Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Sidney Crosby

Re: Kedjorna

Inlägg av Sidney Crosby »

Bautabröl skrev:
rikkard skrev:Vad tycker ni om formationerna Säcken har tänkt använda sig av?

Emil Svelander Andreas Engqvist Morten Ask

Nicklas Danielsson Kristofer Ottosson Niklas Anger

Jimmie Ölvestad Nichlas Falk Crashmash

Fredrik Bremberg C.G. Bautabröl Patric Hörnqvist

Tycker själv att det ser rätt bra ut. En solklar förstakedja, två jämnbra kedjor och en riktigt hygglig fjärdekedja. Det sistnämnda saknades under det förra året och var en bidragande orsak till att vi inte orkade matcherna igenom.
Ser riktigt bra ut faktiskt!

Klart, men laget hade sett grymt mycket bättre ut med mig (Sidney Crosby) ;)
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Sidney Crosby skrev:
Bautabröl skrev:

Emil Svelander Andreas Engqvist Morten Ask

Jimmie Ölvestad Nichlas Falk Crashmash

Fredrik Bremberg C.G. Bautabröl Patric Hörnqvist

Tycker själv att det ser rätt bra ut. En solklar förstakedja, två jämnbra kedjor och en riktigt hygglig fjärdekedja. Det sistnämnda saknades under det förra året och var en bidragande orsak till att vi inte orkade matcherna igenom.
Ser riktigt bra ut faktiskt!
Klart, men laget hade sett grymt mycket bättre ut med mig (Sidney Crosby) ;)
Hehe... Hade du inte lirat i Pittsburgh så hade du självklart lirat förstecenter och petat den där tjockisen C.G. :D
Användarvisningsbild
rollestolz

nja

Inlägg av rollestolz »

Verkar trögt med nisse http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=258553

Djurgården bara måste upp ur diket och blir stort och starkt igen, säger Niklas Anger.
http://www.city.se/sport/ishockey/1.783 ... hemma-bast
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Så då rök Holmqvist, tydligen va det inte som jag trodde utan att det va "Han som va man i huset" :)

Får man ju bara hoppas på Tjärna(om han kan spela) och Ekman.
Vet att vi inte ska jämföra oss mot Frölunda m.fl, men är ju skrämmande att se skillnaden på värvningar/lagen frågan är om vi nånsin kommer upp i den kalibern när det gäller vår trupp. Bara att hoppas....

Ska bli kul att se när de möts under säsongen om det verkligen är så jävla stor skillnad. Ska jag vara ärlig så tror jag inte det, vi har alltid spelat bra mot de "bättre" lagen.

Ngn som vet vilka DIF satsar på för värvningar om inte Ekman/Tjärna skriver på?

Finns det några andra rykten???
There is no I in TEAM!!!!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Hoppas att Djurgården skriver träningskontrakt med Tjärnqvist, då är vi iallafall försäkrade om att vi får honom om det blir Elitserien för han. Nisse har jag faktiskt gett upp just nu, det vore för bra för att vara sant i fall han kritade på. Då känns Hagos mer realistiskt.

http://www.expressen.se/1.783550
100% DJURGÅRDSJ***L
JJ
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Tjärna - rakryggat, jäkligt rakryggat!!! Respekt! :D :D
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Andy skrev:

Christian Eklund Andreas Engqvist Morten Ask

Jimmie Ölvestad Nichlas Falk Dick Axelsson

Fredrik Bremberg Pär Bäcker Patric Hörnqvist

Byt plats på Ölvestad och Danielsson
Jag tror inte att formationerna kommer se likadana ut när serien startar, Säcken sade dock att "till viss del" kan laget se likadant ut. Jag tror att kedjorna med Linkan-Bäcker-Hörnqvist och Fimpen - Ask - Engqvist är solklara redan nu men att de andra två kan komma att ändra sig. Vill helst se Anger med Falk och Danielsson, men men.
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Nu missade vi ännu ett riktigt bra nyförvärv i M.holmqvist, Vi MÅSTE ligga i hårdare om vi ska kunna va med om en plats i slutspelet.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Fricke skrev:Frölunda:

Kallio
Nordqvist
Johnsson
Holmqvist
Holmqvist
Sundin
Kariya
Morrison
Söderholm
Kahnberg

Djurgården:

Bremberg

Det är sån fruktansvärd klassskillnad mellan dessa båda lag att det är helt LÖJLIGT. Holmqvist hade gett en strimma hopp men säsongen känns nu helt jävla meningslös.
Vet inte om det är så himla kloka värvningar Frölunda har gjort. Precis som LHC har dom en trupp full med spelare som vill ha mycket speltid...
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Jag håller med om att det känns trist. Mycket trist.
Jämför jag spelare för spelare mellan VF och DIF slår dom oss på VARJE postition. Kallio-Linkan känns jämna, men Kallios register är större och han gör i princip lika mycket poäng/mål som Linkan, jobbar hårdare och är yngre.

Kallio, Niklas Andersson, Morrison, Nordqvist, Holmqvist, Kariya,Kahnberg....bakom detta finns i princip bara klassbackar som Söderholm, Sundin, Holmqvist, Mäntyle mfl.

Dom lever således inte på två spelare offensivt ( Linkan och Hörnqvist).
Tragiskt att vi halkat såhär långt efter.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Tragiskt vet jag inte om jag skulle det kalla det, men helt klart är det inte bra det är bara att konstatera att vi är mil efter i löneutvecklingen.

Sen tycker jag att du gör en konstig jämförels mellan två spelar som enligt mig är två olika spelartyper, så för mig blir det väldigt konstigt att jämföra Linkan och Kallio. Men du har din syn på det och måste säga att det uppskattas att läsa dina inlägg då det i alla fall oftast står något vettigt till skillnad från många andra.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Johnson och Sundin blir inte yngre och snabbare. Dom lirar klokt, men ibland räcker inte det. Dom ser jag inte som några större skicliga spelare.

Morrison är skadebenägen, så frågan är om han lirar eller rehab-tränar.

Dom har 14 forwards till 12 platser, Mikael Johansson blir säkerligen petad. Men vem den andra är återstår väl. Varför dom värvade just Mikael är det nog ingen som förstår.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tycker laget känns ganska intressant. Printz har en jävla bra inställning, och spelar inte där plånboken blir störst. Samma sak med Anger som verkar vara en väldigt härlig kille.

Samtidigt ser de första rapporterna bra ut, och det verkar som om laget trivs bra tillsammans. Fernas skitsnack om att juniorerna skulle vara dryga är det värsta jag hört. En av flera dåliga anledningar han nämde till att han lämnade DIF.

Inga pengakåta horor, känns bra det här!
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

snackas så mycke om ferna? att han stod i klacken lämnar dif för att han vill vinna något? vad är sant? vad är falskt? har bara hört rykten :?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Enligt Kvällsposten så är Ekman klar för Khimik i ryska ligan. Då hans årslön landar på 14miljoner+bonusar.

Mikael Tellqvist är orolig över att DIF inte lyckas locka hem dom spelarna som dom fostrat genom åren.
Skriv svar