Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vad har vi värvat hittills? Det är ett jävligt tunnt gäng. Precis som i fotbollen. Men förhoppningsvis så kanske detta gäng visar kämparglöd till skillnad mot pinsamma Pelle o gänget. Det borde finnas kulor i klubben nu. Några lite mer etablerade spets spelare hade vi haft råd med. Ja man får väll hoppas på det bästa. Men inte fan har vi ett starkt lag på pappret.
Trösten är att vi också "förlorat" våra svagaste länkar gentemot fjolårets inledning. Rundqvist, Lundberg, Hage och Norell ut. I år lär våra svagaste länkar (frånsett andramålvakt) heta Hank, Ahlén och Falk - hyfsat bra lägstanivå. Vissa kommer säga att Hank & Ahlén var våra svagaste länkar redan ifjol, men även från den ståndpunkten har vi ett mycket jämnare lag.gaspo skrev:Vad har vi värvat hittills? Det är ett jävligt tunnt gäng. Precis som i fotbollen. Men förhoppningsvis så kanske detta gäng visar kämparglöd till skillnad mot pinsamma Pelle o gänget. Det borde finnas kulor i klubben nu. Några lite mer etablerade spets spelare hade vi haft råd med. Ja man får väll hoppas på det bästa. Men inte fan har vi ett starkt lag på pappret.
Ja det är han säkert, det jag menar är ju om han drar till NHL nästa säsong täcker då den delen vi får upp för lönen osv när han varit här?Örnen skrev:Det är väl rätt självklart att en Emil Johansson är bra mycket billigare än en Ville Varakas till exempel.Jackel skrev:Till att börja med så är detta inte riktat till vår specifika spelartrupp. Jag orkar inte klaga utan låter Jocke göra sitt jobb. Kan däremot plocka fram yxan i vinter, det återstår att se.
När folk säger att man måste tänka ekonomiskt och värva unga talangfulla spelare osv för att inte riskera budgeten osv. Hur fan går det ihop? Speciellt när dom blommar ut och ryker till nhl? Ersättningen är väl inte asbra?
Jag tänker typ på E. Johansson vi värvat, han lär väl inte va svinbillig eftersom det var en jävla dragkamp om honom. Om han sen lyckas ta en plats i nhl så får vi väl bara en 4e del av kakan så att säga?
Jag har tänkt på detta ett bra tag och vill inte va dryg. Vill bara få en förklaring så jag förstår tänket.![]()
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi har väl inte så stort val än att långsiktigt få vår ekonomi bättre så vi kan satsa mer. Jag förstår inte hur vissa inte kan fatta att situationen i SHL är som den är och vi är inte dopade av kommuner mm ? Vad hjälper det och skrika skit mot Jocke och Tjomme?...Jackel skrev:Ja det är han säkert, det jag menar är ju om han drar till NHL nästa säsong täcker då den delen vi får upp för lönen osv när han varit här?Örnen skrev:Det är väl rätt självklart att en Emil Johansson är bra mycket billigare än en Ville Varakas till exempel.Jackel skrev:Till att börja med så är detta inte riktat till vår specifika spelartrupp. Jag orkar inte klaga utan låter Jocke göra sitt jobb. Kan däremot plocka fram yxan i vinter, det återstår att se.
När folk säger att man måste tänka ekonomiskt och värva unga talangfulla spelare osv för att inte riskera budgeten osv. Hur fan går det ihop? Speciellt när dom blommar ut och ryker till nhl? Ersättningen är väl inte asbra?
Jag tänker typ på E. Johansson vi värvat, han lär väl inte va svinbillig eftersom det var en jävla dragkamp om honom. Om han sen lyckas ta en plats i nhl så får vi väl bara en 4e del av kakan så att säga?
Jag har tänkt på detta ett bra tag och vill inte va dryg. Vill bara få en förklaring så jag förstår tänket.![]()
-
Har väldigt svårt att ta det du skriver på allvar.ALLTID DIF skrev:Axel_K skrev:Hank är 26, Ahlén är 28.
De är inga som lägger flippmackor och kommer aldrig att vara det, men att säga att de inte kan bli snabbare är ju bara ett väldigt inkompetent uttalande.
Nu blir det här deras tredje raka säsong i Elitserien, de vet antagligen exakt vad de behöver utveckla. Dessutom har vi en ny tränare som med största sannolikhet kommer få dem att spela lite annorlunda och träna annorlunda därefter plus att han förhoppningsvis vågar bänka dem ifall de inte presterar.
Och kalle anka går på Cokaine på julafton hipp hipp huraaaa
Ingen av dom platsar i Almtunas 4e ens Dom förstör dessutom för att testa junisår i 4e
ska vi inte ha en snabb anfalls hockey eller ????????? och bygga i egna leded herregud öppna ögonen !!!!
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
-
- Moderator
Trots en tydlig tillsägelse, både publikt och via privat meddelande, fortsätter den låga nivån från användaren ALLTID DIF.
Användaren ALLTID DIF har fått en veckas ledigt från forumet.
Användaren ALLTID DIF har fått en veckas ledigt från forumet.
Har Ville Viitaluoma någon klubb för nästa år? Han lär väl inte fortsätta i Örebro eller?
Ja det har han. Och vi lär inte brytit kontraktet med Sallinen för att ta in en center som är klasser sämre.DIFtomppa skrev:Har Ville Viitaluoma någon klubb för nästa år? Han lär väl inte fortsätta i Örebro eller?
Läs mitt första inlägg och sen kan du väl svara igen.Lätt Kränkt skrev:Vi har väl inte så stort val än att långsiktigt få vår ekonomi bättre så vi kan satsa mer. Jag förstår inte hur vissa inte kan fatta att situationen i SHL är som den är och vi är inte dopade av kommuner mm ? Vad hjälper det och skrika skit mot Jocke och Tjomme?...Jackel skrev:Ja det är han säkert, det jag menar är ju om han drar till NHL nästa säsong täcker då den delen vi får upp för lönen osv när han varit här?Örnen skrev:Det är väl rätt självklart att en Emil Johansson är bra mycket billigare än en Ville Varakas till exempel.Jackel skrev:Till att börja med så är detta inte riktat till vår specifika spelartrupp. Jag orkar inte klaga utan låter Jocke göra sitt jobb. Kan däremot plocka fram yxan i vinter, det återstår att se.
Inlägg redigerat. /Moderator
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Du känns mer lätt kränkt än jag...vad ska dom satsa på om inte talangfulla spelare..Visst finns risken att dom försvinner till nhl men vad ska vi göra...vi har ju inte råd med att köpa klara spelare i sinna bästa år ..? Är ju ett moment 22 hela tiden ...så länge SHL ser ut som det gör får vi leva med detta tyvärr:(Jackel skrev:Läs mitt första inlägg och sen kan du väl svara igen.Lätt Kränkt skrev:Vi har väl inte så stort val än att långsiktigt få vår ekonomi bättre så vi kan satsa mer. Jag förstår inte hur vissa inte kan fatta att situationen i SHL är som den är och vi är inte dopade av kommuner mm ? Vad hjälper det och skrika skit mot Jocke och Tjomme?...Jackel skrev:Ja det är han säkert, det jag menar är ju om han drar till NHL nästa säsong täcker då den delen vi får upp för lönen osv när han varit här?Örnen skrev:Det är väl rätt självklart att en Emil Johansson är bra mycket billigare än en Ville Varakas till exempel.Jackel skrev:Till att börja med så är detta inte riktat till vår specifika spelartrupp. Jag orkar inte klaga utan låter Jocke göra sitt jobb. Kan däremot plocka fram yxan i vinter, det återstår att se.
Då var Emil Johansson klar äntligen
iaf enligt shl.se
Skickat från min E6853 via Tapatalk

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Det har varit klart ett tag:Morwin skrev:Då var Emil Johansson klar äntligeniaf enligt shl.se
http://www.difhockey.se/artikel/jvycainvn-1lead/
Victory is sweetest when you've known defeat.
Haha vafan. Bra att appen inte ens är uppdaterad då :p
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag tycker nästan lite synd om Jesper Björk. Dålig uppförsbacke han har med våra nyförvärv, inte direkt konstigt att försäljningen av säsongskort går kasst. Men det kanske är vad som krävs för att Jocke och Thomas ska förstå att vi behöver spets/ namn som drar folk. Det tråkiga är att föreningen blir lidande i det långa loppet! Inte långt kvar nu till sista dagen att förnya för att behålla sin plats.
Heeeelt fel tänk. Man ska aldrig som förening försöka bygga en hausse på sportsliga förväntningar.Bengan08 skrev:Jag tycker nästan lite synd om Jesper Björk. Dålig uppförsbacke han har med våra nyförvärv, inte direkt konstigt att försäljningen av säsongskort går kasst. Men det kanske är vad som krävs för att Jocke och Thomas ska förstå att vi behöver spets/ namn som drar folk. Det tråkiga är att föreningen blir lidande i det långa loppet! Inte långt kvar nu till sista dagen att förnya för att behålla sin plats.