Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Angående spetsforward så skulle jag inte ha något emot att försöka få hit en producerande amerikan/kanadick från Ahl. Läste någonstans för längesedan att dom inte är så dyra som man kan tro.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Enligt Helber hade vi faktiskt högre spelarbudget en Linköping förra året och även om Linköping gått ut med att det ska höja sin spelarbudget i år tror jag inte det kommer vara så stor skillnad. Kan tänka mig att vi kommer ligga på runt 40-42 miljoner tillsammans med större delen av SHL lagen. Luleå drar ifrån med betydligt högre på övre delen medan Rögle, khk och Leksand kommer ligga på betydligt lägre.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Jag skulle säga att man visst har ekonomiska förutsättningar för att kunna konkurrera med topp 3 i löneligan - givet att man höll budget denna säsongen. Men att man (styrelsen) prioriterat att bygga ett ekonomiskt fundament (spara vinster) och att förstärka organisationen.Jim Morrison skrev:Så är det. Trots det kan vi inte konkurrera med toppskiktet. Även nykomlingarna kommer höja sin.DRC skrev:Årsredovisningen stödjer Helbers siffror. Höll man budget i år så talar mycket för att det finns möjligheter att höja spelarbudgeten till nästa säsong.Jim Morrison skrev:Går du efter Helbers siffror?-daniel- skrev:Det där stämmer ju inte, vet inte varför du alltid skriver så?Jim Morrison skrev:Som sagt, vi har bland de lägsta budgeterna i ligan och kommer således värva därefter.
Självklart kommer även vi ta in spets, dock kan vi ju inte värva etablerad bredd som många andra lag i SHL kan göra. Dock gillar jag typ alla våra värvningar och pengar är ju verkligen inte allt om man kan förutspå utveckling.
Och det är nog smart. Pengar löser inte alla problem
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Med ett publiksnitt likt första säsongen vi gick upp i SHL så bör vi kunna ha en bra lönebudget, tyvärr tappade vi lite denna säsong. Med fyra fyllda Globen bör vi kunna dra in en del pengar. Leksand x2 och sedan Frölunda och Växjö i mellandagarna.
Avskaffa tre mot tre.
Intressant med DIF-tv ikväll. Hoppas de avslöjar nåt kul då!
Väldigt kul i alla fall. Kan nästan känna att det är lite onödigt att köra live om inget ska avslöjas, med tanke på att livesändningar från DIF (fotboll och hockey) havererar typ varannan gång.mb81 skrev:Intressant med DIF-tv ikväll. Hoppas de avslöjar nåt kul då!
Född till sportchef.
Emil kan de väl ändå presentera då.android skrev:Väldigt kul i alla fall. Kan nästan känna att det är lite onödigt att köra live om inget ska avslöjas, med tanke på att livesändningar från DIF (fotboll och hockey) havererar typ varannan gång.mb81 skrev:Intressant med DIF-tv ikväll. Hoppas de avslöjar nåt kul då!
Får inte igång sändning.
Nån som vet varför?
Nån som vet varför?
Känns som att Jocke hade vart på plats om någon skulle presenteras.
Avgå Jocke.
Nu presenterar dom Emil 

Äntligen är det officiellt. Välkommen Emil!
Jupp.. Emil confirmed!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- reservjesus
Välkommen Emil!
clowns to the left of me, jokers to the right
Hans signature-move verkar ju vara stenhård fladderpuck i krysset! 

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Bra värvning av Emil - tror han kommer växla upp ytterligare nästa år