Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Riktigt riktigt tråkigt att Thoresen inte spelar för oss och signar i Schweiz. Alla förstår ju att det är pengar som styr.
Det tråkiga över det hela är ju att han kommer hit och säger att han vill hjälpa till och bygga upp DIF till det det en gång var.
Det gör man inte genom att spela en säsong för klubben. Vill man hjälpa till att bygga ett lag får man ju stanna i alla fall 2-3år.
Jag förstår att han vill tjäna pengar, jag hade gjort likadant. Hade dock inte sagt att jag vill stanna och bygga upp föreningen och sen bara dra. Dåligt skött av Thoresen detta.
Det tråkiga över det hela är ju att han kommer hit och säger att han vill hjälpa till och bygga upp DIF till det det en gång var.
Det gör man inte genom att spela en säsong för klubben. Vill man hjälpa till att bygga ett lag får man ju stanna i alla fall 2-3år.
Jag förstår att han vill tjäna pengar, jag hade gjort likadant. Hade dock inte sagt att jag vill stanna och bygga upp föreningen och sen bara dra. Dåligt skött av Thoresen detta.
Thoresen sa ju att han ville vinna och det är ju inget han får göra i DIF nästa år...
+++Ante skrev:Enda, egentliga, anledningen till att Thoresen spelade i Djurgården förra säsongen var på grund av familjen. De testade om Stockholm kunde fungera för dem, Thoresen gick ner massivt i lön och spelade i DIF (just DIF i SHL p.g.a. "känslorna för klubben" och Stockholm). Efter säsongen ville familjen ville hem till Norge, men Thoresen vill inte spela i Norge. Då går han dit som han kan trivas, därifrån det är enkelt att ta sig hem till Norge och lönen är bra. Således är det dels på grund av familjen, dels på grund av lönen som han "bröt" kontraktet.
Varför skulle han spela i ett lag som är långt ifrån färdigbyggt, med en lön långt under marknadsvärdet, under sina sista år i "primen", när han ändå inte bor med familjen? Saker och ting justeras snabbt i hockeyvärlden och han fick säkert ett riktigt bra erbjudande av Zurich, som inte fanns på borden vid hans tidigare uttalande om nästa säsong.
Vi får vara glada att vi fick ha Thoresen i ett år och hoppas att vi får se honom igen.
-
Kan inte klandra thoresen för det val han gör. Det är inte så att han väljer en annan klubb i shl. Han är i slutet av sin karriär och då är det förståeligt att få ut så mycket som möjligt rent ekonomiskt. Önskar Thoresen lycka till och är väldigt glad över den tiden han spelad för oss 
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Du är en klok man.Benjamin L. Willard skrev:Kan inte klandra thoresen för det val han gör. Det är inte så att han väljer en annan klubb i shl. Han är i slutet av sin karriär och då är det förståeligt att få ut så mycket som möjligt rent ekonomiskt. Önskar Thoresen lycka till och är väldigt glad över den tiden han spelad för oss
Han är nog tillbaka nästa säsong igen ska ni se!
Från Sportbladet den 6.e mars "Storstjärnan väljer att lämna Djurgården"
"När Sportbladet pratar med Thoresen menar han dock att inget definitivt beslut har tagits, men att han överväger sin hockeyframtid.
– Just nu är det fokus på Djurgården och att ta en slutspelsplats. Sedan får vi se efter säsongen, säger han och fortsätter:
– Men familjen ska flytta hem till Norge och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
Överväger du att flytta med familjen hem?
– Njae, jag känner att jag inte är klar med min utlandskarriär. Men det finns en möjlighet att jag stannar i Djurgården också."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2392532.ab
"När Sportbladet pratar med Thoresen menar han dock att inget definitivt beslut har tagits, men att han överväger sin hockeyframtid.
– Just nu är det fokus på Djurgården och att ta en slutspelsplats. Sedan får vi se efter säsongen, säger han och fortsätter:
– Men familjen ska flytta hem till Norge och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
Överväger du att flytta med familjen hem?
– Njae, jag känner att jag inte är klar med min utlandskarriär. Men det finns en möjlighet att jag stannar i Djurgården också."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2392532.ab
Borde iaf kunna få in någon vettig spelare. Tror det finns massa pengar kvar för dem kan inte signat årets spelare för dyra pengar. Sen får vi väl iaf 5-7 mille för alla som drar. Inte för att alla dem ska användas till spelare men iaf.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Hela Thoresen-soppan gör mig besviken. Hans uttalanden har hela tiden varit luddiga och man har inte riktigt fått något grepp om vad han vill.
Familjen ville hem - då kontrar han med att flytta 200 mil längre bort.
Sluta gnäll på Thore. Han gav oss ett år, för att betala tillbaka. Det är mer än vad någon annan har gjort för vår förening. Sedan handlade det så klart om att han ville spendera mer tid med sin familj under ett år (i Sthlm). Men när familjen nu ändå flyttar hem till Norge så handlar det om att bringa in cashen, och trygga familjens framtid.
Vi kan alla börja att be till Hockeyguden att Patric "Bengan" Hörnqvist återvänder! Det skulle vara i samma klass som Thore-värvningen! Vinner han nu Stanley Cup med sitt Penguins, så kan han avrunda här med ett SM-Guld med oss!Morwin skrev:Varför kan inte vi landa något bra namn i år :/ visst hade vi thoresen förra året men vårat lag ser väldigt svagt ut jämfört med alla andra :/
https://www.youtube.com/watch?v=v-8B2G20J_w
Nu är han ju 29.. och lirar med Crosby och grabbarna.... och tjänar massa mille.... och håller på att jaga Stanley Cup.... sannolikheten att han pensionerar sig efter denna säsong är nog lika stor som att du skulle plockas upp för att täcka Thore i första linan!Rocky3000 skrev: Vi kan alla börja att be till Hockeyguden att Patric "Bengan" Hörnqvist återvänder! Det skulle vara i samma klass som Thore-värvningen! Vinner han nu Stanley Cup med sitt Penguins, så kan han avrunda här med ett SM-Guld med oss!
Men sure.. om 5-6 år kanske, efter han softat lite i Schweiz för några bonusmillar!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Familjen bodde väl i Stockholm tillsammans med Thoresen, men har uppenbarligen inte trivits och därmed flyttat hem till Norge. Och då spelar det ingen större roll för Thore om han bor i Stockholm eller Schweiz antar jag för familjen kommer inte vara med honom ändå, därav går han till Schweiz för flera extra miljoner som vi omöjligen kan matcha.ciirree skrev:Hela Thoresen-soppan gör mig besviken. Hans uttalanden har hela tiden varit luddiga och man har inte riktigt fått något grepp om vad han vill.
1. Patric Hörnqvist i bra skick vore en betydligt större värvning än Thoresen, om han någon gång kommer hem har vi goda chanser att äntligen få se en 30+ målskytt (som dessutom är en arbetsmyra i världsklass). Med det sagt var Thoresen grym och levde upp till alla mina högt ställda förväntningar, men det Hörnqvist gör i NHL smäller ännu högre.captcash skrev:Nu är han ju 29.. och lirar med Crosby och grabbarna.... och tjänar massa mille.... och håller på att jaga Stanley Cup.... sannolikheten att han pensionerar sig efter denna säsong är nog lika stor som att du skulle plockas upp för att täcka Thore i första linan!Rocky3000 skrev: Vi kan alla börja att be till Hockeyguden att Patric "Bengan" Hörnqvist återvänder! Det skulle vara i samma klass som Thore-värvningen! Vinner han nu Stanley Cup med sitt Penguins, så kan han avrunda här med ett SM-Guld med oss!
Men sure.. om 5-6 år kanske, efter han softat lite i Schweiz för några bonusmillar!
2. Bengan har nog tjänat tillräckligt vid den ålder han slutar få feta NHL-kontrakt. Bara hans senaste kontrakt (13/14-17/18) är värt 21.5 M dollar, innan dess har han spelat in ca 11.5 M dollar. Vi får nog kallt räkna med att han kör på i NHL åtminstone två år till utöver nuvarande kontrakt (alltså till och med 19/20) om han slipper skador, gissningsvis med en årslön mellan 4.5-5 M dollar. Det skulle innebära att han totalt sett tjänat ca 42 500 000 $ före skatt, strax under 350 000 000 kr. Spelar Bengan någon annanstans än NHL innan han lägger av är jag hyfsat säker på att det blir Djurgården.