Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Lätt Kränkt
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lätt Kränkt »

Vikas skrev:Trodde det var min grej att vara överdrivet negativ? Nu är ju alla värre än mig!

Butt out, pretenders.
Alla blir vi kränkta på något sätt :(
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Något sämre forward/backuppsättning men bättre tränare. Går nog jämnt ut i min mening, om man ska förenkla.

Däremot har vi på pappret en riktigt usel målvaktsduo. Det oroar mig.
Avgå Jocke.
Lätt Kränkt

Inlägg av Lätt Kränkt »

B.I.B.A skrev:Något sämre forward/backuppsättning men bättre tränare. Går nog jämnt ut i min mening, om man ska förenkla.

Tror du inte vi blir ett jämnare lag om vi får in 2 nya backar och om 4 femman lyfter sig ..då blir det nog lättare för målvakterna än förra året?.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Lätt Kränkt skrev:
B.I.B.A skrev:Något sämre forward/backuppsättning men bättre tränare. Går nog jämnt ut i min mening, om man ska förenkla.

Tror du inte vi blir ett jämnare lag om vi får in 2 nya backar och om 4 femman lyfter sig ..då blir det nog lättare för målvakterna än förra året?.
Spelar vi bättre försvarsspel och har högre puckinnehav så kan vi nog minska trycket på målvakterna, men både Tellan och Adam släppte många billiga puckar förra året. Motståndarna kommer skjuta och skapa lägen oavsett. Känns aldrig bra att snåla på sista utposten.

Spekulerar lite löst nu,

Armalis > Reideborn

Tellan dallrade stundtals förra året och nu är han ett år äldre. Reideborn förmodligen seriens sämsta målvakt förra året. Hoppas det håller, för det bästa vi kan få i januari är väl typ Tyler Plante.

Norell < Emil Johansson
Englund = AOM
AOM ? Ny
Hultström ? Ny
Holm > Westlund
Högström > Varakas

Räknar med en ersättare till Hultström, gärna någon med lite rutin. AOM axlar Englunds mantel, vad blir det för nivå på den som tar AOMs plats? Varakas är nog en bra kille, men kan han ersätta Högströms spel med puck? Tveksamt.

Lehtonen < Possler
Lundberg < Fällström
Alvarez = Lundh
Hage = Johansson
Sallinen = Ljungh
Ljungh > Vejdemo
Vejdemo = Junis
Sörensen > Ikonen
Thoresen > Ny

Förutsätter att den som ska ersätta Thoresen kommer vara på en lägre nivå. Om Ljungh tar Sallinens plats så flyttar vi ev in Vejdemo, som är en duktig spelare men inte likvärdig med Ljungh. Förhoppningsvis kan någon av de yngre få en likvärdig säsong som Vejdemo på hans plats. Ikonen, Lundh och Johansson kommer säkert spela bra, men i bästa fall lika bra som sina föregångare.
Avgå Jocke.
Lätt Kränkt

Inlägg av Lätt Kränkt »

B.I.B.A skrev:
Lätt Kränkt skrev:

Spelar vi bättre försvarsspel och har högre puckinnehav så kan vi nog minska trycket på målvakterna, men både Tellan och Adam släppte många billiga puckar förra året. Motståndarna kommer skjuta och skapa lägen oavsett. Känns aldrig bra att snåla på sista utposten.

Spekulerar lite löst nu,

Armalis > Reideborn

Tellan dallrade stundtals förra året och nu är han ett år äldre. Reideborn förmodligen seriens sämsta målvakt förra året. Hoppas det håller, för det bästa vi kan få i januari är väl typ Tyler Plante.

Norell < Emil Johansson
Englund = AOM
AOM ? Ny
Hultström ? Ny
Holm > Westlund
Högström > Varakas

Räknar med en ersättare till Hultström, gärna någon med lite rutin. AOM axlar Englunds mantel, vad blir det för nivå på den som tar AOMs plats? Varakas är nog en bra kille, men kan han ersätta Högströms spel med puck? Tveksamt.

Lehtonen < Possler
Lundberg < Fällström
Alvarez = Lundh
Hage = Johansson
Sallinen = Ljungh
Ljungh > Vejdemo
Vejdemo = Junis
Sörensen > Ikonen
Thoresen > Ny

Förutsätter att den som ska ersätta Thoresen kommer vara på en lägre nivå. Om Ljungh tar Sallinens plats så flyttar vi ev in Vejdemo, som är en duktig spelare men inte likvärdig med Ljungh. Förhoppningsvis kan någon av de yngre få en likvärdig säsong som Vejdemo på hans plats. Ikonen, Lundh och Johansson kommer säkert spela bra, men i bästa fall lika bra som sina föregångare.
Jag tror allt kommer handla om våran nya tränaren kan få laget att ha bättre puck behandling. Bättre första pass..Han sa i en intervju att han ville ha hög intensiva träningar så att matcherna kändes saktare och spelarna känner att dom får mer tid med puck. Men grymt tråkigt hur det har blivit i svensk hockey och inte kunna bygga ett lag utan att halva laget försvinner.
mb81

Inlägg av mb81 »

Borde inte sista forwarden vara klar men inte presenterad än bara? Annars känns det väl rätt skumt att släppa en så pass bra spelare som Sallinen är även fast han inte gjorde någon bra sista del av säsongen.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

B.I.B.A skrev:
Lätt Kränkt skrev:

Spekulerar lite löst nu,

Armalis > Reideborn

Är inte Tellan en sådan målis som är bäst när han är uttalad 1:a och får stå alla matcher typ. Men han är ju jäkligt bra mentor ändå, hoppas att Jensen från J20 får chansen på att vara båsöppnare bakom Tellan några matcher iaf.

Får hoppas att kroppen på honom håller hela säsongen så tror jag det är rätt lugnt på målisposten.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Fan att brynäs är nära att signa T.Zaborsky. Det skulle absolut vara någon för oss :(

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Morwin skrev:Fan att brynäs är nära att signa T.Zaborsky. Det skulle absolut vara någon för oss :(

Ja, man hade inte direkt tackat nej till Tomáš Záborský precis: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10610

Ska bli otroligt intressant och se vem Jocke väljer att värva in..
Bild
mb81

Inlägg av mb81 »

Morwin skrev:Fan att brynäs är nära att signa T.Zaborsky. Det skulle absolut vara någon för oss :(

Inget för oss enligt Tjomme. Passar förmodligen inte in i vår profil och var väl förmodligen riktigt dyr.
Den där killen som härjade på facebook och skrev ett långt jävla brev till Jocke har skaffat twitter så nu går Tjommes hela dagar att svara på hans gnäll där istället. Men var där han svara iaf.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

mb81 skrev:

Inget för oss enligt Tjomme. Passar förmodligen inte in i vår profil och var väl förmodligen riktigt dyr.
Den där killen som härjade på facebook och skrev ett långt jävla brev till Jocke har skaffat twitter så nu går Tjommes hela dagar att svara på hans gnäll där istället. Men var där han svara iaf.
Fattar inte varför Tjomme svarar, men lite roligt att läsa.
Född till sportchef.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Lite tungt på sillyfronten just nu.

Olli Palola till Växjö och Tomas Zaborsky till Brynäs...

Hoppas att även vi kan få in den klassen på den sista FW så det inte blir en ung lovande kille som har stor potential men kanske om en 3-4 år.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Stavhoppet skrev:Lite tungt på sillyfronten just nu.

Olli Palola till Växjö och Tomas Zaborsky till Brynäs...

Hoppas att även vi kan få in den klassen på den sista FW så det inte blir en ung lovande kille som har stor potential men kanske om en 3-4 år.
Tror Tjocke kommer ta in någon till sportchef som kommer vara "visuell sportchef" med fokus på hur vi ska se ut på isen, i spelbussen, på reklamaffischer och på gymmet. Det i sin tur kommer ta pengar från spelarbudgeten så vi kommer nog få nöja oss med en junior istället för Sallinen.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Örebroarn skrev: Tror Tjocke kommer ta in någon till sportchef som kommer vara "visuell sportchef" med fokus på hur vi ska se ut på isen, i spelbussen, på reklamaffischer och på gymmet. Det i sin tur kommer ta pengar från spelarbudgeten så vi kommer nog få nöja oss med en junior istället för Sallinen.

Finast på och av isen, det är minst lika viktigt som den sportsliga framgången :lol:
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Puckey

Inlägg av Puckey »

Off-topic, såg just att Dany Heatly ryktas till Liiga. Vem kunde ha trott det för ett par år sen.
Låst