Operation publikstöd!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
rated_x

Operation publikstöd!

Inlägg av rated_x »

Här startar jag en tråd om hur vi... fansen.. kan hjälpa Djurgården Hockey att få publik på matcherna.??

Jag vet att vi kan hjälpa DIF på alla sätt å vis.
Genom att gå å se matcher..

Jag har läst att personer här inne på forumet inte tänker köpa ses kort å så..

Varför? DIF har för dåligt lag heter det.. Det blir kvalserien OSV.

Varför? Hade folk gått på matcherna hade vi aldrig vart i denna sits.

VI ligger på minuskapital efter den gångna säsongen.

Det jag egentligen vill ha ut av denna tråd är vad vi fansen kan göra för att hjälpa DIF.. så att folk vill gå å se matcherna..
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Bra sagt, jag fattar inte folk som inte gör de? Även om vi skulle åka ner i allsvenskan skulle jag köpa ses-kort, ALLTID OAVSÄTT!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jag tycker att det är för få matcher i Elitserien. När det börjar närma sig 100 st i grundserien kommer ett säsongskort att införskaffas...
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Gå på matcherna !

Inlägg av Frasse »

Det ni har missat är att Djurgårdens IF (oavsett idrott) alltid har omgett sig av medgångs supportrar.
Så det är på intet sätt förvånande att folk kommer med både den ena och den andra ursäkten för att inte köpa säsongskort.

Den dagen någon lyckas med att få invånarna i Stockholm med omnejd att inse att det inte finns något vackrare eller mer värmande än att gå och bevittna Djurgården spela ja den dagen får vi riktiga supportrar en ny helgdag.

Tyvär lyckades Åke Bergendahl och hans anhang allt för väl med sitt uppsåt att få bort oönskade supportrar ifrån Globen/Hovet.
Allt för många av dem som brann frö Djurgården på den tiden har fortfarande inte kommit över känslan att inte vara önskvärda.

Djurgården anno 2007 och Järnkaminerna anno 2007 har idag ett mycket gott samarbete och jobbar så vitt jag har förstått mycket med att utveckla detta samarbete.
Detta visade sig inte minst i slutet av den gångna säsongen när det helt plötsligt var sån stämning på läktarna på Globen/hovet att man nästan trodde sig vara tillbaka på 80-talet.

Oavsett om man är slipsjävel, fjunig tonåring, barnfamilj eller helt enkelt bara Djurgårdsjävel så är det för Djurgårdens skull viktigt att man tar sig i kragen och går på matcherna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Re: Gå på matcherna !

Inlägg av Bautabröl »

Frasse skrev:Tyvär lyckades Åke Bergendahl och hans anhang allt för väl med sitt uppsåt att få bort oönskade supportrar ifrån Globen/Hovet. Allt för många av dem som brann frö Djurgården på den tiden har fortfarande inte kommit över känslan att inte vara önskvärda.
Hela inlägget är mycket bra skrivet, men jag citerar här bara en väsentlig del av skrivelsen.

Hur ska dessa lockas tillbaka?
gulgul

Inlägg av gulgul »

Kommer ändå gå på matcher jag med oavsett fall vi spelar i div 4 !
DIF ALLTID OAVSETT! FÖR EVIGT DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

gulgul skrev:Kommer ändå gå på matcher jag med oavsett fall vi spelar i div 4 !
DIF ALLTID OAVSETT! FÖR EVIGT DJURGÅRDEN!
Det är bra! Men hur ska de övriga som Frasse nämner i sitt inlägg lockas tillbaka?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Måste säga det, att hela Stockholm har fantamej bara Medgångs supportrar!

Hur många går på gnagets matcher i Hockeyn?
Och i Hammarby da?

Folk måste förstå att det finns bara ett Djurgården och det kanske man måste ta vara på innan det försvinner.

Synd att det inte finns mer än en del här inne, som skulle följa DIF i vått och torrt! Stor eloge till alla er!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

stolpskott skrev:Måste säga det, att hela Stockholm har fantamej bara Medgångs supportrar!

Hur många går på gnagets matcher i Hockeyn?
Och i Hammarby da?

Folk måste förstå att det finns bara ett Djurgården och det kanske man måste ta vara på innan det försvinner.

Synd att det inte finns mer än en del här inne, som skulle följa DIF i vått och torrt! Stor eloge till alla er!
Vi följer DIF i vått och torrt! Vissa kanske följer handboll mer än hockeyn och vissa ser mer fotboll.
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

Som ni alla vet så är ju Stockholm invaderat av diverse landsortsbor, det rör sig om allt från norrläninngar till göteborgare.
Denna säsong så har jag tänkt ta med mig så många polare som möjligt till DIF:s matcher, även de som inte är djurgårdare. Det genererar ju hursomhelst en del välkommet kapital, och med en större publik ökar även intresset för potentiella framtida sponsorer.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Fritiof skrev:Som ni alla vet så är ju Stockholm invaderat av diverse landsortsbor, det rör sig om allt från norrläninngar till göteborgare.
Denna säsong så har jag tänkt ta med mig så många polare som möjligt till DIF:s matcher, även de som inte är djurgårdare. Det genererar ju hursomhelst en del välkommet kapital, och med en större publik ökar även intresset för potentiella framtida sponsorer.
*applåder*
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Fritiof skrev:Som ni alla vet så är ju Stockholm invaderat av diverse landsortsbor, det rör sig om allt från norrläninngar till göteborgare.
Helt suveränt Fritiof!
tobwid

ses kort!

Inlägg av tobwid »

vafan det kostar 1300 kr för ses kort i klacken, och det är fan inte mycket! så om man nu kallar sig djurgårdare så tycker jag att man ska köpa ses kortet i klacken! även för stämningens skull!!
The only thing that´s worse then one is none!

Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
rated_x

Re: Gå på matcherna !

Inlägg av rated_x »

Frasse skrev:Det ni har missat är att Djurgårdens IF (oavsett idrott) alltid har omgett sig av medgångs supportrar.
Så det är på intet sätt förvånande att folk kommer med både den ena och den andra ursäkten för att inte köpa säsongskort.

Den dagen någon lyckas med att få invånarna i Stockholm med omnejd att inse att det inte finns något vackrare eller mer värmande än att gå och bevittna Djurgården spela ja den dagen får vi riktiga supportrar en ny helgdag.

Tyvär lyckades Åke Bergendahl och hans anhang allt för väl med sitt uppsåt att få bort oönskade supportrar ifrån Globen/Hovet.
Allt för många av dem som brann frö Djurgården på den tiden har fortfarande inte kommit över känslan att inte vara önskvärda.

Djurgården anno 2007 och Järnkaminerna anno 2007 har idag ett mycket gott samarbete och jobbar så vitt jag har förstått mycket med att utveckla detta samarbete.
Detta visade sig inte minst i slutet av den gångna säsongen när det helt plötsligt var sån stämning på läktarna på Globen/hovet att man nästan trodde sig vara tillbaka på 80-talet.

Oavsett om man är slipsjävel, fjunig tonåring, barnfamilj eller helt enkelt bara Djurgårdsjävel så är det för Djurgårdens skull viktigt att man tar sig i kragen och går på matcherna.
det är inget jag har missat utan det är snarare något jag vill förändra.. och håller med dig angående slutet av säsongen då var det ett bra tryck.. det är de vi måste försöka uppehålla.. och dom som kan ordna det e bara vi fansen.
hamous

Inlägg av hamous »

Alltså det är en jävligt jobbig situation för en sån som mig.
17 år, bor i Märsta 4 mil norr om Sthlm, jag går i gymnasiet, tränar Am fotboll själv.
Jag har råd att köpa ett kort, men jag har inte råd / tid att åka in på matcherna, äta och åka hem igen.

Jag har verkligen ingen lust att åka in till stan och hem igen utan att ha råd att slösa några pengar alls och det hela förstörs av alla jävla matcher.

Funderar på att försöka köpa ett säsongskort och dela med en polare, så man åker varannan match.
Skriv svar