Så är det nog. Och den som påstår att man själv skulle gjort nåt annat ljuger. Och krasst, Schweiz går ju också att bo i....jaccan skrev:Familjen bodde väl i Stockholm tillsammans med Thoresen, men har uppenbarligen inte trivits och därmed flyttat hem till Norge. Och då spelar det ingen större roll för Thore om han bor i Stockholm eller Schweiz antar jag för familjen kommer inte vara med honom ändå, därav går han till Schweiz för flera extra miljoner som vi omöjligen kan matcha.ciirree skrev:Hela Thoresen-soppan gör mig besviken. Hans uttalanden har hela tiden varit luddiga och man har inte riktigt fått något grepp om vad han vill.
Familjen ville hem - då kontrar han med att flytta 200 mil längre bort.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
i sådant fall i dina ögon och öron ljuger jagMalto skrev:Så är det nog. Och den som påstår att man själv skulle gjort nåt annat ljuger. Och krasst, Schweiz går ju också att bo i....jaccan skrev:Familjen bodde väl i Stockholm tillsammans med Thoresen, men har uppenbarligen inte trivits och därmed flyttat hem till Norge. Och då spelar det ingen större roll för Thore om han bor i Stockholm eller Schweiz antar jag för familjen kommer inte vara med honom ändå, därav går han till Schweiz för flera extra miljoner som vi omöjligen kan matcha.ciirree skrev:Hela Thoresen-soppan gör mig besviken. Hans uttalanden har hela tiden varit luddiga och man har inte riktigt fått något grepp om vad han vill.
Malto skrev:Så är det nog. Och den som påstår att man själv skulle gjort nåt annat ljuger. Och krasst, Schweiz går ju också att bo i....jaccan skrev:Familjen bodde väl i Stockholm tillsammans med Thoresen, men har uppenbarligen inte trivits och därmed flyttat hem till Norge. Och då spelar det ingen större roll för Thore om han bor i Stockholm eller Schweiz antar jag för familjen kommer inte vara med honom ändå, därav går han till Schweiz för flera extra miljoner som vi omöjligen kan matcha.ciirree skrev:Hela Thoresen-soppan gör mig besviken. Hans uttalanden har hela tiden varit luddiga och man har inte riktigt fått något grepp om vad han vill.
Till skillnad från i Stockholm kan du även bo (riktigt) bra där utan att behöva köpa ditt boende.
Haha. Det är ju rätt subjektivt så visst kan det vara så.johan_80 skrev:i sådant fall i dina ögon och öron ljuger jagMalto skrev:Så är det nog. Och den som påstår att man själv skulle gjort nåt annat ljuger. Och krasst, Schweiz går ju också att bo i....jaccan skrev:Familjen bodde väl i Stockholm tillsammans med Thoresen, men har uppenbarligen inte trivits och därmed flyttat hem till Norge. Och då spelar det ingen större roll för Thore om han bor i Stockholm eller Schweiz antar jag för familjen kommer inte vara med honom ändå, därav går han till Schweiz för flera extra miljoner som vi omöjligen kan matcha.ciirree skrev:Hela Thoresen-soppan gör mig besviken. Hans uttalanden har hela tiden varit luddiga och man har inte riktigt fått något grepp om vad han vill.
Ärligt talat så är det ganska pinsamt att vissa klankar ner på Thoresen. Seriöst? Ni borde istället lägga er ner på alla fyra och tacka honom enormt för att han kom hit en säsong. Han ville hjälpa till nu när det börjar byggas nytt och det har han definitivt gjort, även om det bara var för en säsong. Han har aldrig påstått att han ska vara här i flertalet år på raken vad jag vet? Han har visat på och utanför isen vad som gäller. Han har visat i gymmet och på träningscykeln vad som krävs. Det är bara att hoppas på att dom yngre spelarna har tagit detta till sig och på allvar tar efter Thore.
Nu får man ju hoppas att han återvänder när han är klar i Schweiz, vilket inte är en omöjlighet.
Nu får man ju hoppas att han återvänder när han är klar i Schweiz, vilket inte är en omöjlighet.
-
Folk är väl mer irriterade på saker han sagt? Tror ingen inte är tacksam för det han gjorde för oss under den förra säsongen, men så han uttryckte sig så fick i alla fall jag känslan att han bröt kontraktet med oss för att hans familj skulle flytta hem till Norge. Sen skriver han på för Schweiz? Det för mig låter underligt, som han inte varit helt uppriktig. Hellre att han säger att han inte vill tjäna dåliga pengar i DIF medans han fortfarande är en bra hockeyspelare. Sen vet ju ingen förutom Thoresen själv hela sanningen.daaviid skrev:Ärligt talat så är det ganska pinsamt att vissa klankar ner på Thoresen. Seriöst? Ni borde istället lägga er ner på alla fyra och tacka honom enormt för att han kom hit en säsong. Han ville hjälpa till nu när det börjar byggas nytt och det har han definitivt gjort, även om det bara var för en säsong. Han har aldrig påstått att han ska vara här i flertalet år på raken vad jag vet? Han har visat på och utanför isen vad som gäller. Han har visat i gymmet och på träningscykeln vad som krävs. Det är bara att hoppas på att dom yngre spelarna har tagit detta till sig och på allvar tar efter Thore.
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Skälet till att han spelade här för en bråkdel av sin khl-lön var att försöka kombinera familjeliv och hockey. Nu flyttar familjen hem eftersom det inte kändes rätt för dem och ska Thoresen ändå pendla om helgerna gör han det hellre för tredubbel lön i Schweiz, tycker att det framgick rätt tydligt när han bröt med oss att han inte kände sig klar med sin utlandskarriär (sen hade jag hoppats att det skulle innebära Storahamar halva säsongen och tillbaks till oss). Sen var det väl rätt tydligt under säsongen att Thoresen var besviken över hur SHL utvecklats jämfört med andra ligor med kritik mot såväl domare, disciplinnämnd och i viss mån även lagets insatser. Vi håller på att bli ifrånsprungna och måste hitta en väg att åtminstone hålla Schweiz inhemska liga bakom oss.jarnkamin136 skrev:Folk är väl mer irriterade på saker han sagt? Tror ingen inte är tacksam för det han gjorde för oss under den förra säsongen, men så han uttryckte sig så fick i alla fall jag känslan att han bröt kontraktet med oss för att hans familj skulle flytta hem till Norge. Sen skriver han på för Schweiz? Det för mig låter underligt, som han inte varit helt uppriktig. Hellre att han säger att han inte vill tjäna dåliga pengar i DIF medans han fortfarande är en bra hockeyspelare. Sen vet ju ingen förutom Thoresen själv hela sanningen.daaviid skrev:Ärligt talat så är det ganska pinsamt att vissa klankar ner på Thoresen. Seriöst? Ni borde istället lägga er ner på alla fyra och tacka honom enormt för att han kom hit en säsong. Han ville hjälpa till nu när det börjar byggas nytt och det har han definitivt gjort, även om det bara var för en säsong. Han har aldrig påstått att han ska vara här i flertalet år på raken vad jag vet? Han har visat på och utanför isen vad som gäller. Han har visat i gymmet och på träningscykeln vad som krävs. Det är bara att hoppas på att dom yngre spelarna har tagit detta till sig och på allvar tar efter Thore.
Jag tror att vi med detta lag kan upprepa säsongen 2010! Målmedvetna unga spelar blandat med några äldre!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Vi ska inte glömma att Thoresen var skadad när han skrev på för oss. Opererades under sommaren, missade väl stora delar av försäsongen, chl och de inledande matcherna i shl.
Så han rehabade och kom igång igen, i en bekväm miljö och nära sin familj. Så nog fick han ut mycket mer här än i Ryssland exempelvis, vilket kanske var mer värt än pengar just då.
Säga vad man vill, han var grym denna säsong och betydde mycket. Men jävligt dumt uttalande att bryta pga flytt hem...
Så han rehabade och kom igång igen, i en bekväm miljö och nära sin familj. Så nog fick han ut mycket mer här än i Ryssland exempelvis, vilket kanske var mer värt än pengar just då.
Säga vad man vill, han var grym denna säsong och betydde mycket. Men jävligt dumt uttalande att bryta pga flytt hem...
För övrigt verkar Patrik Klüft vara klar som assisterande tränare i Solna.
Mindre kul.
Mindre kul.
Haha den var bra! Detta kommer inte att ske! En av anledningarna till det är att ett framgångsrikt lag ska ha ett starkt målvaktspar, det har inte vi! Den ena har bäst före-datum gått ut och den andra håller lagom HA-klass, med andra ord ser det inte ljust ut "sunne".sunne skrev:Jag tror att vi med detta lag kan upprepa säsongen 2010! Målmedvetna unga spelar blandat med några äldre!
Riktigt bra skrivet. Håller med till fullo.Ante skrev:Enda, egentliga, anledningen till att Thoresen spelade i Djurgården förra säsongen var på grund av familjen. De testade om Stockholm kunde fungera för dem, Thoresen gick ner massivt i lön och spelade i DIF (just DIF i SHL p.g.a. "känslorna för klubben" och Stockholm). Efter säsongen ville familjen ville hem till Norge, men Thoresen vill inte spela i Norge. Då går han dit som han kan trivas, därifrån det är enkelt att ta sig hem till Norge och lönen är bra. Således är det dels på grund av familjen, dels på grund av lönen som han "bröt" kontraktet.
Varför skulle han spela i ett lag som är långt ifrån färdigbyggt, med en lön långt under marknadsvärdet, under sina sista år i "primen", när han ändå inte bor med familjen? Saker och ting justeras snabbt i hockeyvärlden och han fick säkert ett riktigt bra erbjudande av Zurich, som inte fanns på borden vid hans tidigare uttalande om nästa säsong.
Vi får vara glada att vi fick ha Thoresen i ett år och hoppas att vi får se honom igen.
Verkar som många missade att familjen flyttade till Stockholm.. Efter säsongen flyttade de till Norge och då Thorensen sagt i Mars att han inte var klar utomlands, samt att familjen flyttade längre bort gjorde det hela enkelt.
Tackar han för året här och önskar honom lycka till i Schweiz.
Sent from a super secret phone from my hideout.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Får vi bara in en härförare i likhet med Ragge så.sunne skrev:Jag tror att vi med detta lag kan upprepa säsongen 2010! Målmedvetna unga spelar blandat med några äldre!
Personligen håller jag honom som den klart största anledningen till att vi fick det genombrott och framgång som få hade väntat sig.
Ser inte vem som ska komma hem och klara av det. Möjligen Ante när/om han kommer hem.
Skulle nog lyfta både en femma till höjderna och dra med sig flera andra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag kan tycka det här med Thoresen på ett sätt är positivt; vi slipper gå och hoppas och drömma om att frälsaren kommer till oss kring jul (...).
Nu borde verkligheten komma ifatt Jocke & co där man inser att vi behöver en LW till av yppersta klass. Förutom de två backar man pratat om.
Nu borde verkligheten komma ifatt Jocke & co där man inser att vi behöver en LW till av yppersta klass. Förutom de två backar man pratat om.
Fast man har ju jagat te.x Bergfors. Jag tror att Jocke och övriga har vetat om detta ett tag.-daniel- skrev:Jag kan tycka det här med Thoresen på ett sätt är positivt; vi slipper gå och hoppas och drömma om att frälsaren kommer till oss kring jul (...).
Född till sportchef.