Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag börjar också bli förhoppningsfull och nyfiken på laget, dock smakar fortfarande Reideborn-värvningen surt. Känns bara lat och hur jag än vrider och vänder på det hittar jag inget som kan försvara den. Sorry Reidan, men det är för mycket som talar emot den värvningen, formkurva, föregående säsong osv. Att han lämnade oss för modo när vi gick upp och kommer tillbaka nu när dem åker ner känns ju såklart lite "kappvändigt" även om jag har full förståelse för spelares ansvar för sin egna utveckling så den pucken kan jag välja att bortse ifrån.
-
Vilka usla tongångar här inne. Är folk inställda på kval? Lagbygget är inte färdigt, vad som än sägs om pusselbitar eller russin så har vi fans inte en aning vad som försigår. Det laget vi har nu klarar sig lätt kvar i SHL.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Vi vet ju inte om det skall in två backar till. Skall det det och vi snackar om backar som håller hög nivå ja då ser backbesättning avgjort mycket bättre ut jämfört med förra säsongen.diftobbe89 skrev:Emil Johansson är absolut inte sämre än Holm, Varakas går jämnt ut med Högström, vi kanske tappar poäng, men vi får in en stabilare back i mina ögon.
Ska det dessutom in TVÅ backar till som det har surrats om så lär vi knappast stå med en sämre backsida nästa säsong, gillar att Jocke lägger stor vikt vid back & centersidan, det är väl bara målvaktssidan som man inte är helt nöjd med.
Jocke har ju sagt att det är 1-2 backar till som ska in. Tror man siktar på två men att man inte kommer ta in någon i panik om man bara hittar en.Kall-El skrev:Vi vet ju inte om det skall in två backar till. Skall det det och vi snackar om backar som håller hög nivå ja då ser backbesättning avgjort mycket bättre ut jämfört med förra säsongen.diftobbe89 skrev:Emil Johansson är absolut inte sämre än Holm, Varakas går jämnt ut med Högström, vi kanske tappar poäng, men vi får in en stabilare back i mina ögon.
Ska det dessutom in TVÅ backar till som det har surrats om så lär vi knappast stå med en sämre backsida nästa säsong, gillar att Jocke lägger stor vikt vid back & centersidan, det är väl bara målvaktssidan som man inte är helt nöjd med.
Född till sportchef.
jarnkamin136 skrev:Vilka usla tongångar här inne. Är folk inställda på kval? Lagbygget är inte färdigt, vad som än sägs om pusselbitar eller russin så har vi fans inte en aning vad som försigår. Det laget vi har nu klarar sig lätt kvar i SHL.
Håller med. Nu får vi skärpa oss lite här. Vi måste ju tro på vårat lag och skulle det bli att vi blir sämre så ska VI iaf stå upp för vårat lag. "Alltid oavsett " eller hur.
Jag tror att vi kommer att slåss om samma placeringar som förra året, utan problem. Sen kanske det kan dyka upp nån spetsvärvning under säsongen också.
Många som provar lycka i nhl men så skiter det sig sen kommer dom hem.
Så nu tänker vi positivt sen när det vän drar igång. Då kör vi igång.
Och och köp säsongskort.
Lägg av.Zäta84 skrev:jarnkamin136 skrev:Vilka usla tongångar här inne. Är folk inställda på kval? Lagbygget är inte färdigt, vad som än sägs om pusselbitar eller russin så har vi fans inte en aning vad som försigår. Det laget vi har nu klarar sig lätt kvar i SHL.
Håller med. Nu får vi skärpa oss lite här. Vi måste ju tro på vårat lag och skulle det bli att vi blir sämre så ska VI iaf stå upp för vårat lag. "Alltid oavsett " eller hur.
Jag tror att vi kommer att slåss om samma placeringar som förra året, utan problem. Sen kanske det kan dyka upp nån spetsvärvning under säsongen också.
Många som provar lycka i nhl men så skiter det sig sen kommer dom hem.
Så nu tänker vi positivt sen när det vän drar igång. Då kör vi igång.
Och och köp säsongskort.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Thoresen till Schewiz och Zürich. Wallson och Johanssons första värvning. Glömma honom nu då.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ångrade sig väl och ville tjäna mer pengar. Det är då inte av familjeskäl som man flyttar till Schweiz.
Trist, men aja. Då kanske folk fattar varför vi måste ha in spets på forwardssidan.
Trist, men aja. Då kanske folk fattar varför vi måste ha in spets på forwardssidan.
Bara att fejsa facts, men det är tungt.
Ser det mer som en svaghet i den svenska modellen i allmänhet och SHL i synnerhet att vi inte på ett naturligt sätt (dvs med marknadsmässig nettolön) kan behålla spelare av den här kalibern.
Ser det mer som en svaghet i den svenska modellen i allmänhet och SHL i synnerhet att vi inte på ett naturligt sätt (dvs med marknadsmässig nettolön) kan behålla spelare av den här kalibern.
Senast redigerad av sensei den 2016-05-06 14:07:11, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Han gör en Staffan Kronwall alltså. Nice.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Han fick väl ett så bra erbjudande att det var omöjligt att tacka nej till. Samtidigt som Schweiz har västvärldens lägsta marginalskatt. Ingen tackar nej till det.
Avskaffa tre mot tre.
Känns så där att man säger sig vill flytta hem till Norge pga familjen sedan hamnar man i Schweiz.pulverapa skrev:Han gör en Staffan Kronwall alltså. Nice.
Haha money talks. Var inte direkt oväntat.Jim Morrison skrev:Thoresen till Schewiz och Zürich. Wallson och Johanssons första värvning. Glömma honom nu då.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Var ju kul att se honom här i ett år, men ganska ruttet sätt att avsluta det på.
Okej att han river kontraktet, men han kunde åtminstone varit ärlig med varför.
Okej att han river kontraktet, men han kunde åtminstone varit ärlig med varför.