Hultström.
Klara värvningar (kan ha missat nån)
Adam Reideborn
Emil Johansson
Ville Varakas
Juuso Ikonen
Patrik Lundh
Gustav Possler
DIF 4 Ever
Men vi måste in med 1-2 toppspelare till - känns lite tunt annars....eller?Fnatte79 skrev:De har ju redan värvat flertalet, har du missat det?sunne skrev:Brynäs värvar, Malmö värvar, LHC värvar - när och om kommer DIF värvningarna?!
Adam Reideborn
Emil Johansson
Ville Varakas
Juuso Ikonen
Patrik Lundh
Gustav Possler
-
Var ju det han skrev, det jagas ersättare till Thoresen och Hultström.sunne skrev:Men vi måste in med 1-2 toppspelare till - känns lite tunt annars....eller?Fnatte79 skrev:De har ju redan värvat flertalet, har du missat det?sunne skrev:Brynäs värvar, Malmö värvar, LHC värvar - när och om kommer DIF värvningarna?!
Adam Reideborn
Emil Johansson
Ville Varakas
Juuso Ikonen
Patrik Lundh
Gustav Possler
Fredagstrött i huvudet! Vill ha lite namn nu - helt tyst....Benjamin L. Willard skrev:Var ju det han skrev, det jagas ersättare till Thoresen och Hultström.sunne skrev:Men vi måste in med 1-2 toppspelare till - känns lite tunt annars....eller?Fnatte79 skrev:De har ju redan värvat flertalet, har du missat det?sunne skrev:Brynäs värvar, Malmö värvar, LHC värvar - när och om kommer DIF värvningarna?!
Adam Reideborn
Emil Johansson
Ville Varakas
Juuso Ikonen
Patrik Lundh
Gustav Possler
-
Äntligen nåt rykte! Urbom återvänder till oss enligt höken.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... jurgarden/
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... jurgarden/